Gå til innhold

anbefallinger til viftekontroller?


LaserMannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har denne Sunbeam Chromatic Windmill er kjempefornøyd med denne denne styrer opptil 7vifter og har LCD display og Alarm pluss låsefunksjon og Sensorer. Verd pengene!!

 

 

MVH bZerk

6833363[/snapback]

Har akkurat bestilt denne Zalman ZM-MFC1 ,tenkte denne var bra både når det gjalt pris og antall vifter som man kan plugge inn.

6834531[/snapback]

 

Har Zalman ZM-MFC1 selv, og synes den er topp. hele 6 vifter kan styres her, to av dem med 5V og 12v. NB: sterke leds^^

Lenke til kommentar
Har denne Sunbeam Chromatic Windmill er kjempefornøyd med denne denne styrer opptil 7vifter og har LCD display og Alarm pluss låsefunksjon og Sensorer. Verd pengene!!

 

 

MVH bZerk

6833363[/snapback]

Har akkurat bestilt denne Zalman ZM-MFC1 ,tenkte denne var bra både når det gjalt pris og antall vifter som man kan plugge inn.

6834531[/snapback]

 

Har Zalman ZM-MFC1 selv, og synes den er topp. hele 6 vifter kan styres her, to av dem med 5V og 12v. NB: sterke leds^^

6835705[/snapback]

Nå har jeg dårlig peiling på elektro ting som spenning ampere og volt, men hvilke vifter trenger 12v og 5v da? Og hva mener du med sterke leds?

Lenke til kommentar
hvordan funker vifte styring?

6835719[/snapback]

Du kobler viftene dine til viftestyringen, og ved hjelp av regulerbar motstand kan du bestemme farten viftene skal ha. Og dermed minske støyet.

 

Har denne Sunbeam Chromatic Windmill er kjempefornøyd med denne denne styrer opptil 7vifter og har LCD display og Alarm pluss låsefunksjon og Sensorer. Verd pengene!!

 

 

MVH bZerk

6833363[/snapback]

Har akkurat bestilt denne Zalman ZM-MFC1 ,tenkte denne var bra både når det gjalt pris og antall vifter som man kan plugge inn.

6834531[/snapback]

 

Har Zalman ZM-MFC1 selv, og synes den er topp. hele 6 vifter kan styres her, to av dem med 5V og 12v. NB: sterke leds^^

6835705[/snapback]

Nå har jeg dårlig peiling på elektro ting som spenning ampere og volt, men hvilke vifter trenger 12v og 5v da? Og hva mener du med sterke leds?

6836289[/snapback]

 

Jeg forstod heller ikke helt hva han mente. De fleste viftestyringer har en regulerbar motstand som gjør at viftene enten går saktere eller raskere ved å vri på motstanderen (Også kalt "knappene")

 

Kjører man viften på raskest hastighet (12v) går den bånn pinne, minsker man volten går viften saktere. Og viften stopper som regel når den går under 5v.

 

Det han mente med sterke LEDs var nok at lysene i viftestyringen lyste kraftig.

 

Anbefaler forresten Sunbeam Rheobus, den ser bra ut, og funker bra!

Lenke til kommentar
hvordan funker vifte styring?

6835719[/snapback]

Du kobler viftene dine til viftestyringen, og ved hjelp av regulerbar motstand kan du bestemme farten viftene skal ha. Og dermed minske støyet.

 

Har denne Sunbeam Chromatic Windmill er kjempefornøyd med denne denne styrer opptil 7vifter og har LCD display og Alarm pluss låsefunksjon og Sensorer. Verd pengene!!

 

 

MVH bZerk

6833363[/snapback]

Har akkurat bestilt denne Zalman ZM-MFC1 ,tenkte denne var bra både når det gjalt pris og antall vifter som man kan plugge inn.

6834531[/snapback]

 

Har Zalman ZM-MFC1 selv, og synes den er topp. hele 6 vifter kan styres her, to av dem med 5V og 12v. NB: sterke leds^^

6835705[/snapback]

Nå har jeg dårlig peiling på elektro ting som spenning ampere og volt, men hvilke vifter trenger 12v og 5v da? Og hva mener du med sterke leds?

6836289[/snapback]

 

Jeg forstod heller ikke helt hva han mente. De fleste viftestyringer har en regulerbar motstand som gjør at viftene enten går saktere eller raskere ved å vri på motstanderen (Også kalt "knappene")

 

Kjører man viften på raskest hastighet (12v) går den bånn pinne, minsker man volten går viften saktere. Og viften stopper som regel når den går under 5v.

 

Det han mente med sterke LEDs var nok at lysene i viftestyringen lyste kraftig.

 

Anbefaler forresten Sunbeam Rheobus, den ser bra ut, og funker bra!

6836351[/snapback]

 

Det jeg mener er at du kan velge mellom at vifta skal gå på 5V eller 12V.

 

og ledsa lyser sterkt de.

Lenke til kommentar
prøv speedfan først... jeg bruker det har et par 3pins skjøteledniger. Y-splitt. har viftestyring pgså. men har slutta og bruke denn etter jeg prøvde speedfan. er enkelt og gratis

6852592[/snapback]

Hmmm, vet ikke om folk helt har fått det med seg, jo jeg har bestilt en Zalman viftekontroller allerede...

 

PS! Har prøvd speedfan uten hell

Lenke til kommentar

Har akkurat installerert min Zalman viftekontroller. Det jeg ikke helt fant ut av var festingen i kabinettet. Det er ingen skruehull eller noe sånn som jeg kan skru viftekontroller fast med. Elendig bruksanvisning som fulgte med. Noen som kan hjelpe?

 

Edit: Hva er det laveste jeg bør kjøre viftene mine på? det er vel en slaks minimums grense for hvor lav rpm alle viftene kan før det blir hett i kabinettet?

Endret av LaserMannen
Lenke til kommentar
Har akkurat installerert min Zalman viftekontroller. Det jeg ikke helt fant ut av var festingen i kabinettet. Det er ingen skruehull eller noe sånn som jeg kan skru viftekontroller fast med. Elendig bruksanvisning som fulgte med. Noen som kan hjelpe?

 

Edit: Hva er det laveste jeg bør kjøre viftene mine på? det er vel en slaks minimums grense for hvor lav rpm alle viftene kan før det blir hett i kabinettet?

6864969[/snapback]

 

 

Du må finne ut hva slags festeanordning det er i kabinettet ditt! I mitt settes drev og DVD-spillere med festeskinner.

Bare følg med på temperaturen i kabinettet, finnes nok av overvåknings programmer for slikt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...