Gå til innhold

HP dv9005 - En glimrende desktop-erstatter?

SirJames

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da er det bare å glede seg... :)

6812163[/snapback]

Lurer selv på å kjøpe enten 9005 eller 9074, noen som vet hvordan ytelsen er mot Core Duo til Intel ?

HP Pavilion dv9005ea/Turion 64 X2 TL-50 17WXGA/1GB/100GB/DVDRW/256MB/WLAN/XPH GeForce 7600Go 256MB til ca 8850.-

HP Pavilion dv9074ea/Turion 64 X2 TL-56 17WXGA/1GB/160GB/DVDRW/256MB/BT/WLAN/XPH GeForce 7600Go 256MB til ca 10350.-

Kontra :

HP Compaq nx9420 Intel Core™ Duo prosessor T2500 1024 MB/80 GB 17" TFT WXGA+ DVD+/-RW DL fast WXP Pro - ATI Mobility Radeon X1600 til 10970.-

HP Compaq nx9420 Intel Core™ Duo prosessor T2600 1024M/100GB 17" TFT WSXGA+WVA DVD+/-RW fast WXP ATI Mobility Radeon X1600 til 11650.-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de ville jeg gått for sistnevnte, fordi skjermen ser ut til å være bedre (at den har 1680x1050 oppløsning istedet for 1440x900...) Men det er klart, den har ikke like stor diskplass, men har XP Pro :)

Skrevet

Tenkte på den jeg og. Men noen som vet noe om ytelsesforskjellen på AMD - Intel når det gjelder disse CPU'ene..... oppløsningen på de 3 andre skjermene holder for meg.

Skrevet

Noen som har bestilt dv6005 fra Amentio, som kunnne si hvor lang tid det tok fra du bestilte til den kom i hus?

Er nemlig på min 7 dag nå, og den står fortsatt under "Under Behandlig", og har også sendt mail, men ikke fått svar. Litt utålmodig nå, er ikke alle som kan vente noen uker.

Takk

Skrevet
Noen som har bestilt dv6005 fra Amentio, som kunnne si hvor lang tid det tok fra du bestilte til den kom i hus?

Er nemlig på min 7 dag nå, og den står fortsatt under "Under Behandlig", og har også sendt mail, men ikke fått svar. Litt utålmodig nå, er ikke alle som kan vente noen uker.

Takk

6815071[/snapback]

Går sikkert å ringe til de også... :)

Skrevet

Nå har jeg fått dv9005. Førsteinntrykket er kjempebra.

:!:

Skjermkortet, Go 7600 256 mb, er endel bedre enn 6600 GT som jeg har på den stasjonære.

Får 54000 i aquamark 3 med laptopen kontra 40000 med den stasjonære pcen.

Er vel noe bedre prosessor og ram også.

Skrevet (endret)

Har du klokka noe? :)

Har du testa batterilevetiden? Og bør man lade batteriet ut i begynnelsen? Har ikke peiling. ---min første laptop dette :)

Endret av Jameski
Skrevet (endret)

vikere interessant....

Jeg kan overleve uten Bt, men er det noe andre spesielle ting den mangeler? Og går det an å oppgradere minne til 2GB senere?

Når er det, det skal begynne å følge med Vista-kuponger med pc'er? Vurderer eventuelt å kjøpe da...ikke så dyr heller nei.

17" :thumbup:

edit: Maksimalt minne Støtter opptil 2 GB DDR2-minne :wallbash:

hva syenes dere om oppløsningen da? er det glossy skjerm?

edit2: hvor bra prossesor er det i forhold til intel Conore2 ? mye forskjell?

Endret av Singh tha king
Skrevet
Har du klokka noe? :)

Har du testa batterilevetiden? Og bør man lade batteriet ut i begynnelsen? Har ikke peiling. ---min første laptop dette :)

6828506[/snapback]

Har klokket litt ja :cool: Disse batteriene er intligente og tåler klattlading når du selv ønsker å lade uten å ta skade av den grunn.

Skrevet
Lurte på om denne er dobbelkjerne siden det er x2? og er det 64-bits? hvis ikke...så blir det uaktuelt.

AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-50

1.6Ghz?

6829968[/snapback]

Ja til begge deler

Skrevet

Jeg er nesten klar til å bestille denne bærbaremaskinen, men må forsikre meg om litt først.

Hvordan er denne skjermen å spille og se film med? Jeg er i miltæret nå så det kommer til å bli en god del film titting og spilling..

Skrevet (endret)

har denne pc'en glossy skjerm? eller vanlig matt skjerm? Kan man spille F.E.A.R med alt på maks og full oppløsning? noen som har prøvd det?

og er prossesoren medre en Intel M 2,13 Ghz? den beste fra intel M?

Endret av Singh tha king
Skrevet

Har ikke spilt ennå med denne. Skal teste half life 2 og cs source i løpet av helgen. Fungerer bra til film. Den har mulighet til å se dvd uten å slå på selve pcen. Genialt :) Litt glossy kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...