monstrule Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Noen som har peiling på hva jeg burde gjøre og til hvilke priser for å trimme min Audi A4 2.0 TDI (170hk) 2007mod?
oysfaerg Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Såvidt jeg vet har ingen av trim-firmaene lagt en egen trimchip til 2007-modellen av A4 enda. Det kommer nok fort, men du bør ta kontakt med noen av de for å forhøre deg.
monstrule Skrevet 19. august 2006 Forfatter Skrevet 19. august 2006 Såvidt jeg vet har ingen av trim-firmaene lagt en egen trimchip til 2007-modellen av A4 enda. Det kommer nok fort, men du bør ta kontakt med noen av de for å forhøre deg. 6705483[/snapback] Hvem bør jeg spørre da? noen har sagt TS racing?
otis Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Ja, for eksempel, så er TS Racing ikke et dårlig valg.
KristianF Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Blir det for frekt å spørre om du kan slenge opp noen bilder av bilen din?
kremt Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 210 hester bør vel ikke være noe stort problem å lokke ut av denne. Men bruk kreftene med fornuft, ellers så er det fort at noe raser på bilen
Freespeed Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Etter hva jeg har funnet ut, så blir denne motoren styrt av en Siemens hjerne. VAG har i lengre tid prøvd ut nye hjerner, og nå ser det ut til at de har valgt å komme ut med dem i endel nye modeller. Dette betyr at det for tiden, ikke er noen som har flash over diagnoseport klart for denne bilen. Det vil dog ikke ta lange tiden før de første slipper dette. I tiden frem til diagnose flash er klart, må hjernen ut av bilen for en direkte flashing ved hjelp av eksternt verktøy - BDM. Informasjonen jeg sitter på, er at denne flashingen faktisk ikke har vært helt vellykket, mht. gode økninger i hk og nm - uvisst av hvilke årsaker... Jeg mener det er klokest å vente til diagnose flash software er klart for denne bilen - da først vil du få fullt utbytte av en tuning.
jaynuz Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Powerbox og K&N-filter? Blir en 30-35 ekstra hester, eller noe i den duren. Når det gjelder powerbox så er jeg ikke helt sikker på om det har komt en som støtter denne TDI-en, men det går jo an å sjekke rundt.
Freespeed Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Powerbox og K&N-filter?Blir en 30-35 ekstra hester, eller noe i den duren. Når det gjelder powerbox så er jeg ikke helt sikker på om det har komt en som støtter denne TDI-en, men det går jo an å sjekke rundt. 6734816[/snapback] ALDRI bruk kullboks eller "dongle" ! Den trikker motoren ved å puffe drivstoff og luft inn i motoren - styrer ingen av de andre viktige paramtrene. Vi får mer eller mindre inn biler hver dag som har hatt en dongle montert - noen ganger klarer vi å reanimere hjernen, men ofte må eieren kjøpe ny hjerne. Dongle power gir ikke så mye power som med en ny tunet software hvor allllllllle parametre er tatt med i betraktning. Om det i det hele tatt finnes til denne nye motoren vet jeg ikke - og ikke kommer jeg til å sjekke heller :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå