Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

større upload hastighet ADSL2+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå leverer vell ikke upc adsl2+ heller da ;)
Alle tjenestene UPC tilbyr blir levert gjennom TV-/antenneuttaket i din bolig.

6789939[/snapback]

 

oki. sjekka ikke helt ut det. men samme hastighet skulle være mulig på adsl2+.

det var det som var det viktigste for meg....

Lenke til kommentar
Joda helt enig, problemet er at det ikke er noen som leverer mer en 1mbit ut linje over adsl2+

så vidt jeg vet da. Og 3.5 mbit upload krever vell at man er veldig nert sentralen eller ?

6790010[/snapback]

 

det er godt mulig det med avstander.

jeg er ca 1,5Km unna min sentral og får 1Mbits slik som adsl2+ (den uten annexM) støtter max.

 

men slik som jeg forstår det så må man gå over til annex m i sentralen for at det skal være mulig ...

så slik som min isp er terminert(annexB) i sentralen vil det ikke gå.

men siden teknologien støtter det, så er det jo fult mulig at nextgentel og de andre går over til annex M, for å få bedre hastigheter.

 

 

mulig jeg roter skikkelig med det annex greiern,

siden jeg egentlig ikke vet at det er slik det henger sammen..

Endret av thor918
Lenke til kommentar
send dem en mail og spørr da ;)

6792039[/snapback]

 

Telenor har ikke godkjent denne standarden. Annex M kan visst skape noen form for tekniske problemer, husker ikke helt hva. Og det er jo Telenor som eier kobberet, så om ikke Telenor ønsker å tilby Annex M selv er det vel lite som tilsier at de ønsker å la konkurentene gjøre det :ermm:

 

Oppstrømshastighet krever ikke kortere avstand til sentralen enn nedstrøms.

 

Edit: Annex M kjøres på kobberlinjer uten telefoni (flere par i en kabel) - dette kan visst føre til intermodulasjon (støy vil jeg tro).

Endret av netphreak
Lenke til kommentar
send dem en mail og spørr da ;)

6792039[/snapback]

 

Telenor har ikke godkjent denne standarden. Annex M kan visst skape noen form for tekniske problemer, husker ikke helt hva. Og det er jo Telenor som eier kobberet, så om ikke Telenor ønsker å tilby Annex M selv er det vel lite som tilsier at de ønsker å la konkurentene gjøre det :ermm:

 

Oppstrømshastighet krever ikke kortere avstand til sentralen enn nedstrøms.

 

Edit: Annex M kjøres på kobberlinjer uten telefoni (flere par i en kabel) - dette kan visst føre til intermodulasjon (støy vil jeg tro).

6793994[/snapback]

 

enn frem til forbrukeren da?

går det ikke an å ha en splitter slik som vi har nå?

Lenke til kommentar
enn frem til forbrukeren da?

går det ikke an å ha en splitter slik som vi har nå?

6794043[/snapback]

 

Um? Ikke helt sikker på hva du spør om, men Annex M benytter alle ledige par med kobber i kabelen din, slik at det ikke lenger er mulig å benytte linja til analog telefoni (slik jeg har forstått det, skyt meg om jeg tar feil). Og data som går i parallelle ledere over lang avstand har en tendens til å skape støy for hverandre.

 

Ingen bruk for en splitter når det ikke lenger er analoge telefonsignaler i kabelen din ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Annex M er et Annex A ...uh annex. Dvs for de landa som ikke kjører rent Annex B (ISDN) nett som Norge. Problemet med dette for Norge er at Annex M bruker frekvensene over POTS men som er innenfor ISDN.

 

I teorioen kan man da bruke Annex M på full-aksess linjer men dette kan skape crosstalk og forstyrre ISDN som Telenor er leveringspliktig på så dette vil ikke Telenor godta.

 

Edit: Grunnen til at det gir høyere oppstrøm er at den tar deler av frekvensbåndet til nedstrøms-trafikken slik at denne blir lavere. Jeg mener at det jobbes/ble jobbet med en Annex B standard her som het Annex i eller j som tillot dette på Annex B men aner ikke hva som skjedde der.

Endret av Rim
Lenke til kommentar
Tror ikke det er telenor som setter ned foten, men post og teletilsynet.

6894726[/snapback]

 

Nei det er feil. Det er i utgangspunktet Telenor som styrer dette. PT kan enten på eget initiativ, eller ved klage fra andre operatører, gå inn å regulerere dette og tvinge Telenor til dette, men så langt har det ikke kommet ennå. Mao, ingen har klaget dette inn for PT, og PT ser ingen grunn til å tvinge dette igjennom da det vil forringe kvaliteten på telefon som er "livsnødvending" noe bredbånd ikke er.

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at post og teletilsynet passer på at Telenor oppretholder konsesjonen sin. Noe som betyr at Telenor ikke kan inføre ting i nettet som kan "skade" PSTN eller ISDN som de er leveringspliktige på.

 

Mao. Telenor får ikke lov ihht konsesjonen å innføre Annex M.

 

(Det er ikke Telenor som er vanskelige var det jeg prøver å si.)

Lenke til kommentar

Um? Ikke helt sikker på hva du spør om, men Annex M benytter alle ledige par med kobber i kabelen din, slik at det ikke lenger er mulig å benytte linja til analog telefoni (slik jeg har forstått det, skyt meg om jeg tar feil). Og data som går i parallelle ledere over lang avstand har en tendens til å skape støy for hverandre.

 

Ingen bruk for en splitter når det ikke lenger er analoge telefonsignaler i kabelen din ;)

6794111[/snapback]

Da skyter jeg vilt og uhenna...

Annex M bruker ikke flere kobberpar enn annex A/B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...