Gå til innhold

UPC øker hastigheten


Anbefalte innlegg

UPC er i Oslo er problemfritt for meg ihvertfall. Betaler mer pr mbit ned nå enn jeg gjorde meg NGT på samme adresse, men har ikke angret ett sekund på at jeg byttet. Har ikke noe problem å betale en hundrelapp mer i måneden for en linje som faktisk blir levert på dagen, en kundeservice som svarer innen noen minutter og en ISP som tar deg seriøst som kunde og gir avslag om nettet mot formodning er nede eller det er andre problemer.

 

Det er kanskje litt dyrt for den ekstra opphastigheten her, men husk at hos upc så betaler du også for det jeg nevner i avsnittet ovenfor. Har du NGT må du også legge inn kostader for valium for å roe aggresjonen etter å ha snakket kunde"service" , for ikke å snakke om at du faller utenfor samfunnet etter at du må tvangsinnlegges etter å ha hørt "now that i found you...." i 50 minutter på rad !

Endret av wowbagger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
UPC burde gi faen i og øke hastigheter osv til de klarer og holde de linjene de "leverer" stabile.

 

Upc Haugesund det er snakk om, har vært så mye problemer med dem i årevis. mer ustabile linjer, ofte treigere enn de skal være og mer nedetid er vanskli og finne

6785682[/snapback]

 

Hør, hør!! Bor på Randaberg utenfor Stavanger. Er ikke imponert over UPC-linja! :no::thumbdown:

6786218[/snapback]

Helt enig! Bor midt i byen (Storhaug) og UPC leverer pisslinjer. Har Ultra (10mbit) Men får som regel kun 3-5mbit når jeg måler. Har aldri vært over 6mbit. Selv ikke med nedlasting fra FTP-servere. Det er bare for slapt.

 

For å ikke snakke om pingen! Ligger som regel rundt 100 på Battlefield 2 servere i Norge og Europa-generelt.

 

Nedetid er også et kjent faktum. Er vel nede i små perioder en gang hver andre uke, og i lengre perioder hver 2-3 måned.

 

Har hatt tekniker, men han fant ikke noe galt, ikke så veldig overraskende akkurat. Heldigvis skal vi forhåpendligvis skifte, her i området er NGT faktisk veldig bra. Sett bort i fra kundeservicen.

 

@topic: Jeg hadde virkelig gledet meg til å komme inn og kose meg med en skikkelig godnyhet. Men neida, her kommer de å forlanger 99kr for en liten oppdatering, som mannen i gata har liten bruk for. Kun for å presse penger fra uvitende folk.

Lenke til kommentar

Bra trend, selv om det koster alt for mye for det lille ekstra IMO. Det er likevel bra at ISP'ene generellt sett har forstått at det er både interesse og markedet etter linjer med høy upload hastighet.

 

Forhåpentligvis vil prisene for høyere upload gå ned med tiden etterhvert som tilbudene "modnes"

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det blir for dumt, skal vi betale for litt høyere opplastningshastighet?

UPC er jo alltid ustabile, iløpet av en uke pleier internetten

og gå flere ganger, samme med tv'n..

 

Virker som de nesten har daglig service på ting og tang!

 

Men hvorfor i allverden skal vi betale for å få det lille extra?

Hadde vi fått 1:1 så ville jeg ikke hatt noe imot og

betale litt extra...

 

Men det er de og ikke vi som styrer, så det blir ikke

noe høyere opplastningshastighet her hos meg :(

Lenke til kommentar
Bra trend, selv om det koster alt for mye for det lille ekstra IMO. Det er likevel bra at ISP'ene generellt sett har forstått at det er både interesse og markedet etter linjer med høy upload hastighet.

 

Forhåpentligvis vil prisene for høyere upload gå ned med tiden etterhvert som tilbudene "modnes"

 

-Stigma

6786739[/snapback]

 

Så klart skulle man ønske det var billigere, men det er jo snakk om en dobling av uploaden da, det er jo endel, for meg personlig kommer jeg antakelig til å se nesten utelukkende på upload når jeg handler ny linje.

 

AtW

Lenke til kommentar
UPC er i Oslo er problemfritt for meg ihvertfall. Betaler mer pr mbit ned nå enn jeg gjorde meg NGT på samme adresse, men har ikke angret ett sekund på at jeg byttet. Har ikke noe problem å betale en hundrelapp mer i måneden for en linje som faktisk blir levert på dagen, en kundeservice som svarer innen noen minutter og en ISP som tar deg seriøst som kunde og gir avslag om nettet mot formodning er nede eller det er andre problemer.

 

Det er kanskje litt dyrt for den ekstra opphastigheten her, men husk at hos upc så betaler du også for det jeg nevner i avsnittet ovenfor. Har du NGT må du også legge inn kostader for valium for å roe aggresjonen etter å ha snakket kunde"service" , for ikke å snakke om at du faller utenfor samfunnet etter at du må tvangsinnlegges etter å ha hørt "now that i found you...." i 50 minutter på rad !

6786258[/snapback]

Vil bare si meg 100% enig i det du skriver, har selv hatt UPC extreme i et år (får faktisk 2Mbit opp uten å betale noe ekstra, litt merkelig..), jeg har ALDRI merket noe nedetid. De svarer faktisk på epost du sender til dem, har en generell hyggelig tone, og ikke glem at du slipper å betale de 80kr ekstra (eller hva det er) hvis du ikke har hustelefon. Så selv om bindingstiden min nå er over og jeg kunne "enkelt" (vente en måned på montør og så betale han 1000kr for å gjøre en bitteliten "jobb") bytte til NGT, men det kommer jeg ikke til å gjøre, jeg holder meg til UPC!

Det er jo såklart diskutabelt om dette tilbudet er bra eller dårlig, "de kunne jo bare gitt det gratis" ol. Men jeg synes det alt i alt er bra at man kan "skreddersy" linja slik man selv ønsker...

 

Om jeg kommer til å gå for dette tviler jeg på, ihvertfall så lenge jeg faktisk får 2Mbit opp istedenfor 1,5Mbit. Har egentlig ikke bruk for noe særlig mer (ennå), men det er jo selvsagt sikkert at dagen da jeg "bare må ha" høyere opphastighet kommer.

Uansett skal det bli spennende å se hva dette gjør med markedet, et sted må det jo starte for at det blir høy upload til "alle".

 

(Uff så mange "" tegn jeg har brukt i dette innlegget)

Lenke til kommentar

100% bra linjer i Bergen også. Husker med gru tilbake noen år, da kjenner jeg meg igjen i mange av problemene som andre skriver her. Men her skjerpet de seg.

 

Huske med mye mer gru den lille perioden jeg hadde NGT. Fyttegrisen for et dårlig produkt/service, alt.

 

Nei, UPC/Chello er glimrende her iallefall. Spiller en del BF2 online og har aldri trøbbel med hastigheter. Er det noe galt (arbeid med linjen, el.l.) så får man opplyst det og kundeservicen er både rask og kompetent.

 

Når det er sagt, tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe ekstra opphastighet siden jeg aldri har hatt noe problemer med det jeg har. Hadde vært kulere å få lov å kjøre egen webserver på port 80. Da hadde det kanskje vært verd det.

Lenke til kommentar
Nei, UPC/Chello er glimrende her iallefall.  Spiller en del BF2 online og har aldri trøbbel med hastigheter.  Er det noe galt (arbeid med linjen, el.l.) så får man opplyst det og kundeservicen er både rask og kompetent.

6789390[/snapback]

Du spiller på TV2 serverene?

 

Det er faktisk de eneste serverene man får god ping til med UPC.

Lenke til kommentar
Nei, UPC/Chello er glimrende her iallefall.  Spiller en del BF2 online og har aldri trøbbel med hastigheter.  Er det noe galt (arbeid med linjen, el.l.) så får man opplyst det og kundeservicen er både rask og kompetent.

6789390[/snapback]

Du spiller på TV2 serverene?

 

Det er faktisk de eneste serverene man får god ping til med UPC.

6789404[/snapback]

 

Joda, spiller mye der. Men også på andre norske, svenske, tyske og britiske servere. Jeg forventer naturligvis ikke god ping på amerikanske eller australske servere.

 

I spillbrowseren viser nesten ingen servere bra ping. Men når jeg først er kommet inn på serveren ligger ping under og ofte godt under 100. 30-40 er vanlig.

Lenke til kommentar
Joda, spiller mye der.  Men også på andre norske, svenske, tyske og britiske servere.  Jeg forventer naturligvis ikke god ping på amerikanske eller australske servere.

 

I spillbrowseren viser nesten ingen servere bra ping.  Men når jeg først er kommet inn på serveren ligger ping under og ofte godt under 100.  30-40 er vanlig.

6789513[/snapback]

Det vet jeg veldig godt. Spiller selv MYE Battlefield 2, men sjelden public. TV2 er de eneste serverene jeg får god ping til, uansett publicservere eller klanservere. Samme med en klankompis i Oslo.

Lenke til kommentar
TV2 er de eneste serverene jeg får god ping til, uansett publicservere eller klanservere. Samme med en klankompis i Oslo.

6789662[/snapback]

 

Ja..til battlefield.no har jeg ca 70-80 i ping og sånn har det vært en god stund nå. UPC ruter mye av trafiken via Nederland, noe som ikke er veldig heldig for pingen.

 

 

Cwn

Lenke til kommentar
TV2 er de eneste serverene jeg får god ping til, uansett publicservere eller klanservere. Samme med en klankompis i Oslo.

6789662[/snapback]

 

Ja..til battlefield.no har jeg ca 70-80 i ping og sånn har det vært en god stund nå. UPC ruter mye av trafiken via Nederland, noe som ikke er veldig heldig for pingen.

 

 

Cwn

6794020[/snapback]

Ligger på ca. 100 jeg på battlefield.no sine servere. Det med routingen er noe skikkelig piss.

Lenke til kommentar
Som Osloboer er jeg fornøyd med stabiliteten, men seriøst, UPC er jo helt mongo som router alt via nederland. Pinger jo bedre til kina enn til Norge. Tragisk.

6794131[/snapback]

 

UPC har blitt kjøpt opp av et engelsk selskap som heter Candover. Fra og med i høst routes ikke noe fra nederland lenger, men lokalt.

Lenke til kommentar
Som Osloboer er jeg fornøyd med stabiliteten, men seriøst, UPC er jo helt mongo som router alt via nederland. Pinger jo bedre til kina enn til Norge. Tragisk.

6794131[/snapback]

 

UPC har blitt kjøpt opp av et engelsk selskap som heter Candover. Fra og med i høst routes ikke noe fra nederland lenger, men lokalt.

6794877[/snapback]

Kilde?

Lenke til kommentar
Som Osloboer er jeg fornøyd med stabiliteten, men seriøst, UPC er jo helt mongo som router alt via nederland. Pinger jo bedre til kina enn til Norge. Tragisk.

6794131[/snapback]

 

UPC har blitt kjøpt opp av et engelsk selskap som heter Candover. Fra og med i høst routes ikke noe fra nederland lenger, men lokalt.

6794877[/snapback]

Kilde?

6795024[/snapback]

http://www.moneyweek.com/file/5781/candover-1912.html

Lenke til kommentar
Som Osloboer er jeg fornøyd med stabiliteten, men seriøst, UPC er jo helt mongo som router alt via nederland. Pinger jo bedre til kina enn til Norge. Tragisk.

6794131[/snapback]

 

UPC har blitt kjøpt opp av et engelsk selskap som heter Candover. Fra og med i høst routes ikke noe fra nederland lenger, men lokalt.

6794877[/snapback]

 

Stemmer det ja. Samme som eier en del andre store selskap her i Norge. Men dette kan jo gå begge veier. Tenk hvis det blir verre... Nå er ting iallefall stabilt. Stabil gjennomsnittelig ping i online FPS er bedre enn lav, men varierende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...