Gå til innhold

Bestille fra play.com - trøbbel med kredittinfo


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å få registrert VISA'en min på play.com. Får hele tiden at jeg ikke har skrivd inn gyldig info, noe jeg ikke helt får til å stemme. Kortnummer er korrekt, utløpsdato er korrekt, CV2 er korrekt, men mulig den blir forvirra av adressa mi. Nedi der står det jo postcode, og der har jeg skrivd inn postnummeret til byen jeg bor i.

 

Men nå har det seg jo sånn at kortet er registrert på meg med postnummeret i adresselinja i tillegg. Har prøvd begge deler, men får stadig feil. Sida ber også om utsendelsesdato, noe jeg forøvrig ikke har på kortet mitt.

 

Er det noen andre som har sliti med å få registrert kortet sitt der? Eller som har vært borti noe av det samme og har en løsning? Fant mange filmer der jeg ikke har finni andre steder som jeg godt kunne tenke meg å pryde hylla mi med. Har jo fått skrivd inn kortinfoen min andre plasser uten problemer. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde litt problemer med det. pass på å skrive +47 forann tlf nummeret så den skjønner at du er fra norge. Dette stoppet meg fra å kunne bruke tjenesten.

6846623[/snapback]

Det kan faktisk være så enkelt når jeg tenker etter. Skal prøve når jeg kommer hjem i dag. Tenkte faktisk ikke på det i det hele tatt. Takker for tipset! :)

 

Og ikke skriv norske tegn i navnet ditt - det fungerte ikke for meg, husker ikke om det var på play.com, eller noen annen lignende sjappe, men det er jo en grei generell regel.

Neida. Har ikke noen nasjonale tegn hverken i navnet eller adressa så det burde gå greit, men takk alikevel.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Heisann.

 

Jeg har samme problemet selv nå, får bare account Declined, selv om jeg veit det funker, og jeg har bestillt fra en annen butikk som ser ut til å funke.

 

Men jeg har ett annet problem også.

 

Første gangen jeg satt opp Playaccounten, så fikk jeg trekk på Kontoen 2 ganger på nøyaktig 100kr rett etterhverandre.

Tenkte dette er normalt og brydde meg lite om det.

Men i går prøvde jeg å skrive inn Kortinfo på nytt, og bestillte film.

Sekundet etterpå ble det trukket 2 til Beløp akuratt 100 kr rett etterhverandre.

Står: Betaling Utland

 

Hva er dette? Er det "Kontosjekk" som blir refundert?

 

Takker for Svar

Lenke til kommentar

Selv har jeg handlet masse fra Play, men forrige dagen så fikk jeg "credit card declined", selv om jeg ikke hadde endret på mine kortdetaljer. Men det løste seg heldigvis fint når jeg la inn info på nytt.

 

Jeg har aldri opplevet at play.com trekker dobbelt, og jeg lurer på om det er smart om du tar kontakt med play for å sjekke det.

 

En annen ting jeg kan legge til var at en av kameratene mine kunne aldri handle på play.com, men etter han fikk nytt kort (og dermed nytt kortnummer) så ordnet det seg.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg kan legge til var at en av kameratene mine kunne aldri handle på play.com, men etter han fikk nytt kort (og dermed nytt kortnummer) så ordnet det seg.

8973681[/snapback]

Jeg har bytta bank siden jeg lagde denne tråden og har ikke problemer lengre. Så hva som egentlig var galt med det gamle og play.com forblir et mysterium.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heldig du, sitt selv og slit med å få dem til å godta korte mitt :|

Ble så gira på sommer salge dems. Funka fint med forgie korte mitt, men mista jeg så. Så jeg måtte skaffe nytt kort, forsatt samme bank, men dem vil faen ikke ta i mot, rart at dem sku være vanskelig på dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg sliter også med dette problemet.

Argh!

 

Funker fint på alle andre nettsteder, men ikke play.com nei.

 

Vet jeg har skrevet alt riktig, trippeltsjekket alt, prøvd med +47 og uten Ø i navnet mitt.

 

Men alikevel så går det bare ikke, kanskje det har noe med at jeg må liste opp postnummeret mitt 2 ganger? Får jo ikke lov til å la en av linjene stå blanke.

 

Ellers så trenger man ikke å skrive inn from date, men når jeg tar det blankt der så kommer det automatisk opp 1/2000, hvem vet kanskje dette har noe med saken og gjøre.

 

Hadde blitt jævlig glad om noen hadde løsningen på våre problemer med play.com :(

Lenke til kommentar

har samme problem selv

 

Jeg fikk nytt Visa kort for ca 4 uker siden da den gamle hadde gått ut.Men når jeg skal oppdatere på kontoen min så går det ikke, det står : Your account has been declined. og jeg får en e-mail.

 

The card details you have specified appear to be incorrect. Although you

do not need to resubmit your order, please can you check your account and

re-enter the following details:

 

Card number

Expiry date

Valid from date (if applicable)

Issue number (if applicable)

CV2 (3 digit Security Code on back of card)

 

We will then attempt to re-process your original order.

 

Jeg har tasta inn kortnummer expiry date.

Valide from vet jeg ikke, det står ikke på kortet. Issue number vet jeg ikke hva er. og Cv2 har jeg tasta inn.

 

Men hva er Issue number (if applicable) ??

 

Jeg har prøvd å oppdatere kontoen en del ganger nå, og når jeg skjekker nettbanken, så har jeg blitt trukket 100 kr 9 ganger, Hver gang jeg prøver å oppdatere kontoen så blir jeg altså trekt 100 kr på kontoen min.

 

Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal fylle inn? Valid from date (if applicable)

Issue number (if applicable).

 

Så nå gidder jeg ikke prøve mer fordi jeg blir trekt 100 kr hver gang jeg prøver.

 

Er det noen som har funnet ut av dette?

Lenke til kommentar

CARD NUMBER

************xxxx

FROM DATE

01/2000 " Tror det blir sånn om du ikke velger noe der"

EXPIRY DATE

xx/xxxx

CARDHOLDER

Navn som det står på visa korte.

ADDRESS

Gate Nr ,Sted, By

POSTCODE

xxxx

COUNTRY

Norway

TELEPHONE

+47 xxxxxxx

 

Sånn er min info, og Issue number er for (Switch/Solo only) så det er ikke noe for oss i Norge. Bruk også o om du har ø i noe. Sleit med å få dem til å godta dette, og når jeg hadde alt dette skrevet, sku jeg prøve å få kontakt med dem. Men på play.com så var det bare tlf nr å ringe for å få tak i dem, og hadde ikke lyst å stare og ringe.

 

Men jeg menner og huske dem hadde masse muligheter og få kontakt med dem. Så jeg tok og sjekka ut playusa.com på kontakt og der var jo masse muligheter, så jeg tok og maila dem om mitt problem og min konto info. Så plutselig gikk bestilinga mi gjennom 4 dager før jeg sku på ferie utenlands etter 3 uker med problem. Så jeg hadde flaks at jeg fikk brorn min til å sjekke postkassa hver dag, og sant nok kom alle mine 5 bestlinger samme dag i postkassa, og det var litt av et syn :roll:

 

http://www.playusa.com/DVD/Region_1/TOPNAV...ml?page=contact

 

" Problems with your account "

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noe oppdatering på dette?

fikk dere det dere bestilte eller ble det gjort noe annet?

Har hatt en play.com konto før som funka hver gang, men så begynte jeg på skole uten noe play.com handel og skifta e postadresse underveis, så fant ikke passord på gammle konto.

Men husker det aldri var noe problemer med ØÆÅ før ...

Har riktignok fått nytt visanummer, men det har vel ikke noe å si

edit, ser det venter på å bli trekt 100 kroner pr gang hos meg nå også, ble dere trekt virkelig?

Endret av Hiromika
Lenke til kommentar

Betalte liksågodt med et annet kort og det virka som det fungerte.

Står fortsatt det skal trekkes 100 kroner i nettbanken per gang jeg forandra på kortinformasjonen, men er ikke trekt enda så får se ...

 

 

edit: etter en ca 14 dager gikk det bort fra nettbanken, ingenting ble trekt fra konto :yes:

Endret av Hiromika
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...