Gå til innhold

Grønn skjerm i alle medie spillere ?


Olenr1

Anbefalte innlegg

Heisann på dere :)

Har installert XP på nytt etter endel virusproblemer, og driver å legger inn programmer og codecer som jeg har hatt installert før, men når jeg prøver å åpne en video-snutt, så får jeg kun grønn skjerm, med lyd :hmm: uasett om det er WinAmp eller WMP eller Media Player Classic... skjønner jeg ikke noe av, har nyeste skjermkortdriver, og installert Ace Mega Codecs pack, Windows Media Encoder 9 og Indeo Codecs pack....noen som kjenner til dette problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har et lignende problem.

 

Jeg formaterte dataen idag og instalerte k-lite mega codec pack. Men istedet for de vanlige valgene ble jeg overivrig og valgte å installere mesteparten. Dette har gjort at WMP er blitt forvirra eller noe og viser mange videofiler i rare farger. Jeg har prøvd å uninstalle og installe codecene med mindre valg men det funker ikke, virker som om alt ligger igjen siden jeg klarer å kjøre filene selvom codecene skal være uninstalla...

 

Er det noen som har noen ide til løsning? kanskje slette codecfilene fra sin plassering dersom noen vet hvor de ligger?

 

Jeg har VLC så jeg får kjørt filene men jeg foretrekker windows media player og vil ha den til å funke...

Lenke til kommentar
Jeg har et lignende problem.

 

Jeg formaterte dataen idag og instalerte k-lite mega codec pack.

Der har vi vel hovedproblemet ditt også.

Du har bare gjort et stort feilgrep også... altså ikke noe tungt å endre på.

Du installerte K-Lite.

Samme hvor ofte jeg forteller det, K-lite er veldig buggete av seg, inneholder diverse feil, mangler støtte for diverse formater jeg syns er viktig mens den har støtte for en del formater jeg syns er tull, og var antagligvis ment å funke perfekt på kun maskiner av samme type som den ble laget på.

CCCP derimot er laget av folk som tydeligvis vet hva de gjør, og burde fikse problemene dine.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet selv, bare at min skjerm er svart, og jeg har lyd.

 

Det jeg gjorde var at jeg fjernet Winamp/VLC/WMP og reinstallerte skjermkortdrivere for å så installere WMP og VLC. Så lastet jeg ned CCCP som var linket i en post i denne tråden.

 

Har fortsatt svart bilde :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...