Gå til innhold

Oppgradering av spill-pc, socket 939 - ca.4000kr.


Anbefalte innlegg

Hei, I fjor høst klinka jeg til og kjøpte ny maskin for rundt 10.000kr. Denne høsten har jeg ikke lyst til å slå på den største tromma, rundt 4000kr til forskjellige oppgraderinger får være nok, men jeg vet ikke helt hvilke deler jeg skal bytte ut med hva. Slik ser den ut i dag:

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs, x2

DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D, nF4 Ultra, Socket-939,S-ATA, GbLAN, Fw, PCI-Ex16

NorthQ Strømforsyning 4775 ATX 500W

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 eXtreme, PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Wester Digital 250gb, sata + 120gb IDE.

 

PC'en er rettet mot spilling, men også de vanligere gjøremål. Jeg foretrekker en støysvak maskin, og den er hittil ikke forsøkt overklokket.

Jeg har ikke fulgt spesielt godt med på markedet i det siste, men vil tro at en ny prosessor vil være det som ganger min maskin mest. I den sammenheng har jeg tittet litt på AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket 939 1MB. Hovedkortet mitt støtter også SLI, men om enda et 7800gt kort er bedre enn en ny prosessor vet jeg ei :)

 

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Oppgrad cpu til 939 X2 4600+ (såfremt hk'et kan BIOS oppgrad. til å takle dualcore cpu). Evt. oxo 1Gb RAM til.

 

Større oppgrad er til Conroe, men da må HK, RAM og CPU byttes (rundt 6-7000) ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
jeg har 2gb ram, skrev "x2" i første posten, men den ble kanskje litt usynlig :p

6843330[/snapback]

 

Ja, ser det nå - noe utydelig, ja :)

 

Vel, da står du igjen med kun CPU oppgradering.

 

Du kan også gå for et X1900GT skjermkort for å øke 3D ytelsen, men du vil ikke merke forskjellen fra 7800 kortet nok til at det er verdt penga (etter min mening).

Lenke til kommentar

Riktig som de andre sier her, cpu'en din er nok den største flaskehalsen.

Du kan spytte inn alle 4000 i en ny cpu, men det blir da igjen overkill. Kjøp en god x2 prosessor, og eventuellt et likt skjermkort til og sett det opp i SLI for å øke ytelsen.

 

Eventuellt bare en ny cpu og putt pengene i noen reale fyllekuler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...