Gå til innhold

TEST: Pentium 4 Extreme Editon 965 - Overklokking


Anbefalte innlegg

Dette synes jeg var en meget unødvendig artikkel. Hva i all verden er poenget?

Bevise noe som alle vet fra før, at Kåre 2 er desidert best og at netburst er en skam i Intels historie. Snakker om agurknytt. Gla jeg ikke betaler lisens for å lese Hardware..... :nei:

6722624[/snapback]

 

Hvorfor overklokke denne cpuen? Fordi det mulig selvfølgelig; trenger da ikke flere grunner?!

 

Bra artikkel :thumbup:

 

Altid morsomt å lese om brave OC prosjekter - uansett hva som ligger på testbenken.

 

Keep it up - fler slike artikler. (hare en P3 600Mhz liggende - lånes ut til HW.No når som helst) :tease:

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Fin/morsom artikkel Erik/Pritorian. :thumbup:

Som bl.a. Simen1 er inne på... For en som ikke vil være med på "hypet"(for det har det jaggu blitt) med Conroe.. og med prisnedsatte og klokkevennlige "varmeovner".. så er Pentium D billig moro.

Er man heldig så har man ett dugandes system til videoredigering.. og annet bruk (parret med ett godt skjermkort.. heller ikke helt elendig til spill.. vel og merke godt overklokket).

Det som er frustrende når man klokker er det utrolige efffektforbruket..med ditto problem med kjøling.

Jeg har vel ikke nok "is i magen".. og vil ikke over 70grader full (dual) load.. uansett.. :)

Så da "nøyer" jeg meg med 3.8-3.9 på 805D'en.. og 4.0-4.1 på 930D'en.. (vannkjølt)..

 

@Tor-K-El:

Netburst har til tross for sitt høye effetkforbruk.. og tildels manglende ytelser (uklokket) vært en kjempesuksess for Intel...

Alle oss nerder/gamerboiz som vet at A64 er bedre.. er overhodet ikke noen kritisk suksessfaktor for Intel. :)

Det hadde vært fint om du lot være å slenge slike karakteristikker om både Netburst og Erik's artikkel.. :(

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Amen..... :!:

Har man er dårlig dag (?), så får man heller la være å kommentere. Noen liker dattera, og andre tar gladelig kjerringa!

Berettiget kritikk skal man selvsagt lytte til, men i dette tilfellet bør man vise forståelse for at man leker seg litt med utdøende utstyr.

 

En gang i tiden fulgte jeg en kompis til høgger´n med hans gamle bil. Tror det var en eldre Ford Fiesta. For moro skyld la han inn annet gear, og holdt flatt jern i de to-tre kilometrene bort til biloppsamlingsplassen.

Utrolig nok holdt den utslitte motoren hele veien, og putret fornøyd på tomgang da vi kom frem!

Tåpelig? Idiotisk? Jepp! Men utrolig morsomt allikevel! Akkurat som Erik helt sikkert hadde det, i sitt lille overklokkings-stunt.... ;)

Lenke til kommentar

Jeg forbeholder meg retten til å kommentere det jeg vil og hvordan jeg vil.

Om jeg hadde en dårlig dag eller ikke er en uvesentlighet. Muligens var min kritikk en smule overdrevet, men jeg mente det jeg sa og det var ikke et personlig angrep. Kansje var skuffelsen for stor å skjule da det artikkelen ikke omhandlet Core 2 og overklokking.

Denne artikkelen gleder jeg meg til og føler den er mer på sin plass i disse Conroe dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...