clayman_ Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Som alle vet har pc komponenter blitt oppdatert veldig det siste året. Og i følge av dette har jeg lyst å oppgradere pcen min litt. På den nå har jeg: AMD 3500+ (s939) GF 6800 Ultra 4x 512 Minne = 2048 mb MSI HK Jeg har veldig lyst til å gå over til Pentium, fordi der er det mer kraft og hente og er ikke så begeistra for AMD. Skjermkort er jeg usikker på, kanskje noe som er bedre, men som ikke koster så sinnsykt mye (GF 7950 - 5k f.eks.). Og når jeg skifter til P4 må jeg kjøpe ny RAM, siden det er DDR2? Kan noen hjelpe meg å plukke ut noen produkter som kan gjøre pcn min til et større råskinn enn den allerede er? PC'n benyttes til timers gaming hver dag, samt msn, explorer, musikk, film redigering ved siden av. Mvh.
efikkan Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Hei! Å gå over til Pentium fra den cpuen der er et skritt bakover. Jeg ville kjøpt et nytt skjermkort, for eksempel Radeon X1900XT til cirka 2200 kr. Om du vil gjøre større ingrep kan du kjøpe Core 2 Duo. Hilsen, efikkan.
blackbrrd Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Spørsmålet er vel om hovedkortet er pci-e eller agp, mest sannsynlig er det agp, da blir det vanskelig å oppgradere skjermkortet som nok hadde vært det beste for spillopplevelsen.
JAPCU Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Du skriver at du vil oppgradere bare fordi det har kommet nye komponter? Det må være noe som går tregt (hva?), ellers er det bare penger ut av vinduet. Prisen på pc komponenter faller utrolig fort...
clayman_ Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 jeg har pci-e, og jeg kommer aldri til å gå over til Radeon . Kanskje det er et alternativ å kjøpe RAM som gir et bedre "kick", for nå har jeg bare 4x 512 Brikker som ikke er no spess. Kanskje HyperX? Noen formeninger? Kanskje litt bedre processor siden 4000+ ligger på 1,6k. Skjermkort lurer jeg fortsatt på om jeg skal kjøpe, men om det blir noe skal jeg ha GeForce i prisklassen 2,5k-+ . mvh
blackbrrd Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Tenker det bare er å kjøpe ett 7950gt eller 7900gt, å bytte til kjappere ram/cpu vil gi deg minimal ytelsesøkning. Det som kanskje burde være aktuellt er en dual core cpu, men det hjelper fint lite i de fleste spill, men kan hjelpe mye til windows bruk.
maedox Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Du må ut med en del spenn for å få noe som gir merkbart bedre ytelse enn det du har. En Pentium Core 2 E6400, GF7900 ++ og et hovedkort å stappe alt sammen i + DDR2 RAM. Blir en del tusen det. Bare nytt skjermkort eller bare RAM gir deg lite eller ingenting merkbar ytelse.
clayman_ Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 så konklusjonen blir et nytt skjermkort kanskje ?
blackbrrd Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Nytt skjermkort hvis du vil ha bedre ytelse i spill. Hvis du ønsker bedre ytelse til multitasking for en billig penge kjøper du en x2 3800+ og overklokker den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå