Gå til innhold

Jazztråd - jazzhjørne i HW-forumet


llefstad

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
noen som har noe gitardominerende jazz og anbefalle? gjrene også noe fusion?

7990074[/snapback]

 

Al Di Meola (Min favoritt jazz fusion gitarist):

- Land Of The Midnight Sun

- Elegant Gypsy

To album du bare MÅ høre, spessielt Elegant Gypsy. Etter min mening er det et mesterverk.

 

Paco de Lucía (Spiller en del jazz, men mest flamenco, spiller en god del med Al Di Meola og John McLaughlin)

 

John McLaughlin (Jazz Fusion han også)

Er ikke så veldig glad i det han har gitt ut "alene", men fortjener sin plass her på grunn av supertrioen han er en del av.

 

Django Reinhardt (Gypsy Jazz)

Utviklen en særegen spillestil, der han bare brukte to fingre til en hver tid på gripebrettet. Grunnen til det var for at resten av fingrene var lam. Veldig rask og munter musikk.

Lenke til kommentar
noen som har noe gitardominerende jazz og anbefalle? gjrene også noe fusion?

7990074[/snapback]

 

Al Di Meola (Min favoritt jazz fusion gitarist):

- Land Of The Midnight Sun

- Elegant Gypsy

To album du bare MÅ høre, spessielt Elegant Gypsy. Etter min mening er det et mesterverk.

 

Paco de Lucía (Spiller en del jazz, men mest flamenco, spiller en god del med Al Di Meola og John McLaughlin)

 

John McLaughlin (Jazz Fusion han også)

Er ikke så veldig glad i det han har gitt ut "alene", men fortjener sin plass her på grunn av supertrioen han er en del av.

 

Django Reinhardt (Gypsy Jazz)

Utviklen en særegen spillestil, der han bare brukte to fingre til en hver tid på gripebrettet. Grunnen til det var for at resten av fingrene var lam. Veldig rask og munter musikk.

7993487[/snapback]

 

 

sweet! tusen takk for en informerende og hjelpsom post :)

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om at MaiJazz '07 er 18 årsgrense? Noen som kan si noe om det?

7995506[/snapback]

 

Det virker som det har vært 18års aldresgrense de årene det har vært arrangert før, men det står ikke noe om aldersgrense for årets arrangement. Har vært å sjekket på MaiJazz hjemmeside, og på billettservice.no

 

Til de som har tenkt seg dit, eller for såvidt de som ikker har tenkt seg dit, FÅ MED DERE Paco de Lucia!

 

430,00 NOK VOKSEN

350,00 NOK STUDENT

350,00 NOK Pristype C

 

Student er jo som regelt betegnelse på folk under 16år, og de som går på vidregående skoler. Rart at det ikke stod noe om aldersgrense på årets MaiJazz :hmm:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvor du får det fra at student som regel er en betegnelse på folk under 16. Min oppfatning er at student som regel gjelder folk i høyere utdanning, noen ganger også videregåendeelever og en sjelden gang også grunnskoleelever.

 

Zoso: Sjekk ut Allan Holdsworth, ekstremt dyktig og interessant fusiongitarist.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvor du får det fra at student som regel er en betegnelse på folk under 16. Min oppfatning er at student som regel gjelder folk i høyere utdanning, noen ganger også videregåendeelever og en sjelden gang også grunnskoleelever.

 

Zoso: Sjekk ut Allan Holdsworth, ekstremt dyktig og interessant fusiongitarist.

7996907[/snapback]

 

En billettør sa en gang til meg, studentbillettlpriser gjelder for barn under 16 år.

Lenke til kommentar
Allan Holdsworth.

8015309[/snapback]

 

....jaha?

Litt mer forklaring her kanskje

8015394[/snapback]

 

Dårleg på jazz-ting, men Holdsworth er vel noko slags jazz-fusion. Kan minne om Cynic til tider, iallefall på Hard Hat Area. Skikkelig chill musikk.

Endret av MrHaze
Lenke til kommentar
Ikke fryktelig inni jazzsjangeren men går mye i Weather Report og Jaco. Noen som kan anbefale gode fusionband med en utpreget bass?

 

*sikle*

8015844[/snapback]

 

Victor Wooten er en rimelig dyktig bassist som spiller noe jazz/fusion.

 

Men tror ikke noe kan toppe Jaco, uansett hvor mye man leter, det som skal toppe, vil jeg iallefall høre

8016100[/snapback]

Bare hørt

. Noen plater du vil anbefale? Fusion eller er det som Jacos førstealbum. Mer eller mindre et rent bassalbum? Altså Wootens musikk. Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Ikke fryktelig inni jazzsjangeren men går mye i Weather Report og Jaco. Noen som kan anbefale gode fusionband med en utpreget bass?

 

*sikle*

8015844[/snapback]

 

Victor Wooten er en rimelig dyktig bassist som spiller noe jazz/fusion.

 

Men tror ikke noe kan toppe Jaco, uansett hvor mye man leter, det som skal toppe, vil jeg iallefall høre

8016100[/snapback]

Bare hørt

. Noen plater du vil anbefale? Fusion eller er det som Jacos førstealbum. Mer eller mindre et rent bassalbum? Altså Wootens musikk.

8016122[/snapback]

 

A Show of Hands, bare bass og vokal. Hans første album.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...