Gå til innhold

Gå over Skattekort


Anbefalte innlegg

Jeg har 6800 igjen på Frikortet mitt.... Men pga av masse jobbing helt mot slutten av lønnsperioden gikk jeg over frikortet grensa mi med 500...

 

Pga den ekstra jobbing så var jeg ikke forberedt på at jeg kom til å gå over, dermed rakk jeg ikke å skaffe meg nytt skattkort...

 

Blir jeg da trekt 50 % av hele beløpet (Jævlig urettferfig mtp at jeg har "fått" 6800 skattefrie kroner..

 

Eller blir jeg trekt 50 % av det beløpet som går over frikortgrensa, asså 500 kr?

 

 

Håper på svar, og gjerne dokumentasjon! Tielfelle jeg må krangle til meg penga :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det jeg mener og----- Men sjefen sier at det ikke er sånn.. Hu mener at Lønningskontoret sier at det er 50 % hele beløpet... Jobber på Rimi så er meget skremmende hvis de ikke har peiling på reglene :dontgetit:

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre hvis jeg ikke får pengene mine, noen instanser jeg kan klage til, evnt anmelde dem for tyveri? :w00t:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det jeg mener og----- Men sjefen sier at det ikke er sånn.. Hu mener at Lønningskontoret sier at det er 50 % hele beløpet... Jobber på Rimi så er meget skremmende hvis de ikke har peiling på reglene :dontgetit:

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre hvis jeg ikke får pengene mine, noen instanser jeg kan klage til, evnt anmelde dem for tyveri? :w00t:

6724159[/snapback]

 

 

Ikke så høyt nivå på rimi med andre ord. Regler kan de i allefall ikke.

Dette er hentet direkte fra skatteetaten (trodde dette var generell kunnskap).

 

"Kommer du til å tjene mer enn fribeløpet, må du skaffe deg et vanlig skattekort. Hvis du ikke leverer nytt skattekort når fribeløpet er brukt opp, skal arbeidsgiveren trekke 50 prosent skatt av inntekten som er over fribeløpet."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...