Gå til innhold

Vista-priser lekket ut


Anbefalte innlegg

Takk og pris for P2P teknologi :whistle:

6763270[/snapback]

Trodde det var såpass mye bry å bruke pirat windows nå om dagen at det omtrent ikke er verd antrengelsen. Kjøpte selv en ny XP Pro 64bit for en stund siden og betalte 1500.- på en lokal butikk(kunne fått den enda billigere på nettet), men synes det er en OK pris. OEM riktignok, men det er greit nok for meg, bytter ikke HK så ofte.

 

Kjøpte også Beta 2 utgaven av Vista, så jeg håper at MS er snille og tilbyr en god pris på den endelige versjonen :)

6763568[/snapback]

 

øh... nei, det er mye mindre bry å bruke "pirat" versoner av windows

 

Xp pro 64bit har etter min mening lite driverstøtte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
øh... nei, det er mye mindre bry å bruke "pirat" versoner av windows

 

Xp pro 64bit har etter min mening lite driverstøtte

6767640[/snapback]

Trodde det var kinkig å bruke Windows Update, men det er kanskje veier rundt det...

 

Ellers støtter XP Pro 64bit alle enhetene mine, hadde litt problemer med HP laserskriveren, men fant også til den en driver som funket OK. Alt i alt synes jeg det fungerer overraskende bra. Nå har ikke jeg noen eksotiske enheter og de fleste er nye, s.a det faktisk fulgte med XP Pro 64bits drivere og med HKet(Asus P5B deluxe Wifi) fulgte det faktisk med Vista drivere også...

Lenke til kommentar

Når jeg testet ut XP 64bits på pcen til en kompis så var drivere et stort problem husker jeg, 64 bit var ganske nytt på den tiden og hele greia endte med at vi installerte 32 bit.

 

Tror ikke han kommer til å bruke noen programmer som rekner med slike tall:

 

1010010111011010100101110101001011101100110011100110010110011111

 

:p

Endret av Equerm
Lenke til kommentar

At personer i en av verdens rikeste land skal klage på en pris på et par tusenlapper når det er snakk om et så stort produkt er bare grådig.

 

Dropper man et par turer på byen så har man råd til en Vista kopi. :p Programerere som har brukt så mye tid på å utvikle systemet må jo leve de også.

 

Det finnes også billigere versjoner av Vista, og ikke minst andre operativsystemer som er mye billigere, til og med gratis...

 

Selvfølgelig vil det være billigere å kjøre en pirat versjon, og det vil det alltid være så lenge man må betale for operativsystemet. De kan selge den til 500 kr (prisen til et dataspill) og det vil fortsatt være "dyrt" (forhold til pirat).

Lenke til kommentar
At personer i en av verdens rikeste land skal klage på en pris på et par tusenlapper når det er snakk om et så stort produkt er bare grådig.

 

Dropper man et par turer på byen så har man råd til en Vista kopi. :p Programerere som har brukt så mye tid på å utvikle systemet må jo leve de også.

 

Det finnes også billigere versjoner av Vista, og ikke minst andre operativsystemer som er mye billigere, til og med gratis...

 

Selvfølgelig vil det være billigere å kjøre en pirat versjon, og det vil det alltid være så lenge man må betale for operativsystemet. De kan selge den til 500 kr (prisen til et dataspill) og det vil fortsatt være "dyrt" (forhold til pirat).

6777045[/snapback]

 

 

Jepp dette har jeg tatt opp før,utrolig at det er greit å gå rundt å vifte med feit mobil eller ha en feit pc,men å betale for programmvaren eller abb det er umulig, da er det piratkopier eller hvordan få låst opp telefonen for så å si opp abb å spare noen kroner :no:

Lenke til kommentar
At personer i en av verdens rikeste land skal klage på en pris på et par tusenlapper når det er snakk om et så stort produkt er bare grådig.

 

Dropper man et par turer på byen så har man råd til en Vista kopi. :p Programerere som har brukt så mye tid på å utvikle systemet må jo leve de også.

 

Det finnes også billigere versjoner av Vista, og ikke minst andre operativsystemer som er mye billigere, til og med gratis...

 

Synes du delvis besvarer ditt eget spørsmål der, andre OS er jo endel billigere. Og hvorfor er det grådig? Om MS tjener mye penger på å selge OSet sitt, så kan det vel lett argumenteres for at det er for dyrt?

 

AtW

Lenke til kommentar
At vi bor i verdens rikeste land betyr ikke at vi som privatpersoner har mye penger, men at staten har mye penger, er ikke alle som kan hoste opp 3000 kr for et program vet dere, når de i tillegg er klar over muligheten for å skaffe seg det gratis.

 

Skjønner dere poenget mitt?

6777173[/snapback]

 

Det er jo ingen hemmelighet at Norge har dyre priser på så si "alt". Uansett hvor jeg reiser i verden syns jeg at ting er billig, fordi jeg sammenligner det med den vanlige norske prisen. Uten å undersøke det er jeg sikker på at gjennomsnittelig så ligger Norge veldig høyt på luksusgoder vi har råd til. Men det er offtopic ^^

 

Hvis dere syns det er så dyrt så kan dere jo alle bruke over til de "gratis" ikke-MS produktene, og da vil også MS skjønne at de må skru ned prisen. Prisen er markedstyrt, det at de har fått den stillingen i markedet så kan de faktisk kreve den prisen for operativsystemet sitt. Er jo tross alt et firma som skal vise gode tall til investorene sine.

 

Til ATWindor: Grådig var kanskje feil bruk av ord, kanskje gjerrig er bedre? Det jeg ville frem til var at vi har egentlig råd til det, bruker masse penger på hardware, drikking, mobil, mp3 spiller osv , men vil ikke betale for et produkt som vi bruker omtrent hver eneste dag fordi vi kan få tak i det "pirat" og at så si ingen blir tatt for det.

 

Mitt poeng er at et par tusenkroner for et operativsystem er egentlig ikke så dyrt, og at de fleste i Norge har "råd" til det. Hvis man virkelig syns det er for dyrt så ikke bruk operativsystemet i det hele tatt, men heller benytte seg av et "billigere" alternativ.

Lenke til kommentar
At vi bor i verdens rikeste land betyr ikke at vi som privatpersoner har mye penger, men at staten har mye penger, er ikke alle som kan hoste opp 3000 kr for et program vet dere, når de i tillegg er klar over muligheten for å skaffe seg det gratis.

 

Skjønner dere poenget mitt?

6777173[/snapback]

De fleste privatpersoner i Norge har svært god råd. Privat forbruk stiger jo langt mere enn offentlig forbruk. Og har du råd til å oppgradere en PC for 10 - 12 tusen, da har du råd til en OEM versjon.

Hvis dere syns det er så dyrt så kan dere jo alle bruke over til de "gratis" ikke-MS produktene, og da vil også MS skjønne at de må skru ned prisen. Prisen er markedstyrt, det at de har fått den stillingen i markedet så kan de faktisk kreve den prisen for operativsystemet sitt. Er jo tross alt et firma som skal vise gode tall til investorene sine.

Helt enig!

 

Og hadde 20 - 30 % av oss brukt alternativer på desktoppen, da tror jeg prisen til MS hadde rast. Se bare hva som har skjedd på CPU sida. I tillegg hadde trolig spill også blitt utviklet for andre plattformer.

 

Til ATWindor: Grådig var kanskje feil bruk av ord, kanskje gjerrig er bedre? Det jeg ville frem til var at vi har egentlig råd til det, bruker masse penger på hardware, drikking, mobil, mp3 spiller osv , men vil ikke betale for et produkt som vi bruker omtrent hver eneste dag fordi vi kan få tak i det "pirat" og at så si ingen blir tatt for det.

 

Mitt poeng er at et par tusenkroner for et operativsystem er egentlig ikke så dyrt, og at de fleste i Norge har "råd" til det. Hvis man virkelig syns det er for dyrt så ikke bruk operativsystemet i det hele tatt, men heller benytte seg av et "billigere" alternativ.

6777366[/snapback]

Og ennå mer enig! Virkelig godt sagt.

 

Et billigere alternativ er faktisk å la være å oppgradere operativsystemet. Fungerer spill, programmer med mer bra under XP (lovlig lisens), hvorfor oppgradere dersom man ikke har råd. Bare fordi man skal ha det nyeste, flotteste med mer.

Lenke til kommentar

Synst fremdeles det er dyrt, når man kjøper ferdige datamaskiner i dag så betaler man ca 1000kr for å få med en orginal xp på kjøpet.

 

Synst det er unødvendig at denne prisen skal stige med 2000 kr.

 

OS X Leopard som kommer ut rundt samme tid som Vista kommer ikke til å bli så dyrt, det vil jeg nesten vedde penger på.

 

unwill: Du har mange gode poenger, jeg bruke XP 8 timer om dagen på jobb og sikkert like mange timer hjemme hver dag.

 

Kanskje egentlig 24/7 siden datmaskinen min står på hele døgnet.

Synst fremdels det er unødvedig at MS å ta så dyrt betalt for dette, andre firmaer gjør ikke det.

Men uheldigvis (synst jeg) så kan de gjøre dette, de kan sette nesten hvilken som helst pris på operativsystemene sine og folk vil kjøpe det uansett, fordi de ikke vet om noe annet.

 

Hadde vert minst like enkelt for en nybegynner å lære seg en god linux distro / os x

Lenke til kommentar
Synst fremdeles det er dyrt, når man kjøper ferdige datamaskiner i dag så betaler man ca 1000kr for å få med en orginal xp på kjøpet.

 

Synst det er unødvendig at denne prisen skal stige med 2000 kr.

6781170[/snapback]

 

Prisen er jo den samme som før? Kan ikke helt forstå hva du mener her... Skal du sammenligne at du idag får kjøpt en OEM versjon av XP Home med en retail Vista Ultimate?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...