Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenors 546T2 modem


Anbefalte innlegg

Hei..

jeg fikk et nytt modem av telenor, siden mitt gamle ble tatt av lynet.

Så nå har jeg fått et SpeedToutch 546T2 modem med router funksjon.

 

Leste litt rundt på nettet angående disse, men finner ikke noe om hvorfor hastigheten er lav. mange av programmene mine funker ikke over nettet lenger. og jeg får ikke spillt EVE..

 

Jeg har t.o.m. slått av brannmuren på Modemet, routern og maskinen for å se om det var til hjelp.. men står fortsatt att de er blokkert av brannmuren.. også WEB går tregt..

Har snakket med Telenor og de sier att allt funker O.k med hastighet osv. (0 hjelp fra dem)

 

Er det noen her som har hatt det problemet eller da vet ossen jeg løser det?

 

Hadde vert fint

 

:( Halfe :(

Endret av Halfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For Speedtouch 546xx:

Log inn på 'HTTP://10.0.0.138' -> Home > Toolbox > Game & Application Sharing

 

Velg 'Create a new game or application'. Gi den et navn og velg hvilken port(er) som skal åpnes. Velg så 'Assign a game or application to a local network device' og bind den profilen du nettop laget mot din PC. Da skal alle oppkal mot den eller de portene gå rett mot din PC.

Lenke til kommentar

Har samme problemet med mitt 546T, NAT'en og uPnP-funksjonene suger sv*tt b*ll*. Hastigheta er det derimot ingenting galt med. Vil anbefale at du kobler modemet i bridgemode og lar en wlan-router med Virtual Server-muligheter ta seg av oppkobling, routing og nat. Det var det eneste som funka hos meg... (til routeren daua da :( ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...