Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Kan rett og slett ikke huske hvilken versjon det er, men det er jo de "putene" i hælen ødelegger mye. Er det sånn like "puter" som skal få skoen til og sitte på CTR360 også? fordi da kjøper jeg ikke dem. Men jeg føler at CTR360 ser helt annerledes ut i hælen en Vaporene.

 

Vist du ser på "Shoo" sine bilder så er det de hvite oppi hjørnet, bare de er grønne :p

Endret av lfceven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte meg det ja.

Denne skoen heter altså Vapor 4, og er blitt viden kjent for sin enormt dårlige hælkonstruksjon.

Putene bak var en direkte fiasko.

Hadde selv di grønne og brukte 3 måneder på få di til å passe skikkelig. Og da hadde jeg brukt lighter,spiker og hammer for å få di til å sitte.

Dette er ikke tilfelle på feks Vapor 5 eller 6. Vapor 6 er faktisk en drøm å ha på seg.

Så da tror jeg du er ganske safe om du skulle velge enten Vapor eller CTR360.

Lenke til kommentar

Interessant lesestoff du kommer opp med, Corey. Du er meget behjelpelig når det kommer folk som har spørsmål om fotballsko. Du er saklig og ærlig, noe som er mangelvare hos mange som selger fotballsko (med få unntak da). Er også flott å se deg dele dine erfaringer med de ulike skoene, syns jeg. Skulle gjerne sett flere gjøre det du gjør jeg. Du og Wisbatov. Dere gjør en flott jobb for fotballsko-samfunnet, det må jeg bare innrømme. Måtte dere bare fortsette med det. :> Stå på!

 

lfceven, ja, det er ikke alle som er komfortable med Vapor. Jeg er blant en av de. Nå har Super Ligera 2 tilgjengelig, sko som i mine øyne er blant de aller beste jeg har vært borti. Så det er stort sett den retningen jeg beveger meg i, så jeg forstår synspunktet ditt på Vapor, ja. Corey ovenfor kommer med gode råd. Ville også anbefalt deg å sjekke ut CTR360, enten klassisk eller Elite (billigere og dyrere versjon). Fungerer ikke CTR360, så kan du sjekke ut Vapor 6. Det blir litt feil om du avskriver Vapor fullstendig bare pga. at forgjengerne har mobbet foten din. Så ja, prøv deg frem, men tror ikke at CTR360 vil være et dumt valg, altså... Lykke til. :>

Lenke til kommentar

Takk for to gode svar :) Brenner fortsatt mest for CTR360. Men om det kommer noen nye farger til Vaporene, så vurdere jeg de fordi jeg liker ikke helt utvalget de har nå. (Ja jeg synes fargen har en del og si) :blush:

 

Vil bare ikke ha det samme problemet med skoene som jeg hadde forje gang. Blir nok uansett Nike sko, Siden det ikke er den gigantiske forskjellen med og bytte modeller. Like Adidas'ene også, men og tilpasse seg Adidas sko etter og ha brukt Nike i nærmere et år så holder jeg meg nesten til Nike :)

Lenke til kommentar

Meget mange takk Shoo. Prøver bare å hjelpe så godt jeg kan utifra mine erfaringer, dog skal det sies at jeg burde kanskje vite mer om teknologien og terminologien. Men det kommer seg :)

Får håpe fotballshoos.net tar seg opp igjen snart, har ikke vært aktiv der på en stund.

Btw, du er ikke komfortabel med Vapor men har hele serien? :!:

Og hvor har du fått tak i Nike Vapor 1? Den skoen der er for meg den ultimate lettvektssko den dag idag. Hadde både den brun-grønn-rød-ish og Limited Edition R9 (som jeg ser du ikke har ;) ) av den, og vil gjerne skaffe igjen!

 

lfceven: Apropos farger så er jo den nye fargen på Ctr360 dritstilig! Grå med grønn-gul-knæsj!

Samt, rosa Vapor er jo dritfett! Så utrolig mange folk som har en mening om rosa sko. Det gir supertenning.

 

Det må også sies når vi er inne på temaet at di fiolette launch skoene til Nike faktisk hadde en mening i motsetning til mange andre fager. Fiolett er den fargen ytterst i fargespekteret, og gjør derfor at øyene dine oppfatter denne fargen raskere enn alle andre. Ergo, derfor blir du fortere sett enn med feks sorte sko, noe som kan være en fordel hvis du liker å motta pasninger i bakrom, da du er lettere å spotte.

Lenke til kommentar

Corey, bare hyggelig å kunne rose en som gjør innsats. :> Og ja, erfaringen kommer seg, vøtt. Alt til sin tid. Du ser ut til å klare deg finfint uten anyway. :)

 

Ja, det gjør jeg også. Holder på med en slags database for fotballsko som jeg skal jobbe videre med utover året. Pointet er å samle inn data om så mange fotballsko som mulig. Vil nok være en nyttig hjelpemiddel for de som ser etter nye sko, kan jeg tenke meg. Utenom det så jobbes det med diverse andre småting samt at designet blir det gjort noe med så snart FS er oppe å går. Gleder meg jeg! Hehe.

 

Hehe, det stemmer; jeg misliker Mercurial å bruke de, men de utgjør en klassisk og spesiell samling, må jeg si. En kolleksjon som regnes som et must for entusiaster/samlere.

 

Du har nok rett i det. Det er et par Ltd-sko i Mercurial-serien jeg mangler, og begge er i R9-kolleksjonen: MV1 shock orange og MV3 brazil edition (gul/grønn). Utenom det så har jeg de fleste. Eller tenkte du kanskje på disse MV1 ltd-skoene:

mv1limechromefg1.jpg

 

Solgt 2 par av de. Har bare 3 igjen nå. Er i prosess med å selge 2 av de 3 parene. Må jo ha 1 igjen da. Hehe.

 

Var også så heldig å fikk tak i Puma Ferarri-skoene, 001 av 815 (tror ikke jeg har postet de tidligere):

v108ferrari1.jpg

Lenke til kommentar

Aha ja jeg liker også de Rosa Vaporene synes de døds kule, derimot de lilla liker jeg ikke i det hele tatt :blush:

 

Nja Blir nok de røde foreløpig av CTR360, men ser det rett og slett ann litt, bare for og se om noe nytt kommer :) Haster jo ikke allverdens foreløpig med og kjøpe sko. Men det er så vanskelig og bestemme seg :hmm:

 

Så akkurat en utpakkings video av CTR360 ble litt sånn "woooww" pga i forhold til bildene så, ser jo skoen gigantiske ut.

:o Jaja må nesten teste de i butikken først. Synd de nesten bare har Adidas sko her i distriktet...

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Shoo, jeg mente den R9en på bildet der ja. Maaaaagiske sko!

Hvor mye selger du for, og hvilken størrelse? Syns å huske du har store bein :p

 

Å Ferrari nr. 1..... Jeg er ikke verdig!!!!!

 

Var btw på G-max igår å prøvde CTR360, og det Wazza95 sier er ganske likt med sannheten.

Den skoen sitter klistret når du får den på. Magisk sko (Lurer på om Adidas kommer til å komme med et motsvar på den)!

Hadde tenkt å kjøpe den på XXL pga jeg har gavekort der, men siden di var tom, venter jeg til di får den inn igjen.

Lenke til kommentar

Puma Ferrari nummer 1 må jo være verdt en formue!! Hvor mye ga du for dem?!

Men til alle dere som vurderer CTR360 er skoa helt genial! Har spilt med de 3-4 treninger nå, og for en utrolig passform! De tilpasser seg også etterhvert og kangaliten blir mykere. Synd jeg får spilt så lite med de nå, men snø, is og kulde ødelegger fotballvinteren min.. Vi skal spille første runde i NM om to uker, så da regner jeg med at de får matcha seg litt! En ting jeg vil andbefale er å ikke bry seg om om de er litt for trange over vristen og på sidene når du tester de i butikken, for dette tilpasses. Det er bedre at de sitter godt og tett på tåen.

Lenke til kommentar

Støtter det som blir skrevet om CTR360, selv om det kan være enkelte som finner det slitsomt og irriterende at skoene for trang over vristen.

 

Nå er det en stund jeg fikk de skoene, men jeg ga vel ikke stort mer enn et par Super Ligera (fargevariant som ikke kom til EU, hadde 2 av de) + 2-300kr. Noe sånt. Var iallefall såppas til at jeg synes det var en ypperlig handel. :) Har fått inn 2 bud på de skoene pålydende 5 og 6000kr, men gidder ikke å selge de. Ser ikke vitsen i det. Ikke enda iallefall.

 

Corey, yep, de skoene er truly nice, spesielt sammens med Shock orange! Stor fot? Nesh. Har da vanlig størrelse jeg. 43 og 44. 44 for det meste da. Har fått inn 8 bud på skoene nå.. høyeste budet er rundt 2500kr. Blir spennende å se hvor høyt den går da. De to andre skoene som jeg enda ikke har satt ut for salg, som da er i SG, er i str. 43 og 44.

 

Morsomt nok, så er det de som samler på skoene som tilbyr MINST. De som skal BRUKE skoene byr mest... hmm..

Lenke til kommentar

Skal ha meg nye sko snart. Står mellom CTR360 Maestri II/Elite og Predator X, men blir trolig Nike siden det er de jeg har hatt de siste fem årene. Lurer da på hva forskjellene mellom Maestri II og Maestri II Elite er? Bare vekten? Og finnes de i flere farger enn rød/hvit og hvit/blå, eventuelt om de kommer i andre farger i nær fremtid?

Lenke til kommentar

Helt ærlig, så vil det være å gamble om du går for PX. Jeg ville heller satset på CTR360. Elite eller ei. Forskjellen på Elite og vanlig er vekten/annerledes sålplate enn på den vanlige. Noen mener det er svært viktig med lette sko, så hvis pengeboka strekker seg så langt, så velg Elite. Tviler på at du vil angre på det. Men ja, hvis du vil kjøre en billigere variant, så gå for den vanlige. Enkelt og greit.

 

Ja, det kommer ny CTR360 Maestri II farge snart; hvit/gul. Hvit overdel og gult på baksiden. Akkurat lik den røde, bare at rødt er erstattet med gult..

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Må si den hvite/gule fargen var ganske kul :) jeg har et stort dilemma med og velge i mellom

CTR360 F50, og Vapor... er litt skeptisk, til overgangen fra Vapor til CTR360. Et lite spørsmål, ser dere vitsen i at en en Ving burde spille med CTR360? Bare lurer. Noen vil selvfølgelig si at det har ingenting og si men, jeg synes det har en del og si, fordi de fleste skoene har forskjellige egenskaper.

 

Bare litt info om meg:

-Høyrebent

-Spiller enten høyreving eller venstre

-Er like godt til og skyte med begge beina

-pasningene mine er jeg ikke direkte imponert over :rofl:

-Er ikke noe hurtigtog men heller ikke en bulldoser :laugh:

-

 

Vet at det er helt opp til meg om hva jeg ska velge, men utifra det jeg har skrevet, har dere noen egne meninger på hva dere tror passer best for meg. :)

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Helt ærlig, så vil det være å gamble om du går for PX. Jeg ville heller satset på CTR360. Elite eller ei. Forskjellen på Elite og vanlig er vekten/annerledes sålplate enn på den vanlige. Noen mener det er svært viktig med lette sko, så hvis pengeboka strekker seg så langt, så velg Elite. Tviler på at du vil angre på det. Men ja, hvis du vil kjøre en billigere variant, så gå for den vanlige. Enkelt og greit.

 

Ja, det kommer ny CTR360 Maestri II farge snart; hvit/gul. Hvit overdel og gult på baksiden. Akkurat lik den røde, bare at rødt er erstattet med gult..

 

Kommer til å kjøpe CTR360 i hvit/blå eller rød/hvit. Gul vil jeg ikke ha. Elite blir det nok også. Kjøper ett par sko i året og det er ikke gale med tanke på hvor mye jeg spiller. Nike-skoene jeg har hatt tidligere har holdt seg imponerende bra.

 

Kjøper jeg PX blir det bare på gøy litt uti sesongen for å teste de ut.

Lenke til kommentar

Har nå fått beskjed av doktoren at jeg må skaffe meg nye sko. pga hælene. Kan velge og operere det vekk om jeg blir plaget for mye av det. Så dere som har CTR360? er hælen godt oppbygget? alså er det puter i den eller mer stoff?. Nå mener jeg ikke sånn puter som var i Vapor versjonen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men..

Lenke til kommentar

Har nå fått beskjed av doktoren at jeg må skaffe meg nye sko. pga hælene. Kan velge og operere det vekk om jeg blir plaget for mye av det. Så dere som har CTR360? er hælen godt oppbygget? alså er det puter i den eller mer stoff?. Nå mener jeg ikke sånn puter som var i Vapor versjonen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men..

 

Skjønner hva du mener.

Mitt inntrykk når jeg prøvde CTR360 (har ennå ikke fått kjøpt den. Grr XXL!) er at hælen har en solid oppbygning, både for komfort og beskyttelse i henhold til det du spørr om.

Jeg har også inntrykk av at Vapor 6 sin er litt dårligere, mens eventuelt Adizero (selv om den ikke er nevnt) er betydelig dårligere.

 

Eventuelt, hvis du er veldig redd for hælene dine, hadde jeg gått til innkjøp av bomullsputer (sånne så jenter fjerner sminke med. Men alle vet jo at fotballgutter bruker sminke... ØHØM!)

Jeg har brukt det med stort hell, enten jeg har prøvd et par sko som gjør vondt, eller et par sko jeg har fått gnagsår av i hælområdet.

Har også brukt dem rundt tær, vrist o.l. når disse områdene har vært skadet.

Bruk litt sportsteip, å teip bomullen på. En billig løsning til under femtilappen, med resultat av bedre komfort.

Lenke til kommentar

Da var CTR360 Maestri II Elite i hus:-) Ikke gale å betale tusenlappen for disse skoene.

 

I all verden.

Hvor får man tak i 360 elite for tusenlappen?

 

Pic or it didnt happen! ;)

 

Hehe. Med litt rabatter og penger fra klubben måtte jeg ut med 1000 kr fra egen lomme. Den opprinnelige prisen var ikke mindre enn 3300 kr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...