Gå til innhold

Funnet en liten kattunge, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Heng opp plakater:

 

"SØT KATTUNGE GIS BORT/SELGES

 

<bilde>

 

Denne stakkaren er foreldreløs og jeg fant ham i grøfta utenfor. Den er steinhard i maska, men om kvelden, når stjernene kommer frem, ser han opp mot himmelen og gråter noen små kattetårer mens han tenker på foreldrene sine. Han håper av hele sitt hjerte at noen kan ta seg av ham."

 

Eller noe. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heng opp plakater:

 

"SØT KATTUNGE GIS BORT/SELGES

 

<bilde>

 

Denne stakkaren er foreldreløs og jeg fant ham i grøfta utenfor. Den er steinhard i maska, men om kvelden, når stjernene kommer frem, ser han opp mot himmelen og gråter noen små kattetårer mens han tenker på foreldrene sine. Han håper av hele sitt hjerte at noen kan ta seg av ham."

 

Eller noe. :p

6802668[/snapback]

 

Eg hadde vært solgt! :love: Ta ein telefon til dyrebeskyttelse som nevnt, dei har kanskje midler til å omplassere den.

Lenke til kommentar
lett med katt, kan gå dagevis uten mat, eneste du gjør er å helle litt tørrfor fra rema og fylle skålen med vann. kattens instinkt er å gjøre ifra seg ute, så en kasse i begynnelsen med litt sann, etter det så slutter katten etter noen måneder å bruke den og gjør kun ifra seg ute.

 

ingenting stress i det hele tatt. så hvis du vill ha katt. behold den hvis ikke, heng opp flyer, poster, bruktmarked qxl. etc u name it, finn

6 uker gammel katt som ny gis vekk. ingen skrammer etc

6797379[/snapback]

 

 

Det er litt feil, katta til tanta mi, før jaffal, var HELT VILL etter å komme inn, når den kom inn sprang den som en gal rett til kassa og dreit som en gud. så sprang han ut igjenn... noe av det sykeste jeg har sett

Lenke til kommentar

Hvis du er 120% sikker på at det er villkatter og at de ikke har en eier - er det mest humane å få en som er kyndig (jaktlisens) til å komme opp å skyte dem. Dette er en mye bedre løsning enn at mamma og/eller kattungene kommer til å lide sultedøden i vinter. Overlever noen ender de opp med å få fler unger igjen til våren, og enda fler kattunger.

 

Hilsen ansvarlig mamma til to puser.

Lenke til kommentar
Hvis du er 120% sikker på at det er villkatter og at de ikke har en eier - er det mest humane å få en som er kyndig (jaktlisens) til å komme opp å skyte dem. Dette er en mye bedre løsning enn at mamma og/eller kattungene kommer til å lide sultedøden i vinter. Overlever noen ender de opp med å få fler unger igjen til våren, og enda fler kattunger.

 

Hilsen ansvarlig mamma til to puser.

6803209[/snapback]

Ja, det er nok det som mest trolig skjer.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Hvis du er 120% sikker på at det er villkatter og at de ikke har en eier - er det mest humane å få en som er kyndig (jaktlisens) til å komme opp å skyte dem. Dette er en mye bedre løsning enn at mamma og/eller kattungene kommer til å lide sultedøden i vinter. Overlever noen ender de opp med å få fler unger igjen til våren, og enda fler kattunger.

 

Hilsen ansvarlig mamma til to puser.

6803209[/snapback]

 

Ansvarlig? Kattetrynet i avataren din ser ut som om den har blitt mata med :)-tabletter og THC.

 

Bare mine 0.002 öre :)

Lenke til kommentar
Ansvarlig? Kattetrynet i avataren din ser ut som om den har blitt mata med  :)-tabletter og THC.

 

Bare mine 0.002 öre :)

6803366[/snapback]

Hold den forsiktig i nakkeskinnet og ta bilde i riktig vinkel og det går fint.

 

Kattene mine får mat fra RC, blir vaksiner, kastrert, chipmerka og jeg valgte leilighet etter hvor kattene ville trives best. Betalte forresten 3000 kr i oprasjon på katt nr en da han var 5 mnd.

 

Er såpass oppegående at jeg skjønner at det er bedre at de blir skutt på en human måte enn å gå hele vinteren ute og lide.

Lenke til kommentar

For mange katter er desverre et stort problem i dette landet. Altfor mange med katt er for late til å enten kastrere de eller putte de på p-piller, så det blir født tonnevis av kattunger som ingen vil ha hele tiden. :(

 

Personlig mener jeg at det burde vært obligatorisk å enten kastrere eller putte kattemor på p-piller, med mindre man driver med oppdrett, eller faktisk vil ha kattunger. Er grusomt hvor skjødesløse mange er med nye små liv. :(

 

Vi har gjort det ansvarlige og kastrerte pusen vår i sommer. Er forresten bare tull det mange sier om at de blir late og feite. :p

Etter han ble kastrert, fanget han faktisk sin første fugl! :D

Og er like leken som når han var bare kattungen. :)

Ble litt off-topic dette. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Ansvarlig? Kattetrynet i avataren din ser ut som om den har blitt mata med  :)-tabletter og THC.

 

Bare mine 0.002 öre :)

6803366[/snapback]

Hold den forsiktig i nakkeskinnet og ta bilde i riktig vinkel og det går fint.

 

Kattene mine får mat fra RC, blir vaksiner, kastrert, chipmerka og jeg valgte leilighet etter hvor kattene ville trives best. Betalte forresten 3000 kr i oprasjon på katt nr en da han var 5 mnd.

 

Er såpass oppegående at jeg skjønner at det er bedre at de blir skutt på en human måte enn å gå hele vinteren ute og lide.

6803449[/snapback]

 

Jeg forstår at du er en seriøs kattemamma som tar pliktene dine på alvor - var regnet som en spøk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...