Gå til innhold

Lærer meg touch, tips?

Arne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg held på å lære meg touch no, har de nokon råd eller tips for å få skrivinga litt fortere unna?

Kom gjerne med ting/uvaner som eg ikkje bør starte med.

Btw, har skrevet dette med touch! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skriver ikke touch, men jeg skriver nesten like raskt som en som gjør det. Er bare å skrive masse det :D, ikke bry deg om å gjøre akkurat som touch-læren sier, men bruk de fingra som du syns passer best til riktig bokstav. Jo nærmere den fingren er jo raskere blir det å skrive bokstaven :).

Skrevet

Jeg lærte meg deg for en stund tilbake. Det tok en måned før jeg skrev fortere enn jeg gjorde til vanlig.

IKKE se på tastene. Lær deg touch på den riktige måten.

Sjekk ut: Ten Thumbs Typing Tutor... Det er supert :)

Skrevet

Eg hugsar eg var borti noko som heitte "Type of the dead" på skulen eingang, eit kjempekult "spel" der du møtte på zombiar som du skal skyte...ved å skrive så fort så du berre kan. Det beste touchprogrammet eg har prøvd iallefall... Google etter det :)

Skrevet
Hva skal man da bruke for å skrive G og H om pekefingrene altid ligger på F og J?

Noen learn to use touch-programmer på nett?

6792040[/snapback]

Når hånden "hviler" så skal de ligge på F og J... ellers må du jo bruke de til å skrive med også. :)

Gjest medlem-105476
Skrevet

Prøvde sånn touch-program på skolen, det var bare sinnsykt kjedelig ... Mitt tips er å gjøre som mange andre sier, skrive MASSE med fingra på riktig plass. Skulle ikke ta så lang tid å lære seg.

Skrevet

Jeg skriver touch, bare skriv touch hver gang du skriver UANSETT hva du skriver.

Det er veldig lett å bare "ta-det-senere".

Ikke sett av tid til øving, bare skriv touch UANSETT hver gang du bruker et tastatur.

Kunnet touch siden 8.klasse jeg. :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...