Gå til innhold

adsl-fart for spilling av BF2


Gjest Slettet+98128394

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+98128394

Jeg har en ganske grei data som klarer å kjøre Battlefield 2 med alt på maks i single player. Men når jeg skal spille over nettet må jeg skru ned til medium og enda så tar det lang tid før jeg kommer inn på bretta + at det hakker relativt ofte. Jeg har 4 mbit bredbånd, trudde det skulle være mer enn bra nok fart jeg men... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hakker eller lagger? Hakker, som i lite bilder i sekundet (skyldes PC'n ikke klarer å jobbe raskt nok (ikke er bra nok til den grafikken)), eller lagger det, altså du går 3 meter fram, og hopper 1 meter tilbake :p (Det skyldes internetten)..

 

Hvilken ping har du når du spiller? Den ser du på score-tabben, helt til høyre.

Hvilken FPS (Frames per Secound) har du når du spiller? Denne ser du ved å skrive "renderer.drawfps 1" i console, det tallet øvert til venstre.

 

-trøtt.. skriver dårlig.. sorry

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Det er ikke alltid nettlinja di det er noe galt med, det kan være tilkoblingen til serveren også. du burde ta en titt på pingen når du er inne på en server, og hvis den ligger over 250, vil jeg tro det er noe galt mellom deg og serveren eller at serveren står for langt borte. hvis du ligger over 300 i ping på alle servere, burde du kjøre et par hastighetstester og evnt kontakte dem som leverer ADSL til deg ang hastighet/feil på linja.

 

På TV2 serverene burde du ikke ha mer enn 100 i ping.

 

Du burde kanskje defragmentere harddisken(e) ved hjelp av Diskkeeper da dette senker loading tiden mye og kan være en del av "problemet" ditt. (:

Endret av Matsuo
Lenke til kommentar
På TV2 serverene burde du ikke ha mer enn 100 i ping.

 

6744363[/snapback]

 

Oppe enda Steina? :tease:

 

ON: Hvorfor skal han absolutt ha så god åing til tv2 sine server? Har vel mindre betydning. Det som betyr noe mest av alt er leverandøren av linja. Har man f.eks UPC vil man automatisk få dårlig ping til mange servere p.g.a at de router sine signaler gjennom Nederland. NGT er en leverandør i Norge som leverer helt grei ping til de fleste servere.

 

Hvilken internett-leverandør har du? Kapasiteten har ingenting å si, jeg spilte på 256kbit :wee:

Lenke til kommentar
ON: Hvorfor skal han absolutt ha så god åing til tv2 sine server?

TV2 serverne har en veldig god ping (god ping = lag ping), _kraftig_ tilkoblingslinje og ligger sentralt i landet så omtrent alle har god ping selv om du er i norge eller ikke. Har til og med opplevd at britiske og til og med amerikanere har hatt lavere ping enn de som bor her i norge. (:

 

btw, Steina. IKT lærling?

Lenke til kommentar
btw, Steina. IKT lærling?

6744419[/snapback]

Ja, hvordan i all verden viste du det? ^^

 

EDIT: Battlefield.no har vel bedre nettforbindelse enn TV2 har på serverene sine (?) ;)

6744439[/snapback]

Joda, kanskje noe, men jeg tror de kjører på lik tilkobling som TV2 sine. Bare at battlefield.no ikke har så mange servere som TV2. ^^;

 

OffT: Steina. Sitter med samme "problemet" selv. ^^; Ikke skole, ikke lærlingplass. Intervju på mandag, da. Jobbe for sykehuset. XD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394

Spillte på TV2-serverne i går og ping'n var på godt under 100 hele tiden. Nettleverandøren min er Direct Connect.

Veit ikke helt forskjell på hakking og lagging, men noen ganger når jeg trykker join game så kommer jeg inn i spillet for så gå ut i loadingscreen igjen og må trykke en gang til. Men hvis det er hakking så burde det vel hakke i single player også med alt på maks?

Lenke til kommentar
Spillte på TV2-serverne i går og ping'n var på godt under 100 hele tiden. Nettleverandøren min er Direct Connect.

Veit ikke helt forskjell på hakking og lagging, men noen ganger når jeg trykker join game så kommer jeg inn i spillet for så gå ut i loadingscreen igjen og må trykke en gang til. Men hvis det er hakking så burde det vel hakke i single player også med alt på maks?

6746130[/snapback]

 

som regel "krever" mp mere av pcen en singel player. For og sjekke fpsen kan du laste ned fraps.

 

bare søk på "fraps" så finner du det.

 

edit. her http://www.fraps.com/download.php kan det lastes ned :)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Spillte på TV2-serverne i går og ping'n var på godt under 100 hele tiden. Nettleverandøren min er Direct Connect.

Veit ikke helt forskjell på hakking og lagging, men noen ganger når jeg trykker join game så kommer jeg inn i spillet for så gå ut i loadingscreen igjen og må trykke en gang til. Men hvis det er hakking så burde det vel hakke i single player også med alt på maks?

6746130[/snapback]

 

 

Det er 4 ganger så mange spillere på fulle multiplayer maps som det er på singelplayer hvor det bare er 16(uten mod). Det krever mer PC for å spille på mp med de samme innstillingene. Skjer mer på en gang, eksplosjoner osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394

Installerte fraps og prøvde det under spilling på TV2-serverne.

fps'n lå på alt mellom 20 og 50 som regel. Og nå hakka det verre enn det pleier. Ping'n lå på ca. 17. Prøvde også å skru ned grafikken til low, men det hakka like mye og fps'n lå på omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394
høres ut som det kan vere en annen prosess på din pc som tar opp system ressurser..

 

før du starte bf2...ta og sjekk din systemliste over kjørende prosseser..

 

(CTRL-ALT-DEL)

 

alle prosseser som er unødvendige avslutter du..

 

masse minne er fint og ha i bf2..

6748327[/snapback]

Prøvde dette i natt. De eneste prosessene som var i gang og tok minne var de som lå på oppgavelinjen nederst til høyre. Avslutta msn, msi corecenter, nvidia display, lydoppsettsprogrammet. De eneste prosessene som da var igjen og tok minne var explorer og antivirus, men de turte jeg ikke avslutte. Da jeg skulle spille merka jeg at det gikk litt bedre, men det ble ikke bra... Er det ikke nok med 1 GB RAM til BF2?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394
Er det ikke nok med 1 GB RAM til BF2?

6751060[/snapback]

Jepp, men prøv å sett grafikken ned på low, null AA.

6751320[/snapback]

Har prøvd å kjøre på low også uten at det hjalp nevneverdig. AA har jeg aldri brukt. Det er så kjedelig å være sniper med grafikken på low da :( ser jo ingen ting.

Lenke til kommentar

Heisann KeyTown.

 

Du må slå av antivirus. Vet det er drit, men det var det som virkelig gjorde forskjellen for meg. Har AMD 3000+, 2Gig Ram, 7800GS skjermkort, ping på 15, og fps på 30-60 jevnt over. Likevel opplevde jeg den hakkingen du snakker om. Med en gang jeg skrudde av antivirusen løste problemet seg, og jeg kunne til og med kjøre 1280*1024 med 4*AA jevnt. Lykke til! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...