Gå til innhold

Bare å gi opp ventingen på AMD 2X 5000+ AM2?


Steina

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt en bestilling på AMD Athlon 64 2X 5000+ 2.6GHz AM2 inne hos onlinebutikken.no i over 4 uker.

Jeg har sett i nesten ALLE nettbutikker, og INGEN har den.

 

Jeg ringte Onlinebutikken.no og spurte hva som skjedde, og det virket som om produsenten utsatte levering gang på gang.

 

Komplett selger ikke denne prosessoren i det heletatt mere..

 

Det jeg da lurer på, er det noe vits å vente lengre? Kommer jeg noensinne til å få den, eller har de sluttet å produsere? :ermm:

 

Mulig jeg da går for 4600+, for er det beste jeg kan få for mine 3000kr, og mange nettbutikker har denne på lager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå hatt en bestilling på AMD Athlon 64 2X 5000+ 2.6GHz AM2 inne hos onlinebutikken.no i over 4 uker.

Jeg har sett i nesten ALLE nettbutikker, og INGEN har den.

 

Jeg ringte Onlinebutikken.no og spurte hva som skjedde, og det virket som om produsenten utsatte levering gang på gang.

 

Komplett selger ikke denne prosessoren i det heletatt mere..

 

Det jeg da lurer på, er det noe vits å vente lengre? Kommer jeg noensinne til å få den, eller har de sluttet å produsere?  :ermm:

 

Mulig jeg da går for 4600+, for er det beste jeg kan få for mine 3000kr, og mange nettbutikker har denne på lager.

6781990[/snapback]

 

Det virker som Amd har lite av dem på lager ja

Trur det har noe med Dell bestilling av Amd prossesorer so det kan jo ta ein tid før det kommer.

Du kan jo vurdere Conroe E6600 vis noen har dei på Lager.

Elles virker ein x2 4600 som eit godt valg og:)

Lenke til kommentar

Jeg leverte inn 4200+'en på angrefrist, siden den gikk ned noe SINNSYKT i pris etter jeg bestilte den :p

Betalte 3000kr for den, og uken etter kostet den 1700kr :ermm:

 

Leverte den inn og bestilte 5000+ for 2700kr hos Onlinebutikken

 

Egentlig kunne jeg levert inn hele systemet mitt på angrefrist for å bestille et Intel Conroe system, men det ble ALT for mye styr å pakke inn hver del for å sende tilbake ^^

Lenke til kommentar
Det virker som AMD har store problem med at for få kjerner per Wafer blir gode nok til X2 5000+, eller så bare samler de opp. (jeg tror førstnevnte)

 

Så spørs det hvor lenge du kan vente...

6786489[/snapback]

 

Det førstnevnte hadde overrasket meg, da jeg ser at mange utmerkede toledo-kjerner blir sendt ut som x2 3800+. Da snakker vi 2.8ghz på stock volt :dribble:

Lenke til kommentar
Gå for X2 3800+ heller? Jeg mener, og har alltid ment at 4600+ er et elendig kjøp. Du klokker LETT en 3800+ opp til 4600+ sin frekvens.

6791060[/snapback]

Du tar nå litt for hardt i. Til overklokking er det mest potensiale om det velges en X2 3800+, men det variérer hvor langt de kan klokkes og hvor lett.

 

Og for de som ikke skal overklokke, så er ikke X2 4600+ noe elendig kjøp.

Lenke til kommentar
Gå for X2 3800+ heller? Jeg mener, og har alltid ment at 4600+ er et elendig kjøp. Du klokker LETT en 3800+ opp til 4600+ sin frekvens.

6791060[/snapback]

Jah, jah, du kan klokke 3800+ til en 4600+ og kanskje litt til, men så kan du jo klokke en 4600+ enda høyere, til en FX-62 for eksempel?

6792564[/snapback]

 

4600+ har bare halvparten av cachen til FX-62, derfor kan du ikke klokke den opp til det nivået.

 

Dessuten er det skjeldent modellen, men steppingen som har mest å si når det gjelder overklokkingsmuligheten.

 

Forresten finnes det mange X2 3800+ som klarer 2.8 Ghz+ på luft. Tror oysfaerg hadde en?

Lenke til kommentar
Gå for X2 3800+ heller? Jeg mener, og har alltid ment at 4600+ er et elendig kjøp. Du klokker LETT en 3800+ opp til 4600+ sin frekvens.

6791060[/snapback]

Jah, jah, du kan klokke 3800+ til en 4600+ og kanskje litt til, men så kan du jo klokke en 4600+ enda høyere, til en FX-62 for eksempel?

6792564[/snapback]

 

4600+ har bare halvparten av cachen til FX-62, derfor kan du ikke klokke den opp til det nivået.

 

Dessuten er det skjeldent modellen, men steppingen som har mest å si når det gjelder overklokkingsmuligheten.

 

Forresten finnes det mange X2 3800+ som klarer 2.8 Ghz+ på luft. Tror oysfaerg hadde en?

6792608[/snapback]

Ok, det der med FX-62 var kanskje dårlig eksempel, men det jeg mener er at om steppingen er den samme, så skal man kunne klokke f. eks. en 4600+ til høyere hastigheter enn en 3800+.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ok, det der med FX-62 var kanskje dårlig eksempel, men det jeg mener er at om steppingen er den samme, så skal man kunne klokke f. eks. en 4600+ til høyere hastigheter enn en 3800+.

6792679[/snapback]

 

Nei... Det er det overhodet ingen garanti for/automatikk i.

Ikke sjelden er det de lavest spesifiserte utgavene som klokker lengst (og av og til høyest) for ulike CPU-modeller... inkludert X2-varianter.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ha ventet på AM2 Opteron. De vil bli det samme som Opteron for 939, dvs at de bruker non-Reg minne, og har 1MB L2 cache pr kjerne. Men prisene kommer nok til å bli betydelig høyere enn for X2 - jeg leste nylig at den laveste modellen hadde dukket opp i en amerikansk nettbutikk til $300.

 

Edit: Opteron 1210 (1.8 GHz) er på lager hos newegg, og koster $270. Da kommer de vel hit om ikke så altfor lenge...

 

http://www.newegg.com/Product/Product.asp?...N82E16819105015

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...