Gå til innhold

Trenger råd/hjep til valg av vannkjøling system.


Anbefalte innlegg

Her sett litt på denne Thermaltake Bigwater 745 lurer på om noen har erfaringer eller om jeg burde kjøpe en annen en.

Litt skeptisk siden den er så billig, koster 1,098kr på komplett.no

 

Eller om jeg bør kjøpe denne waterchill

Den koster 3,198kr på komplett.

 

Kunne jo kjøpt 2 av Thermaltake Bigwater's 745 moddel, og likevell kommet biligere ut

 

 

Vuderer også å kjøpe Thermaltake Mozart når de får det inn på lager hos shg.no så det blir ikke trangt om plassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har AMD Athlon 3700, MIS K8N Platinum SLI og XFX Geforce 7800gt.

 

Hadde tenkt å bruke rundt 2000kr på vannkjøling system.

Har ikke så veldig mye peiling på vannkjøling, men jeg holder på å bli døv :p av systemet slik der er nå.

 

Hva ligger temperaturen rundt med vannkjøling, ligger nå på over 40°c på alle punkter.

Lenke til kommentar

Du får mange veldig gode luftkjølere og stillegående vifter for 2000kr...

 

Har en vannkjøling liggende i skapet, etter innkjøp av en god luftkjøler til cpu og en god til gpu så ble det stillere enn vannkjøling med stille vifter.

 

Og at du blir døv nå kan tyde på at du ikkje har gode og stille luft kjølere

 

Sjekk ut Zalman 7700AlCu og Zalman 700AlCu

 

kommer totalt på 700kr eller noke der omkring,

Lenke til kommentar

BigWater 7x5 er veldig gode sett som en inngangsbillett til vannkjøling. Du må derimot være forberedt på å evt. måtte bytte pumpe etter hvert. Men når man ser på whiningsmengden på dette forumet, så er det stort sett i forhold til den første revisjonen av BW. Personlig har jeg aldri hatt problemer med mitt BW-sett, og det gikk i halvannet år før jeg byttet ut mesteparten for bedre ytelse og stillhet. Det å si at BW 7X5 er noe dritt på bakgrunn av at første revisjon hadde en høy feilprosent blir i samme gate som å si at en duron er en dritt-cpu, dermed er AMD64 x2 dritt-cpu-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...