Gå til innhold

Kommentarer til min overklokk ønskes!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå prøvd å klokke litt, men jeg vet ikke om det er bra eller dårlig, kan jeg få noen kommentarer? Legger ved bilder fra CPUZ, som burde si det meste.

Har ikke testet hvor stabilt denne frekvensen faktisk er med Prime95, men det fungerer iallefall ved vanlig bruk. CPU'en holder seg under 65-68 grader, men spretter fort opp i det.

Når det står 541mHz på memory, utnytter jeg egentlig PC-8500 brikkene mine?

Hvor høyt kan jeg gå på volt? Jeg ligger nå rett under 1.6vCore. Tror kjølinga mi setter noen begrensinger der, har en Zalman CNPS9500. Burde jeg bruke en annen kjølepasta enn den som fulgte med? Den virket så tykk og kornet? Noe å hente i Arctic Silver 5?

Planen er å kjøpe en E6600, men har ikke råd enda. Kanskje prisen vil synke etterhvert?

 

1M på SuperPi gjør jeg unna på ca 34sek.

 

Her er link til bildet: http://www.home.no/emyr/oc.jpg

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på dette med hastighet på rammen, betyr 541MHz på memory og FSB:DRAM 1:2 att jeg kjører minnet i dobbel hastighet i forhold til FSB? Pc-8500 rammen skal jo kjøre på 1066MHz standard? Skal den hastigheten som vises i cpuz ganges med to for å få riktig tall? Vil forholdet mellom FSB å memory hastighet bli 1:1 når jeg kjøper meg en Conroe som støtter 1066MHz FSB som standard?

Lenke til kommentar

Etter å ha senket hastigheten på minnet, så det kjører 1:1 i forhold til FSB, kunne jeg stramme timingsen ganske mye, jeg hadde 5-4-4-13, og nå går det bra med 3-2-2-4. Har også prøvd å senke de andre timingsene som ligger lenger ned i lista på biosen, men jeg har ikke hørt så mye snakk om det, så jeg vet ikke om alt skal senkes eller ikke, men jeg tok det så langt ned det gikk:) Jeg kunne også klokke opp FSB enda litt mer, kanskje det er letter for hovedkortet hvis minnet kjører 1:1 med FSB? Legger med et bilde på hvor høyt jeg kom som kunne kjøre en SuperPi:

http://www.home.no/emyr/oc3.jpg

 

Som dere ser er jeg nede på 32 sekunder. Systemet var ikke stabilt ved denne hastigheten, kanskje på grunn av temperaturen? Var vel oppe i 72-73 grader.

Tilslutt måtte jeg ned på 4125MHz for å få det noenlunde stabilt (275x15).

Før hadde jeg jo 270x15, så dette er jo ingen stor forbedring, men 1M SuperPi går fortsatt unna på 32 sekunder, så det som hjalp mest var vel kanskje å stramme timingsene på minnet. Rart egentlig, når hastigheten er halvert.

Noen kommentarer eller tips for å hjelpe meg videre? Vil jeg komme lengre med vannkjøling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...