Gå til innhold

hjelp skal kjøpe nytt grafikk kort


mtk939

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden kjøpe x1900xtx til 3200kr, når du får x1900xt ti 2200kr, med

minimal forslkjell i ytelse. Har du PSU til det, så hadde jeg valgt x1900xt, hvis du absolutt skal ha Nvidia, så hadde jeg tatt 7900gt, da har du alltid muligheten til

å oppgradere med et skjermkort til senere.

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
7600GT er jo mye billigere en 7900gt så jeg har gått for 7600GT for de at den er billigere

6744856[/snapback]

 

Men 7900gt koster ca 700kr mer enn 7600gt... men det har dobbel 3d ytelse...

Det vil jeg si er verdt det. Også spurte han ikke etter 1 7600gt, han spurte om 7600gt i sli eller 7900gt. Og det forteller meg hvertfall at han er ute etter en god del ytelse.

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar

Hold deg unna SLI. Du får ikke dobbel ytelse i alle spill. Kjør for ett enkelt kort, enten 7900 GT eller X1900XT.

 

Physic prossessoren er heller ikke spesielt nyttig enda. Veldig få spill støtter det, og spillet må være tilpasset akuratt den Physic metoden. Det er vel 3 forskjellige metoder ut å går hvis jeg ikke tar feil.

 

Vent med slik til de blir integrert på skjermkortene.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med AndersT2 i at du bør vente med å kjøpe Agiea PhysX. Noen tester rundt om kring på internett har vist at man ikke får noe spesielt flere FPS i f.eks CellFactor med et PhysX kort. Eneste problemet var at uten et slikt kort hendte det at spillet "hang" i 1sek før en stor eksplosjon eller lignende. Mulig det kan fikses via patcher/drivere, hvem vet...

Lenke til kommentar
greier hovedkortet ditt 512 mb grafikk kort?

de nyeste gjør det men mitt er ganske nytt og det er maks 256Mb

6745084[/snapback]

 

Nå tror jeg desverre du er helt på villspor her...

Så lenge hovedkortet støtter pci-x så er det ikke noen begrensning når

det gjelder mengden minne på skjermkortet!

 

Hvis du virkelig har så lite peiling som det virker som du har, bør du ikke

kommentere folk som spør om råd...

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Ville nok ha satset på x1900xt. Merk at det er 256mb versonen av x1900xt som selges for 2200, ikke 512mb.  :thumbup:

6745019[/snapback]

 

det er 512 mb på det da se selv

6745144[/snapback]

 

Nei det er 256 MB. Les under linkene så ser du det. 512 versjonen av xt koster 2599 hos komplett. Det er blitt rot i prisguiden siden 256 kortene nylig er innført.

Endret av Deepsearch
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...