Gå til innhold

Folk- og viking-metal - Anbefaling og diskusjon


Sovietpig

Anbefalte innlegg

seff, men tenkte i større grad på de to første platene. hva mener du ?

Har ikke hørt nok av de til å utale meg om det... :blush:

(Har bare de 2 siste, og hørt litt på Quintessence)

 

EDIT: Men viking eller ikke, Borknagar er fett! :D

Borknagar er konge :D

 

edit : Zyklon kom med et godt forslag, jeg slenger opp url til Borknagar

 

www.borknagar.com

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke folk legge ved linker til eventuelle hjemmesider og lignende?

Synes det greier seg med den du har i siggen, jeg... http://www.metal-archives.com/

 

Må nevne at det beste av viking metal, etter min mening, er Enslaved sine to første album, "Vikingligr Veldi" og "Frost". "Eld" er også bra. Enslaved oppfant viking metal (sammen med Bathory), de var de første som kalte musikken sin det. Det skal sies at musikken deres er mer black metal ifh. til f.eks Einherjer og slikt.

Lenke til kommentar

Må si jeg har hørt det meste her, og at jeg ikke finner så mye mer som burde nevnes.

 

 

Men Therions album "Secret of the Runes" kan jo nevnes. Ikke helt som det meste annet som er nevnt her, men albumet der er litt av grunnen til at jeg begynte å høre på slik musikk (vikinginspirert metal).

 

 

Ellers kan jeg jo nevne at band som Finntroll egentlig ikke hører hjemme her, men det spørs vel litt hva du prioriterer.

 

Noen hjememsider jeg husker i farten:

Finntroll

Windir

Vreid (den levende delen av Windir)

Lenke til kommentar

Hvis Valfar fortsatt hadde vært med oss og Windir fortsatt var i drift ville det grantert vært den "beste" Folkemetal musikken, men Enslaved er en god 2 plass. Jeg har forresten hørt at medlemmene i windir har laget et nytt band "vreid" heter de visst , er vært et forsøk.

 

Edit; Ulver - bergtatt er kanskje ikke "helt" folkemetal/viking , men jeg tror det er en av de beste platene jeg har. Hvis ikke du har denne i samlingen din burde du skaffe deg den ! ;)

Endret av Imho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...