Gå til innhold

Hjelp med lesing til teori prøven


Anbefalte innlegg

hei sveis! da har jeg bestemt for prøve meg på teori prøven igjen for klasse B etter 1 å halvt år siden sist jeg prøvte å strøig. men nå er det jo kommet nye reglere å ny metode på denne teori prøven som du tar på biltilsyne. Har virkelig satt meg inn for at denne gang skal jeg bestå den fordømte prøven å bli ferdig med det så jeg har kjøpt meg boka Veien Til Førekorte Klasse B. Men så etter som det er laget en ny prøve så lurte på jeg på hvilken sider jeg bør lese i boka, for det er vel ikke nødvendig å lese absålutt alle sidene i boka ..er det? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler ikke å bruke teoriproven.no, men anbefaler heller teoritentamen.no på det varmeste. Det koster 30 kroner for 24 timers tilgang til prøven deres. Den kan du ta så mange ganger du vil og selv om du ikke er garantert nye spørsmål hver gang, tester det deg virkelig godt og jeg opplevde at teoritentamen.no var mest lik den egentlige prøven hos Biltilsynet.

 

For øvrig, bør du lese alt som står i boka, men det er klart det er noe som er veldig viktig og annet som er mindre viktig.

 

Husk å ta deg god tid på prøven, les godt gjennom svarene dine og les spørsmålene nøye. Spørsmålene er veldig lett å misforstå, særlig hvis man leser litt for raskt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jo takk. holder på med lesingen nå..

jeg begynte på lappen i desember 2004 og har tatt alt glattkjøring osv og manglet bare teorien å oppkjøringa før jeg hadde alt i boks, men fra april 2005 sist jeg tok teorien å strøk med 3 feil så gadd jeg ikke mer så har det nesten gått 2 siden sist. hvor lang tid har jeg egentlig på meg å ta lappen før jeg må begyne helt på nytt?

Lenke til kommentar
hvor lang tid har jeg egentlig på meg å ta lappen før jeg må begyne helt på nytt?

Det er ikke sikkert du må begynne helt på nytt, men det kom nye regler 01.01.05, og du hadde fram til 01.06.06. Nå er overgangsperioden over, med mindre du kan dokumentere at du har vært syk i en (veldig) lang periode, el.

 

http://www.vegvesen.no/forerkort/opplaring...gangsregler.stm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...