Gå til innhold

Nei nå har jeg fått nok!!!


Anbefalte innlegg

jeg får ikke spill opp i bra fps på denna maskina mi.

jeg har:

 

p4 2,54 ghz

gefoce 4 ti4600

512 mb ram

 

need for speed hp2 for eksempel hakker som f.

jeg testet det hos broren min med mye dårligere pc....der går det glatt.

 

skjermdrivere er det ikke heller...har de nyeste.

nå begynner jeg virkelig og bli lei...har prøvd så mye og jeg har ikke peiling på hva det kan være.

 

noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du burde kjøre 30.82 drivere fra nvidia. Disse funker meget bra.

 

-Du skulle spilt alt på maks uten problemer. Har du overklokket? dette kan være en mulig årsak til dine problemer. Hvis ja, så setter du ned hastigheten.

 

-prøvd grafikkortet ditt på en annen pc, og se om det går bra der. Og har du kjørt tester som 3dmark? der kan du sammenligne med andre systemer. Og hvis du får veldig lite iforhold til andre, har du et problem.

 

jeg f.eks har geforce 3t ti500. Jeg får 10234 poeng på 3dmark med en 2.2 og et intel pe kort.

 

Post resultatet ditt her, så kan vi sammenligne og finne ut av feilen sammen.

Lenke til kommentar

joda, det kan godt være at gamle drivere gir bedre ytelse enn de nye. dette kan også være individuelle forskjeller fra pc til pc.

 

som nevnt:

Ha noenlunde nye drivere til skjermkortet.

******* * * *** *** * ** **** ****

hent ned andre drivere til hk.

sjekk at du har siste versjon av directX

 

påse også at du ikkje kjører ti tusen programmer i bakgrunnen samtidig som du prøver å spille spill, dette kan senke ytelsen enormt.

 

Edit: sensurerte ett bittelittegrann feilinformativt utsagn

 

[ Denne Melding var redigert av: hutre på 2002-10-24 11:40 ]

Lenke til kommentar

Skal ærlig inrømme at jeg ikke helt er på bølgelengde med intel hovedkort. :smile:

Begrenser meg derfor til å si :

Installer nyeste drivere til ditt hovedkort, hvor de nå måtte komme fra.

 

prøv hjemmesiden til hovedkortprodusenten din for siste drivere.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: hutre på 2002-10-24 11:39 ]

Lenke til kommentar

HK med Intel chipsett har ikke godt av VIAs 4in1 drivere.

 

Finn ut hvilket HK du har, du sier ikke om det er MSI, ASUS, Abit etc.. Finn ut dette og last ned siste BIOS versjon, sjekk at HDene og DVD/CDROM står på DMA og ikke PIO. Intel har driver og en kjekk sak som heter "Intel Hardware accelerator", prøv denne etc. Lastes ned fra http://www.intel.com.

 

Og som en annen nevnte, prøv skjermkortet i en annen maskin. Det kan jo være en HW feil. Kjører selv HP2 uten problemer på et gammelt Radeon 32 MB SDRAM kort, dette på ett system med P4 [email protected](kjører den forsiktig:)), ASUS P4B533(I845E) og 512 MB RAM.

 

En annen ting er at NFS HP2 foreløpig ikke støtter alle skjermkort fullt ut, så sjekk om dette kan være problemet. Jeg mener også å huske at GF4 hadde kompatibilitetsproblemer med noen HK, men mente dette kun var sammen med chipsett for AMD.

Lenke til kommentar

Det er spillet det er noe fishy med. Betroz (finnes på dette forumet) har I845G chipsett med p4 2.8 og geforce 4 ti4600. Han har samme problemer som deg. spillet lagger. Jeg tror det er spillet som sliter med nvidia kort, eller evt. bare ti4600 serien. Kanskje det kommer en patch til spillet etterhvert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...