Cerb89 Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 (endret) Hei Har fått en opgave som lyder som følger : "Installer en virituel maskin på din egen PC " Kan noen fortelle meg eller gi meg et spor hva dette går ut på? Takker og bukker på forhånd Edit: byttet emne titel Endret 7. september 2006 av johnny Bravo
Moskus Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Microsofts Virtual PC 2004 er gratis og enkelt å bruke.
Cerb89 Skrevet 6. september 2006 Forfatter Skrevet 6. september 2006 (endret) Hørte at vmware er et av de meste brukte programmene på dette, kunne noen fortelle meg hvordan dette programet funket? skjønt at det er noe slik "Det er et program som later som det er en datamaskin, og som gjør at du kan kjøre et operativsystem "i" et annet." EDIT; Når jeg starter programmet og velger "profilen" du har laget så starter den så kommer denne feilmeldingen: Noen som kan hjelpe meg videre? Endret 6. september 2006 av johnny Bravo
Hårek Skrevet 6. september 2006 Skrevet 6. september 2006 Når du starter Virtual PC så blir det som å starte en vanlig PC med en blank disk. Du må altså installere et OS, dvs sette inn en floppy eller CD som kan boote.
Cerb89 Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 (endret) I starten av programmet velger man OS, i dette tilfelle ble det Windows 95. Trenger jeg da en Windows 95 innstalsajons cd? :/ Endret 7. september 2006 av johnny Bravo
Moskus Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Ja, hvis du vil installere det... Men du kan jo også installere alt fra DOS til Linux hvis du vil det.
Zethyr Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 I starten av programmet velger man OS, i dette tilfelle ble det Windows 95. Trenger jeg da en Windows 95 innstalsajons cd? :/ 6818253[/snapback] Du må gå på preferences (tror jeg det var) og velge et medium som skal være i CD-rommen. Da kan du velge om den skal bruke en av dine virkelige stasjoner, eller om den skal mounte en ISO eller liknende.
Cerb89 Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 Ja, hvis du vil installere det... Men du kan jo også installere alt fra DOS til Linux hvis du vil det. 6818270[/snapback] Ehm, jeg har ikke Windows 95 installasjon CD-en, da må jeg bytte OS? F.eks. Linux er vel gratis er det mulig å laste det ned og bruke det til den virituelle maskinen? Takker for alle svar så langt er litt nub på dette ja
Zethyr Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Ja, hvis du vil installere det... Men du kan jo også installere alt fra DOS til Linux hvis du vil det. 6818270[/snapback] Ehm, jeg har ikke Windows 95 installasjon CD-en, da må jeg bytte OS? F.eks. Linux er vel gratis er det mulig å laste det ned og bruke det til den virituelle maskinen? Takker for alle svar så langt er litt nub på dette ja 6818433[/snapback] Ja, det er fullt mulig. Last ned en ubuntu live-cd, for da slipper du å installere noe; du booter rett inn i et veldig brukervennlig linux-miljø. Skulle ting skjære seg er det bare å restarte den virtulle maskinen, så booter man opp igjen og alt er slik det var første gangen du starta den.
Cerb89 Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 Takk prøver det jeg Har noen noe greie på om det virker på Microsoft Virtual PC? eller må jeg kanskje prøve bochs eller vmware?
Moskus Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Jeg prøvde Damn Small Linux med Virtual PC. Dessuten er det bare en "i" i ordet "virtuell".
Cerb89 Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 Taker og bukker for all hjelp laster ned ubuntu saken nå.
Zethyr Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Takk prøver det jeg Har noen noe greie på om det virker på Microsoft Virtual PC? eller må jeg kanskje prøve bochs eller vmware? 6818602[/snapback] VMWare er hvertfall veldig solig og godt, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere i Bochs/MS VirtualPC.
Cerb89 Skrevet 7. september 2006 Forfatter Skrevet 7. september 2006 (endret) Jeg brukte ubuntu med Virutal PC fra micrsoft, det så ut som det funket helt til jeg fikk opp en feilmelding, imageshack funket ikke nå så får ikke lastet opp bilde. Prøvde også VMware men der sto det "A VMware virutal machine configuration is needed." EDIT; her er bilde (fra Virutal PC programmet) Endret 7. september 2006 av johnny Bravo
Zethyr Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 Det er samme som gjelder for f.eks. VMWare. Du må installere et sett med additions for å få litt ekstra "goder" som bedre oppløsning, bedre støtte for mus osv. 1 min i google så har du guiden mellom fingrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå