Gå til innhold

Støyfri PSU?


Anbefalte innlegg

Har en gammel 100mhz box her, som jeg skal bruke som openbsd firewall når jeg får fastlinja. P.g.a. hvor antennen er montert, vil denne boksen stå inne på soverommet, mitt, og da vil jeg selvsagt ha den så støyfri som mulig.

 

Den eneste vifta som er i pc'n er den som er på PSU'n... Noen tips? Finnest det PSU'er uten vifter..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det tror jeg ikke finnes.

 

Men det kan du sikkert gjøre noe med. Bare sørg for god utlufting (f.eks åpent kabinett og åpen PSU) så kan du sikkert koble ut vifta. Alternativt kan du skaffe deg en mer stillegående vifte og erstatte den med.

 

Et annet problem er sikkert at gamle harddisker støyer mye mer enn dagens harddisker. Den bør du lydisolere godt og feste med strikk. Bare pass på at den ikke blir overopphetet.

Lenke til kommentar

Takker for svar :smile:

 

Harddiskstøy vil bli et heller lite problem, siden gateway sakerne vil gå rett via minnet, og den vil bare bli brukt til andre saker enn gateway når jeg selv arbeider med den (og da sover jeg sef. ikke). (har andre servere plasert andre plasser på mitt bo-areal til andre oppgaver).

Lenke til kommentar

Sendte en mail til RSG for priser på de vifteløse PSU'ene

 

De var ikke akkurat i low-budget klassen :sad:

 

230 watt ca 150 euro

300 Watt ca 200 Euro

+ frakt/inntolling fra tyskland

 

Blir nok en modda vifte i PSU foreløpig :smile:

Kjører forresten 5v på PSU vifta og det ser ut til å holde (har skjært opp bunnen for mindre luftmotstand)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har fjernet den orginale vifta, kuttet bort bunnen i min psu og montert en pspst 120x120 stille gående vifte og i tillegg satt spenningen til 5V. koster 188,- for en slik vifte, så det er en billig løsning og den gir bedre kjøling enn den orginale vifta. Har også prøvd med enermax justerbar vifte (det var uten å kutte) men de viftene duger ikke. Hvis du skal gjøre dette, må du huske på å forsikre deg om at luften går ut av kabinettet og ikke går inn i psu for så å komme ut i kabinettet gjennom luftehull i psu (da blir det varmt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...