Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er tilkoblet men kommer ikke på nett


Anbefalte innlegg

Generell info:

2x Maskiner

1x Adsl Linje

1x SMC7004VBR router

1x speedtouch modem

 

Selve problemet:

Helt siden jeg formaterte har maskinen nektet å komme på nett :hmm:

det funker helt fint på den andre maskinen i huset.

har sånn egentlig rent lite knowledge når det kommer til sånt så har prøvd å samle sammen litt av nettverks-kort egenskapene å lagt som vedlegg i tilfelle det kan hjelpe , den har vært uten nett i over 1 måned nå så hvis dere har noen idéer om hva som kan gjøres etc. blir jeg veldig glad :thumbup:

post-108194-1157719574_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei prøv og installer alle driverene som ligger på CD'en som fulgte hovedkortet

den "nettverks enheten" du prøver og koble deg på nett med er firewire enhet og det er litt "vondt" og finne nettverket med den.

 

Lykke til :)

 

Thore

6825191[/snapback]

 

Allerede installert de nye driverne, men desverre uten hell :dontgetit:

når det kommer til det du sa om nettverks-enheten jeg bruker , vil jeg gjerne ha dypere forklaring :yes:

Endret av Bergmo
Lenke til kommentar
Altså, du har en firewireport på PCen din, ikke sant? Disse firewireportene kan brukes til nettverk, og du har derfor også automatisk noe som heter 1394-tilkobling i tilfelle det blir aktuelt å bruke denne.

 

Som regel pleier "vanlige" nettverkstilkoblinger å hete "Lokal Tilkobling", med mindre du gir de nytt navn..

Hva slags PC har du?

6825347[/snapback]

 

Bygget selv på komplett , de delene som er viktigst når det kommer til dette er vel:

 

AMD Athlon Xp3000+ 2. 167 GHz

Abit AN7 Hovedkort

Lenke til kommentar

Siden bare "1394-tilkoblingen" kommer opp i listen over nettverksadaptere, betyr det mest sannsynlig at driverne til nettverkskortet ditt ikke er installert. 1394-tilkobling er ikke et vanlig nettverkskort, så det er ikke denne du skal bruke.

 

Er nettverskortet integrert på hovedkort? I så fall må du finne LAN-drivere til Abit AN7 og installere disse. Dersom det er et separat kort må du finne drivere til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...