Gå til innhold

Sub nedsenka i bord..Mulig?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har laga en tegn...Midt på bordet er det ei plexi plate som er heva noen cm opp fra bordet...Så det jeg lurer på hadde det vært mulig og sette en sub nedi hullet..Og samtidig fått grei lyd? ikke at allt klirrer osv...?Og eller må sub'r ha kasser?

 

Så var det bildet da:P

Endret av Best0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elementet vil spille i free air om det er stetter på bordet eller ei stor lekk kasse om det ikke er potte tett. Uansett anbefaler jeg ei kasse som er tung og stiv som bare rakkern - her snakker vi 100KG + - ellers blir det garantert mye klirring nesten uansett element :D

 

chills: Hva i alle verdens dager mener du med at "...uten selve bassrøret å kassen blir vel det ikke så mye sub at det gjør noe..."

Håper du ikke mener at en MÅ ha bassrefleks for å spille dypbass ;)

 

Er enig at en mest sannsynlig ikke får allverdens fres om en ikke har en skikkelig kasse. Det finnes jo IB løsninger, men det er nok mer for de spesielt intersserte :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Et subelement blir knapt noenting uten en kasse den kan resonere i.

Så det der er ganske dødfødt. Den dytter jo luft så det blir lyd av det, men noe bassfylt blir det jo ikke.

 

Det blir litt som en akustisk gitar på en treplanke istedet for et stort hult resonanskammer.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

En sub må faktisk ikke ha kasse. Setter du den rett i skrivepulten uten kasse er det faktisk ganske sannsynlig at du vil få en ganske bra bass når du sitter bra inntil pulten, men på litt avstand vil bassen bli utlignet, og du slipper muligens at foreldre/naboer klager når du spiller "høyt" foruten at det kan begynne å rakle en del. Åpen baffel kalles prinsippet.

Lenke til kommentar

Okey...Så hvis jeg lager sånn som på tegninga, så kan det faktisk funke?

 

hmm, bør jeg bruke noen form for gummiknotter eller noe...Sånn vibrasjons isolering?

 

 

Edit: Skal jo ha den i et bord inni en liten russebil..Så trenger kunn grommbassen rundt bordet....

 

Driter i å lage ny post...Så redigere heller bare...

 

Har snakka med en jeg tror har peil, han mente rørbass ville være smartere og gi bedre lyd..prøvde å finne noen forskjelige men uten stort hell..Men Hvor mye kr, må man gå ut med for dette ca..Si 2 stk 12" ...

 

Bilde av åssen bordet forhåpentligvis skal se ut

Endret av Best0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...