Gå til innhold

Utdanning til pc-tekniker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvordan utdanning man burde ha for enten:

 

1. Å jobbe på f.eks. komplett med å sette sammen pcer

2. Feilsøke og reparere pc'er

6755019[/snapback]

 

Som serviceelektroniker innen data kan jeg vel si at det ikke er dumt å gå den veien.. :)

elektro > elektronikk > service elektronikk.

 

Hvis du går hele utdanningsløpet det så får du et veldig stort fortrinn som alle "gutteroms ekspertene" ikke har.. Men hvis drømmejobben er og kaste sammen datamaskiner på komplett så er det vel liten vits i det... da er vel heller IKT driftsfag tingen.. så sparer du et år!

 

Hvis du virkelig vil jobbe med hardware på et litt mer seriøs nivå, store komplekse server løsninger, store nettverkt osv. Er nok serviceelektronikk bra å ha, og evt. studiekompetanse og høyskole...

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan utdanning man burde ha for enten:

 

1. Å jobbe på f.eks. komplett med å sette sammen pcer

2. Feilsøke og reparere pc'er

6755019[/snapback]

 

Som serviceelektroniker innen data kan jeg vel si at det ikke er dumt å gå den veien.. :)

elektro > elektronikk > service elektronikk.

 

Hvis du går hele utdanningsløpet det så får du et veldig stort fortrinn som alle "gutteroms ekspertene" ikke har.. Men hvis drømmejobben er og kaste sammen datamaskiner på komplett så er det vel liten vits i det... da er vel heller IKT driftsfag tingen.. så sparer du et år!

 

Hvis du virkelig vil jobbe med hardware på et litt mer seriøs nivå, store komplekse server løsninger, store nettverkt osv. Er nok serviceelektronikk bra å ha, og evt. studiekompetanse og høyskole...

6791740[/snapback]

 

Som jeg skulle ha sagt det selv.... :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

IKT-Driftsfag gir deg og kompetansen til å drive med drift av nettverk og serverløsninger, men hverken IKT-Driftsfag eller Serviceelektroniker etc gir deg kompetansen til å drifte større systemer/nettverk uten videre, for det kreves det en del års spesialisering innen det eller høyskoleutdannelse.

 

 

Vil forøvrig ha frabedt påstander om at IKT-Driftsfag ikke gir deg kompetansen til det siden jeg som har gått den veien er fullstendig klar over mulighetene det gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...