Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor brukes det ikke bare register-kjede?


LiamH

Anbefalte innlegg

Lurer VELDIG på hvorfor biler blir utstyrt med register-reim istedet for register-kjede, når et kjede ofte varer ut bilens levetid, men register-reim må skiftes ofte?

 

Er det noen argumenter for dette eller er det kun en utspekulert måte for å få bilene inn på verkstedet i ny og ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og kjede er MYE mere pes hvis noe skjer, en reg reim byttes på 10 minutter...

6798946[/snapback]

 

10 minutter? Det var fort.

 

Jeg synes nå et kjede er veldig, veldig mye enklere å håndtere da det er like stramt på alle kanter. Lett å håndtere på gamle og nye, mer moderne motorer.

 

Edit: Jeg snakker her om Mercedes, vel å merke :)

Endret av Normand
Lenke til kommentar
Og kjede er MYE mere pes hvis noe skjer, en reg reim byttes på 10 minutter...

6798946[/snapback]

 

Hva hjelper det å bytte reg reimen når motoren har havarert? :tease:

Du tenker nok på en annen rem

6799157[/snapback]

 

Imotsettning til mange andre her inne, så er ikke jeg 14 år, og jeg har skrudd bil i noen år, så jeg VET hva en reg reim er... Og på min bil, en 90 mod sierra, så bruker jeg ca 10 minutter på å skifte REGISTER reima... Det gjør heller ikke noe om reima ryker, for denne motoren tar ikke skade av det... ;)

Lenke til kommentar

90 mod Sierra er en gameldags konstruksjon, å det stemmer..det KANN gå bra, men det kan også gå til h..... De fleste motorer i dag går det til den siste plassen...og 99.9 prosent tar mere en 10 min å skifte å da regner jeg Sierraen også.men grunnen til at de fleste bruker reim er at det er mye enklere konstruksjon, å den går mye stillere og tar mindre krefter.

PS! jeg er også myyyye over 14 år og skrudde bil før reima kom.

Lenke til kommentar
Og kjede er MYE mere pes hvis noe skjer, en reg reim byttes på 10 minutter...

6798946[/snapback]

 

Hva hjelper det å bytte reg reimen når motoren har havarert? :tease:

Du tenker nok på en annen rem

6799157[/snapback]

 

Imotsettning til mange andre her inne, så er ikke jeg 14 år, og jeg har skrudd bil i noen år, så jeg VET hva en reg reim er... Og på min bil, en 90 mod sierra, så bruker jeg ca 10 minutter på å skifte REGISTER reima... Det gjør heller ikke noe om reima ryker, for denne motoren tar ikke skade av det... ;)

6802385[/snapback]

 

For å få gjort den jobben så kjapt, så har du tydeligvis gjort dette før+ at alt verktøy ligger klart og at ingenting sitter fast.

 

Det er stor forskjell på hvor kjapt dette kan gjøres på forskjellige biler. Jeg bruker ca en halvtime på å bytte reg reima på en 84-92 golf (har gjort det noen ganger), men jeg brukte nesten 7 timer på å bytte reima på Stratusen min, Der måtte jeg jo demontere halve motoren + motorfeste for å komme til. Likevel så ser det ut som verkstedene tar noenlunde samme pris for å bytte reima unasett hvilken bil det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...