Gå til innhold

Nyere punk - Favorittband?


Deadringer

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Det er endel snakk om punk her på forumet, men da ofte eldre punk. Det jeg er mer interessert i er nyere punk ala The Offspring og lignende. Så hva er deres favoritt av nyere punk?

 

Min favoritt er allerede nevnte The Offspring. Digg musikk.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Og ikke gjør dette til en "gammel punk pownzorz nyere punk tråd"
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noe av det jeg hører på som er noelunde det samme, hører selv på Offspring også. Har skrevet beste albumet etter min mening bak:

 

Pennywise - Full Circle <---------- ALLE, vær så snill for guds skyld å sjekk dette albumet ut. Det er en av de beste cdene jeg har i hyllen min!

 

NOFX - The War On Errorism

Rise Against - Revolutions Per Minute

Bad Religion - The Empire Strikes First

 

Og så vil jeg nevne Catch 22 som er av samme type punk blandet sammen med ska, skikkelig feit musikk. Beste album av de er Keasbey Nights.

 

Chchchech it out.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Avril Lavigne er punkens nye ansikt. Den eneste nyere punken (og da mener jeg dagsaktuell) som jeg synes noe om er Arctic Monkeys. Teknisk sett er det vel snakk om indie/post-punk, men innstillingene virker å være der.

 

Flogging Molly har også en lignende stil, selv om irsken dominerer.

 

Går man etter navn, så er Gay for Johnny Depp en vinner.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Allerde en gode ting nevnt her.

 

Jeg vil nevne Turdus Musicus. De er kanskje mer hardcore enn "ren" punk, men hardcore er vel en form for punk så jeg kan vel nevne dem her uten å bli pisket?

 

Uansett, stilen er en blanding av Refused, At The Drive-In, og litt annet. Ganske bra saker.

 

Du finne siden deres her: http://www.turdusmusicus.com/

Sangen Here Goes!: http://www.turdusmusicus.com/samples/heregoes.mp3

Lenke til kommentar

For å nevne klasikkerene i sjangeren først(i mine øyne)

 

 

Offspring - Smash

Green day- Dookie

Rancid - ... and out came the wolf

NOFX - Punk in the drunlic

 

MANGE av albumene til disse bandene er MEGET bra hvis du liker sån typ musikk.

 

Ellers er jo Fat Mike sitt lable Fat wreckords mye bra, bør sjekke ut samle albummet "survival of the fatest 3". Ellers så er jo Lagwagon nevnt (liker best Trashed) og No Use For A Name bør vel også nevnes, sangen "on the outside" og "justify black eye" som personlige favoritter.

 

Ser også at svenske Millencolin ikke er nevnt... Albumene Home from Home og Life on a plate er en bra start.

 

Hvis du liker gamle klasiske sanger covera på ny-punk måten finner man noe spredd litt rundt om kring (f.esk Lagwagon - Brown eyed girl på nevnte Trash, No Use For A Name - Redemption song) Eller du kan plukke opp en plate eller to av Me First and The Gimme Gimmes, som bare lager cover av gamle slagere.

 

 

Andre band hvert og nevne som kanskje er litt utenfor sjangeren:

-Reel Big fish - mer ska men sjekk ut sangene Take on Me(a-ha cover) og Beer så blir du sjarmert)

-Transplant - med blant annet Tim Armstrong fra Rancid, Rancid punk blanda med Rapp/hip-hop)

-A - Happy ny pop-punk. Liker spesielt "Starbucks"

-Ash - syns jeg er hvert å nevne, sjekk ut Free All Angels albumet

-Hippos - Happy Ska punk

-Good Charlotte - Holdt på å glemme de, mange forskjellige meninger utegår om dette bandet men sjekk de ut så finner du ut selv hva du mener :)

-Dropkick Murphy - Punk blannet med med Irsk folke musikk på en herlig måte. Sjekk ut Blackout albummet

-AFI - Kanskje litt mer metal brega enn andre band nevnt her, men sjekkut sangen "God called in sick today"

-Misfits - Har ikke fått hørt no serlig på dem, men de står på lista mi så jeg tenkte jeg skulle nevne de :)

 

Her fikk en liten kjapp innføring, håper noe faller til smak ;)

Lenke til kommentar
Her er noe av det jeg hører på som er noelunde det samme, hører selv på Offspring også. Har skrevet beste albumet etter min mening bak:

Pennywise - Full Circle <---------- ALLE, vær så snill for guds skyld å sjekk dette albumet ut. Det er en av de beste cdene jeg har i hyllen min!

 

NOFX - The War On Errorism

Rise Against - Revolutions Per Minute

Bad Religion - The Empire Strikes First

 

Og så vil jeg nevne Catch 22 som er av samme type punk blandet sammen med ska, skikkelig feit musikk. Beste album av de er Keasbey Nights.

 

Chchchech it out.

6754892[/snapback]

Pennywise var helvetes rått, utrolig kul flyt i låtene dems! =D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...