Gå til innhold

Brennmaneter i fritt vann


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fantastisk fint, likte at det ikke var noe annet enn det mørke vannet og maneten...

det har var nice.... :)

 

lurer på om manetene vat hvade gjør eller er, tror jeg hadde vært litt skuffa hvis jeg hadde funnet ut at jeg hadde vært engele klump som svømmer ubevisst rundt (det siste der vet jeg ikke, om de svømmer ubevisst rundt)

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar
Wow. Utrolig behagelige farger. Glassklare (pun intended) bilder. Kan jeg få spørre hvilket kamera du har brukt?

6716219[/snapback]

S60, ifølge EXIF-infoen ("Save picture as...", høyreklikk på bildet, velg "Properties" og deretter "Advanced").

6716417[/snapback]

 

Hvilket tilleggsprogram må en ha for å se exif-infoen ?

Lenke til kommentar
Hvilket tilleggsprogram må en ha for å se exif-infoen ?

6716524[/snapback]

 

Du trenger ikke noe tilleggsprogram. Når du ser på egenskapene til bildet, velg fanen "Sammendrag" og trykk på "Avansert". Opera kan forøvrig lese exif-filen til jpg-bilder.

 

Orker du å skrive litt om hvordan du tok bildet eller?

 

Begge bildene ble tatt på ca. 5-6 meters dyp på en dykkeplass som heter "Renna" rett utenfor Risøya. Nå jeg tar slike bilder må jeg ha kameraet på manuell, hvor jeg på forhånd har stillt inn kameraet slik at denne typen bilder blir brukbare. Blittzen er stillt så svakt det går an å få den for å forhindre at den lyser opp alt for mange partikkler og skaper forstyrrelser i bildet. Deretter starter redigeringen. Begge disse bildene er justert ganske kraftig med levels. Jeg har også brukt et støyfjerningsfilter samt skarpet opp selve maneten en smule.

 

-

Takk igjen for hyggelige kommentarer folkens! :)

 

Bedre presenterte versjoner av bildene kan nå ses her og her.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...