Gå til innhold

Snus og fotball?

Leaf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det har sikkert hvert oppe tråder om dette før, men jeg finner den evt. ikke igjen..

Jeg lurer rett og slett på.. Etter å ha lest om at snus er ganske så skadelig, hvorfor får fotballspillere lov til å snuse? Over 90% av Enga gjør det har jeg hørt..

Når toppidrettsutøvere har lov, burde det ikke være veldig farlig akkurat..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem skal nekte fotballspillerene å bruke snus?

Noen røyker, noen snuser, og noen gjør begge deler. Se på f.eks Rekdal. Det hadde ikke sett pent ut hvis han hadde stått på treningsfeltet med røyk i hånden.

Skrevet

Jeg bare tenkte, på akkurat det med kondis.. Det er det som er så rart, for snus kan jo ikke ha noen virkning på den ettersom idrettsutøvere snuser rett som det er !;)

Skrevet

Har hørt noen som har bablet om at når nikotinet kommer i blodet elns, så gjør det at blod omløpet går saktere som igjen går utover kondisen.

Dette er bare noe jeg har hørt, ikke fakta. Og jeg har ikke peiling ;)

Skrevet
De som sparker aktivt har ikke lov til å røyke.. Om snus er så farlig, hvorfor får de da lov til det?

6758002[/snapback]

Har ikke lov av hvem? Reka og Myggen røyket jo. Sikkert flere også. Det at de ikke har lov har jeg aldri hørt før. Har forresten spilt med spillere som røyker mye og de hadde bra kondis.

Skrevet (endret)

Hmm, av trenerne og styre sikkert? Det er hvertfall ikke lov her jeg hører til..

Har også hørt noe om at det er like ufarlig som kaffe.. Er dette sant? Eller bare tullprat? ;)

Endret av Leaf
Skrevet
Hmm, av trenerne og styre sikkert? Det er hvertfall ikke lov her jeg hører til..

Har også hørt noe om at det er like ufarlig som kaffe.. Er dette sant? Eller bare tullprat? ;)

6758263[/snapback]

Mange teorier rundt om det, men ingen som vet sikkert..

Skrevet

6758263[/snapback]

Av styret og trenerne? Du virker jo ikke sikker engang. Hvor holder du til? Hvor høyt i divisjonene spiller du? Hvis du spiller gutte-junior fotball så er det normalt at spillere får beskjed om å holde seg unna diverse ting og at det er usunt.

Skrevet

Jeg vet jo ikke, jeg spiller ikke høyt, og jeg snuser ikke , men jeg mente det var sånn jeg.. Ser ikke at noen spillere røyker

Skrevet

Jeg har spilt 3.divisjon. Det er ikke så høyt, men høyt nok. Ingen av de klubbene jeg har spilt for i 3.div har fått beskjed fra trenere eller styret at de ikke skal røyke. Ikke har jeg hørt fra 2.divisjon spillere at de har fått beskjed fra styret eller trenere heller at de ikke får lov til å røyke.

Det som er viktigere tror jeg, spesielt de to øverste nivåene i Norge er at de spiser riktig og ikke bøtter innpå med junkfood.

• 1 måned senere...
Skrevet

Så nettopp sporten.. Panzer hagen snuste som faen han, den kempe prellen under leppa :p

fotballspillere har den tendensen å snuse ettersom røyk ikke er fult så bra.. Tror nok dette går bra :)

men er noe om at man ikke skal snuse kort tid før kamp eller under kamp da. Har noe med blodårer osv. Men ikke sikkert på det siste..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...