Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Resette Jensen ruter


Anbefalte innlegg

Heia!

 

Kommer ikke lenger inn i konfigurasjonsmenyen på ruteren, så jeg prøver å sette ruteren tilbake til fabrikkinstillinger.

Har prøvd å holde reset-knappen i 10 sek++, dette funket før men ikke nå lenger...

 

Så prøvde jeg den andre metoden:

-Holde inn reset-knappen mens jeg plugger ut strømledningen

-Vente

-Plugge inn strømmen igjen, og slippe reset-knappen

 

Fortsatt ingen resultater. Jeg bruker ruteren som wlan-mottaker siden jeg ikke har trådløskort, og nettopp fordi jeg fortsatt kommer på nett med den vet jeg at den ikke har blitt resatt (den vil jo i såfall gå tilbake til rutermodus, jeg har den i client-mode). Pluss det faktum at jeg ikke får åpnet web-GUI såklart...

 

Finnes det flere metoder jeg ikke vet om, eller er ruteren høyst sannsynlig føkt øpp? :hmm:

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt er det en Jensen, nærmere bestemt WBR 6954 :)

Funker fint å pinge ruteren fra cmd.exe, men kommer som sagt ikke inn i konfigurasjonen gjennom nettleseren. Har ikke prøvd meg på firmwareoppdatering eller noe sånt, så det er ikke grunnen til problemet.

 

Alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Og da skal du kunne gjøre følgende :

 

"- How do I set the router to factory default settings ?

Press in the small reset button on the backside of the router, hold the button pressed in 10 seconds, release it and wait about 15 seconds until the router has complete the reset. You can now login to the router with the default settings again. PS! Remember to set up your Internet account again."

Lenke til kommentar
Og da skal du kunne gjøre følgende :

 

"- How do I set the router to factory default settings ?   

Press in the small reset button on the backside of the router, hold the button pressed in 10 seconds, release it and wait about 15 seconds until the router has complete the reset. You can now login to the router with the default settings again. PS! Remember to set up your Internet account again."

6818089[/snapback]

 

Bra forslag! Som du leser i innlegget hans så har han prøvd dette.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er på 7954 at man må holde inne reset mens man tar ut og inn stømmen. Hold til system lampen blinker.

På 6954 kan det noen ganger være nødvendig å holde reset inne i 30 sekunder før ruteren resetter seg.

 

Mvh. Tor Torkveen

JensenScandinavia Support

 

 

Husker ikke om det var på 6954 eller 7954 man måtte holde inne resettknappen mens man tar ut strømmen og setter den inn igjen. (Skal sikkert holde den inne i et par sekunder før og etter også.)

 

Håper det var 6954. :)

7305481[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd alle forslag nå, til og med holdt knappen i flere minutter uten resultat. Ruteren ser ut til å reagere, WLAN-lampa slukker en stund etter jeg har sluppet knappen. Men fortsatt er det umulig å komme inn til web-interfacet med default adresse (192.168.254).

 

Dette er den tredje trådløsruteren som har krepert for meg, så nå blir det kabel.

Lenke til kommentar
Har prøvd alle forslag nå, til og med holdt knappen i flere minutter uten resultat. Ruteren ser ut til å reagere, WLAN-lampa slukker en stund etter jeg har sluppet knappen. Men fortsatt er det umulig å komme inn til web-interfacet med default adresse (192.168.254).

 

Dette er den tredje trådløsruteren som har krepert for meg, så nå blir det kabel.

7391567[/snapback]

 

 

 

Du kisn.. adressen skal være 192.168.1.254 glemte et tall...

 

Jeg har hatt 2 jensen rutere gjennom telenor før. Første var så dårli og kjent for at bare en kunne være på trådløst, og masse shit om ingen på kabla hvis noen var på trådløst, så da klagde jeg meg til ny. :p

 

Husker ikke helt navnet på denne og har ikke mulighet til å sjekke dette siden jeg sitter på skolen, men var en WBR. Aldri hatt noen problemer med den! :thumbup:

 

 

EDIT: fiksa quote

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...