Gå til innhold

Trenger ny britisk komiserie.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Black Books

 

Genial serie, men lages ikke mer. Det ble med tre sesonger.

6716423[/snapback]

Hør, hør. Fantastisk god serie. :)

6717006[/snapback]

Tiltredes!

 

"Manny" i serien spilles av Bill Bailey, det musikalske trollet fra The West Countries ...

 

Han har begått en del sceneshow som finnes der ute på det store nettet i varierende formater.

- Cosmic Jam (ca. 1996)

- Part Troll

- Bewilderness

 

Anbefales på det varmeste!

 

Og for de som har sans for Ricky Gervais (fra The Office), så har vi "Extras" fra BBC. Gervais spiller statist i ulike produksjoner, og det går jo så som så. En helt annen rolle enn David Brent i The Office, men quite amusing. (Spesielt hans kvinnelige motspiller som jeg ikke husker navnet på.)

Lenke til kommentar
Ah, sitter faktisk å ser på Saxondale nå men ble litt skuffet ettersom jeg synes Alan Partridge var en mye mer genial figur.

6717113[/snapback]

Jeg har ikke sett så mye på Alan P., så jeg hadde få tanker om hvordan Steve Coogan var "på TV". Har mest sett ham som desperat sjåfør i Top Gear's reasonably priced car.

 

Noen ganger kan det være litt tungt å "akseptere" en skuespiller i en ny rolle, dersom denne er vesentlig forskjellig fra det han har spilt før. Andre ganger legger man neste ikke merke til hvem det er som spiller. Rart det der.

 

Men jeg vil nok heller aldri plassere Saxondale på noen Top Ten-liste.

Lenke til kommentar

oh oh oh oh!

 

Whose line is it anyway!

finst både som amerikansk version og britisk. Det er 4 tullinger med navn Colin Mochrie, Ryan stiles, wayne brady og en gjest hver gang.

 

Serien har live publikum og oppgavene blir lest opp av en host i den amerikanske av Drew Carey og britiske av Clive Anderson.

 

så det gjennomfører mange sketsjer og andre morsomme oppgaver.

 

denne serien/tv showet anbefales på det abselutt på det varmeste :thumbup:

Lenke til kommentar

Og så har vi "The Fall and Rise of Reginald Perrin" fra 70-tallet.

 

Reginald Perrin er en meget stresset forretningsmann som det begynner å rakne litt for. Den har nok gått på NRK for lenge siden, for det er noen scener der som vekker til live klare minner. Bl.a. det at hver gang hans svigermor blir nevnt så ser han for seg en lett joggende flodhest ....

 

Jeg snublet over den på nettet her forleden og har begynt å kikke på noen episoder. 30 år etter at den ble laget er det fortsatt mye man ler like godt av i dag.

Lenke til kommentar
Hvilket Liv (Er usikker på orginaltittel) er en god britisk komedie. Anbefalles.

6712894[/snapback]

My Family heter den vist. Anbefales fra denne kanten også.

6713391[/snapback]

My Family er en fin serie det, men de nyeste episodene er ikke så mye å skryte av.

6718432[/snapback]

 

Kan til en viss grad være enig, de gammle er klart best, men jeg liker fortsatt de nye :)

Lenke til kommentar

Ingenting som er som britisk humor.

 

Den serien jeg har ledd best av i det siste er Green Wing. Her er det både gags og karakterkomikk i til tider rasende tempo. Annerledes enn alt annet jeg har sett, jeg vil si veldig nyskapende, men fortsatt veldig britisk. Tok meg litt tid å komme inn i, men så var jeg hekta.

 

The Fast Show er jo en klassiker.

 

Ikke akkurat komedie, men britisk og veldig morsomt: Brainiac. Populærvitenskaplig program som handler mest om å sprenge ting i lufta på forskjellige måter og å utforske ymse kroppslige funksjoner. Og så er det med damer i bikini! Så langt fra Newton det er mulig å komme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...