Gå til innhold

Coca-Cola lyver på sine egne sider.


Clerion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EvoZ : Kilder? Alle kilder hittil har sagt det motsatte.

6748337[/snapback]

Har lest det i en bok...hadde om det på skolen. Uansett så er ikke ekstrakt fra koka-busken nødvendigvis kokain.

6748633[/snapback]

 

Denne tråden viser vel at de norske lærebøkene er veldig forskjellige :w00t:

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia:

According to popular belief, the coca leaf extract cocaine was once added to Coca-Cola, per se. Because cocaine is naturally present in untreated coca leaves, small amounts of cocaine were also present in the beverage. Today's Coca-Cola uses "spent" coca leaves, those that have been through a cocaine extraction process, to flavor the beverage. Since this process cannot extract the cocaine alkaloids at a molecular level, the drink still contains trace amounts of the stimulant[25]. The United States DEA oversees the importation of coca for Coca-Cola, and later sale of the extracted cocaine to the drug industry where it is used in the creation of many of the common drugs whose names end in "-caine" (such as Procaine and Lidocaine).[26]

 

Også fra samme kilde:

The formula for Coke, whose status as a trade secret has been embellished by company lore, once contained trace amounts of cocaine (about 1/400th of a grain, or 0.16 milligrams, per ounce of syrup, in 1902)[2], although this was removed around 1906 as health regulations were tightened.
Lenke til kommentar
Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller.

6747628[/snapback]

Man framvinner jo kokain av kokablader da :)

6747637[/snapback]

 

haha, sant nok....en annen ting jeg mener å ha lest er at en del av cola lagingen gjøres på samme måte som med bensin? men det farlige er ikke med eller noe:P tvilsomm drikke :p

Lenke til kommentar
Haha 1990 er du gal?

6752823[/snapback]

Jammen, jeg husker det så godt! Har hørt det flere gangen at Coca-Cola sluttet å ha kokain i brusen året før jeg ble født, altså 1990. :p

Lenke til kommentar
Jeg har hørt det var til 1990. :hmm:

6752795[/snapback]

 

De som sa 1990 tok nok feil. Har hørt at coca cola inneholdt kokain once uppon a time, men det ble tatt ut for leeenge siden. Før i tiden brukte de jo Cola som medisin.

6752844[/snapback]

Ok, men "1990" er stemplet inn i hjernen min, så det går nok ikke bort før jeg får dokumentert noe annet. :p

 

Alt ble brukt som medisin i gamle dager, hehe.

Lenke til kommentar
Det var kokain i Coca Cola fra 1881 til 1903 da det ble forbudt.

 

Reklamer med Julenissen med barn på fanget kom før denne tiden der de drakk Cola :p

Bare les historien til Coca Cola på nettet.

6751846[/snapback]

 

Ingen som gidder å lese andre poster her? :p I følge min quote fra Wikipedia ble det slutt på dette i 1906.

Lenke til kommentar
Kokablader og kokain er jo ikke akkuratt det samme. Kan jo ikke si at hemp-klær er laget av hasj heller.

6747628[/snapback]

 

er jo det da :roll: men det er jo ikke "rus-bart"

 

Men alikevel, hvis du eide verdens største brus selskap, og du kan vege mellom at folk får vite at det har vært kokain i drikken, og alle ryktene om at det er det enda og nedsatte salg pga dette på verdensbasis.

 

Eller bare si "nei" ?

6747644[/snapback]

Hvilken påstand sikter du til? Hvis det var den første, så kan jeg fortelle deg at kokablader er "rus-bart". Indianerene( ;) ) der nede knasker jo kokablader som bare fanden. Gir rus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...