Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål:

 

Er det mulig å flashe hitachi-lg spilleren fra en usb stikke o.l

slik som man kan med samsung spilleren når man bruker feks "X360SAM0"

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har problemer med å få windows til å gjenkjenne dvd romen(alt det sata greiene)

Har foresten connectivity kit fra xecuter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er denne tråden i det heile tatt lov? Trudde diskusjon.no stengte alt som hadde med piratverksemd å gjer?

 

Då det einaste grunnen til å flashe firmware er, nemlig, å få brent spel, som ein mest sannsynleg har lasta frå nettet, meinar eg at denne tråden burde stengast.

Det er ikkje akuratt noko homebrew community der ute endo

7162451[/snapback]

For alt jeg vet er denne tråden om backup av spill som er fullt lovlig, og ser ikke noe galt i at diskusjonen fortsetter så lenge det ikke snakkes om piratkopiering

Lenke til kommentar

sitter her med en backup av et spill jeg har.

 

og det er 5 image filer av 1,1 gb

image.000<->

image.001--->

osv osv til image.004

 

bare å dra alle disse filene over i clonecd og så er alt gjort? hmm får jo bare valgt en og en fil i clonecd. hva skal jeg med fire da? vær så snill. trenger hjelp

 

EDIT; trenger jeg ikke å gjøre _noen_ innstillinger i clonecd før jeg skal brenne ut spillet? Hørte noe om dvd-rom etc.

 

Dumt å kaste bort dvd plater

Endret av henrikr
Lenke til kommentar
sitter her med en backup av et spill jeg har.

 

og det er 5 image filer av 1,1 gb

image.000<->

image.001--->

osv osv til image.004

 

bare å dra alle disse filene over i clonecd og så er alt gjort? hmm får jo bare valgt en og en fil i clonecd. hva skal jeg med fire da? vær så snill. trenger hjelp

 

EDIT; trenger jeg ikke å gjøre _noen_ innstillinger i clonecd før jeg skal brenne ut spillet? Hørte noe om dvd-rom etc.

 

Dumt å kaste bort dvd plater

7177150[/snapback]

Bra guide kan finnes her.

Når du brenner med clonecd skal mappa inneholde kun 1 Image/Iso fil og en dvd file med riktig nummer ( 1913760 ).

Ja du må også ta dvd-rom, det kan du lese på den guiden jeg sendte, lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Det er jo selvfølgelig noen som laster ned spill, men så lenge de har spillet selv orginalt ser jeg ikke problemet.

 

Denne tråden blir det samme som chip-guiden i sticky. Blir denne stengt, burde chip-guiden også bli stengt.

7162920[/snapback]

Denne typen modding er vel å betegne som "reverse engineering", noe som strider imot de fleste typer EULAer som tilhører de fleste spillkonsoller og spillene som hører til.

Det er vel egentlig veldig gråsone, det blir som å diskutere hvordan man setter opp en DC-hub - alle vet at det vil være ulovligheter innvolvert uansett.

Lenke til kommentar

Trodde moderatorer hadde stengt dene tråden for lengst.. De klikker jo i vinkel bare man nevner ordet kopi.

 

Dette er vell like ulovlig som og laste ned spill fra DC eller Torrent og spille dem på PC eller emulatorer..

 

EDIT: Dersom dette "plutselig" også ligge ri gråsonen så lurer jeg på om NFS-Carbon er kommet ut på nett :D

Endret av Shoxx
Lenke til kommentar

Har akkurat brukt Birdy Hitachi-LG friendly Flasher v2.2 på min Hitachi spiller, det gikk feilfritt helt til jeg prøvde en backup. Det kommer opp en feil som sier "Please insert the disc into a xbox360 console" ser ut som den tror det er en dvd film, men jeg prøvde en annen backup da står det "unplayable"

(Bruker Pioneer 111D brenner og Veratim 8.5gb dual layer cd'r)

 

Noen som har hatt samme problem eller vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Har akkurat brukt Birdy Hitachi-LG friendly Flasher v2.2 på min Hitachi spiller, det gikk feilfritt helt til jeg prøvde en backup. Det kommer opp en feil som sier "Please insert the disc into a xbox360 console" ser ut som den tror det er en dvd film, men jeg prøvde en annen backup da står det "unplayable"

(Bruker Pioneer 111D brenner og Veratim 8.5gb dual layer cd'r)

 

Noen som har hatt samme problem eller vet hva som er galt?

7199824[/snapback]

Da har du nok brent feil eller så har du muligens flashet feil.

Når du brenner så husk att du må bruke Clonecd med dvd fil, og sette dvd brenneren til DVD-R.

Lenke til kommentar
Har akkurat brukt Birdy Hitachi-LG friendly Flasher v2.2 på min Hitachi spiller, det gikk feilfritt helt til jeg prøvde en backup. Det kommer opp en feil som sier "Please insert the disc into a xbox360 console" ser ut som den tror det er en dvd film, men jeg prøvde en annen backup da står det "unplayable"

(Bruker Pioneer 111D brenner og Veratim 8.5gb dual layer cd'r)

 

Noen som har hatt samme problem eller vet hva som er galt?

7199824[/snapback]

 

Funker orginalplaten da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...