Gå til innhold

Krigsbilder, nesten iallefall...*OPPDATERT*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 1:

Det gjorde seg svært dårlig med en rød vegg til det bildet.

Ellers er bilde helt greit.

 

Bilde 2:

Litt kult at dere tenkte på å kaste en stein (?) for å få liv i bildet, men det virker for meg at fyren står helt i ro. Får liksom ikke frem at han går.

Dybden er fin og morsomme detaljer.

 

Bilde 3:

Også et ok bilde, men alt for harde skygger. Vet ikke om det laget mer mystikk i bildet, men jeg syntes de ble litt for harde.

 

Bilde 4:

Det samme som bilde 1.

 

Bilde 5:

Litt for mye støy helt nærmest kameraet, så kjører du litt for liten dybdeskarphet.

Kult bilde, men også her syntes jeg du har alt for harde skygger.

Lenke til kommentar

Kule bilder ! :). Ser at du/dere har gjort en liten flid i å få til disse bildene, eneste jeg syns var litt domt var at selve personen generelt av undereksponert/for mørk, men det var kanskje meningen?.

 

Kunne kanskje vært en ide å brukt blitz selv om bildene ble tadd i dagslys?.

 

 

:)

Lenke til kommentar

Takker for kritikk. Er enig i at bildene ser noe oppstillte ut, men det er nok fordi de faktisk er oppstillte :p

 

Spruten i vannen kommer fra et airsoftvåpen(bildene ble tatt under et airsoftspill)

 

M98 kneppet helt opp, og i felten? Tsk tsk tsk..

Me sorry :blush:

 

eneste jeg syns var litt domt var at selve personen generelt av undereksponert/for mørk, men det var kanskje meningen?.
Det var nok meningen ja ;)

Skulle gjerne prøvd meg ut litt med blitz, men jeg liker virkelig ikke den interne D70 blitzen å jeg har ikke råd til noen ekstern blitz for øyeblikket :(

 

Har du prøvd bildene sort-hvitt?

Har nok ikke prøvd dem i svart/hvitt nei, mulig det er verdt å teste ut :)

 

Jeg sier bare LOL!  :!:

Hva skulle jeg gjort uten slike konstruktive kommentarer :love:

 

Virker som om det var noen som likte bildene så jeg slenger opp noen flere. Litt varierte greier her, noe "in the field" å noe "posing" samt noen våpen bilder.

 

ali_kyrre.jpg

 

ali_kyrre_egeland.jpg

 

kyrre_m4.jpg

 

m249igress1.jpg

 

ali_medic.jpg

 

m249_boks1.jpg

 

BTW, om noen synes dette virker interessant(og bor i Stavanger området) så er det bare å sende meg en PM for mer informasjon om hva det går ut på :) (eventuellt sjekke ut linken i signaturen min)

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Nummer tre av de nye var en kjempestilig ide i mine øyne, men virker desverre noe uskarpt. Men det er virkelig ett stilig oppsett, spesielt hadde du fått personen skarp og bakgrunnen med bevegelses-blur!

 

Jeg bare må spørre: AG-3en på tredje bilde i første post, er denne ekte? Våpnet slo meg fra første stund som ett pent eksemplar (Les FOR PENT), men flammedemperen var naturlig slitt og lurte meg trill rundt, dere ser nesten ut som en gjeng soldater på øvelse, minus klokker etc.

Er det Miltrad som tjener seg rike på dere?

Lenke til kommentar
Jeg sier bare LOL!  :!:

6725174[/snapback]

 

Beste konstruktive kritikken jeg har hørt på lenge! På godt norsk; har du ikke noe fint å si, hold kjeft!

6732601[/snapback]

 

 

Du har kansje ikke oppdaget at siden du er på nå heter "diskusjon.no"

 

Hadde vel våre litt kjedlig hvis vi ikke fekk si de vi mente hvis det ikke støttet det du mente!

Lenke til kommentar

Prøvde meg bare litt frem med motionblur greiene(bilde 3 og 5) var vanskelig, men jeg ble rimelig fornøyd.

 

Ingen av våpnene er ekte :p Airsoft går ut på at man kler seg opp i utstyr, kjøper et våpen som skyter små hvite plastikk kuler å springer rundt i skogen å skyter på hverandre. (det skal nevnes at vi driver med Milsim(militær simulering) som legger litt mer vekt på realismen enn vanlig AS)

Er nok ikke Miltrad som tjener seg rike, det går for det meste i Cato Ringstad og Pioner tror jeg samt litt NFM, miltrad, combatkit osv. (men noen billig sport er det absolutt ikke, bare hjelmen koster jo rundt tusenlappen :p )

 

Du har kansje ikke oppdaget at siden du er på nå heter "diskusjon.no"

 

Hadde vel våre litt kjedlig hvis vi ikke fekk si de vi mente hvis det ikke støttet det du mente!

 

Jejeje, flott om denne tråden ikke går helt OT nå. Dette er kanskje diskusjon.no, men dette er også "bildekritikk" delen av forumet ;)

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Prøv med litt kortere lukkertid neste gang, det skal ikke lange lukkertiden til før bakgrunnen begynner å bli uklar, og da er det ofte lettere å få motivet klart. Og som alltid ved panorering, ta ett tonn bilder, så ender du ofte opp med ett par gode i det minste ;)

 

Hjelmen er dyr fordi den funker, ta den med om du har planer om å utsette deg for hardere skyts enn plastkuler. Handler dere rett fra Cato Ringstad vil jeg tro prisene er hakket mer fornuftig enn alle disse andre ja.

 

 

OT WARNING, men jeg bare må:

 

Til ingebrigtz

 

diskusjon (av lat.), meningsutveksling, ordskifte; drøfting; debatt. — diskutabel, tvilsom; som kan diskuteres, som det kan være flere meninger om. — diskutere, utveksle meninger; drøfte; debattere.

 

Det dreier seg riktig nok om å utveksle meninger, men vi kommer ingen vei uten å begrunne dem for å berike vår egen og andres forståelse av emnene.

 

Usaklige og korte innlegg som det første du kom med i denne posten, hjelper ingen, men hemmer deg selv og vår oppfatning av deg.

 

Jeg skjønner i alle fall ikke hvorfor du vil "le ut høyt" av en serie bilder, det gir i grunn ikke mening, kanskje ytret du ikke en mening, begrunne den gjorde du i alle fall ikke, og beklager, da diskuterer du heller ikke lengre.

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Ja, men hva er vitsen i det?

 

Jeg prøver på ingen måte å late som om dette er ekte våpen.

 

Dette er airsoft bilder, å de er ment til airsoft promotering. Hjelper fint lite om man legger inn munningsflammer osv. da. ;)

 

For de som ikke vet hvordan airsoft fungerer så skal jeg gi en liten gjennomgang:

Et airsoftvåpen er et kopi av et ekte våpen. Disse fåes både i plastikk å i metall avhengig av hvor mye penger du vil bruke.

 

Våpnene har en kulekapasitet på rundt 60-70 kuler for et "vanlig" våpen, mens MG'er vanligvis ligger på rundt 2000 kuler. Man har også pistoler(20 kuler) og snipere(5-30 kuler)

 

Airsoftvåpnene er elektrisk drevet å fungerer som de ekte våpnene(det vil si, semi + fullauto) Det finnes også gassvåpen som drives av gass. Disse er eldre å krever en ekstern gasstank.

 

Våpnene skyter 6mm runde plastikkuler. Disse er ikke farlige, men vi krever øyebeskyttelse under spill.

 

Håper det forklarer litt ;)

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Jeg sier bare LOL!  :!:

6725174[/snapback]

 

Beste konstruktive kritikken jeg har hørt på lenge! På godt norsk; har du ikke noe fint å si, hold kjeft!

6732601[/snapback]

 

 

Du har kansje ikke oppdaget at siden du er på nå heter "diskusjon.no"

 

Hadde vel våre litt kjedlig hvis vi ikke fekk si de vi mente hvis det ikke støttet det du mente!

6737177[/snapback]

 

Som andre sier, det er ikke det det bes om her. Posten gir ikke meg noe spesielt ihvertfall. Kanskje en følelse av at noen har spilt for mye cs. Men ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...