Gå til innhold

Den store fotballsko-tråden


ingveh

Anbefalte innlegg

Adidas' nye adipower predator virker som et veldig bra tilskudd til predator koleksjonen, lfceven. Det ligger litt i kortene at jeg kjøper adizero nå, og adipowers til sommeren.. :) Har sendt en lang mail til tollvesenet om toll-saken. Holder dere opptatert når jeg får svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steike tror nesten jeg ska kjøpe de Predatorene :p:dribble:

Årh kunne de ikke bare hatt en adidas fabrikk ved siden av huset mitt... :ermm: Hehe Wazza har lyst på både Adizero og Predator. Det blir nok en av de :) men spørs hvor tolmodig jeg klarer og være ang. Predatorene :blush:

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Tja, det finnes mange triks.

 

Det som fungerte best for meg er faktisk bomullsputer (slike som jenter bruker til å fjerne sminke).

Teip et par slike til hælen så er problemet løst.

 

Et annet triks er å varme hælen med glovarmt (nesten 100 grader) vann, og deretter spille med dem.

Jeg gikk så lei med et par Vapor at jeg brukte glovarmt vann, hammer og spiker for å løse opp hælen. Funka faktisk :p

 

Da tar jeg og prøver det med bomullsputene, hehe. Takker :)

Lenke til kommentar

Lurer på om eg skal gå for desse skoene.

 

Predator X

 

 

Er det et bra kjøp? Spiller på ganske nytt kunstgress.

 

Har hatt Predator Powerswerve(?) før, og var relativt fornøyd med dei, men strikken som skal feste den leppa rauk, og gidd ikkje fikse noke meir på dei.

 

Fant også desse, men er FG, og ikkje AG knotter - Predator X svart

 

På forhand takk.

 

Utifra det kompisen min sa på fotball-laget, så er han ganske fornøyd med Predatorene sine, gode til pasninger/frispark. han har også FG knotter og det funker fint på kunstgress (Men nå er vell ikke vekta hans mere en 50-60) :!: så. Du kan jo gå for HG knotter også

 

 

"HG – HG-knotter kan brukes på både tørt naturgress og kunstgress. Disse knottene er mykere og litt kortere enn de man finner på en sko med FG-knotter. Dette gjør dem til et godt valg om du ønsker en type sko som er litt mer skånsom mot foten ved spill på kunstgress.

 

AG – Disse knottene kan benyttes på naturgress eller kunstgress. En sko med AG-knotter har færre og tynnere knotter, og posisjonen på knottene er også justert i forhold til det du finner på en HG-sko. Hensikten med dette er at foten ikke skal bli hengende igjen ved vendinger. Ag sko er også forsterket i tupp, så den beskytter skinnet mot kunstgresset." -Oslosportslager

 

Gikk for dei første der. Veier nok endel meir enn kompisen din, så gikk heller for AG-knotter. Da mister eg heller ikkje reklamasjonsretten ser det ut til.

Endret av robert166
Lenke til kommentar

Fikk et litt upresist svar av tollvesenet i dag. De skreiv at fotballsko er uten tollavgift, men at det legges til en merverdiavgift på 25%. Noe som i mitt tilfelle betydde en ekstra avgift på litt over 200 kroner i tillegg til frakt. Dette stemmer for øvrig godt med min kamerats kjøp fra unisport hvor kan fikk 200 kroner og frakt i tillegg på et par adizero

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen norske nettbutikker får inn AdiPower i HG? Torshov får ikke inn, sto på Facebook at det hadde blitt kanselert. Håper Oslo Sportslager får det inn da..

 

De blåe? eller Svarte/røde. Det jeg så på kitbag sin side var at de nye Adipower kommer ikke ut før 1 juli.. Da kommer de vell enda senere til Norge regner jeg med? Tror jeg likegodt kjøper Tiempo/adizero før den tid..

Endret av lfceven
Lenke til kommentar

Har lest at de kommer 14 juli til Norge.. men i følge adidas sin "launch" av skoene i London med Kaka, nani og van persie kommer de i juni. Vaskelig å vite hva man skal tro på, og juni kan jo faktisk bety 30 juni, så forskjellene blir vel ikke store uansett. Jeg kjøper adizero nå også blir det adipower når det passer seg sånn. Uansett kommer nok adipower til å være på markedet i 2-3 år, skal vi tro predator-koleksjonens utvikling.

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var en tur over sjøen til Danmark. Handla meg, Puma v3.10 elns (ja litt gammel versjon) for 400kr. Grunnen var at jeg har alltid hatt så lyst på Puma, men ville ikke legge ut 1000-1500kr i en sko som jeg aldri har hatt på meg.

 

Har prøvd skoen en del nå. For min del så likte jeg ikke skoen så veldig godt. Har tidligere spilt i(Merc vapor) Føler overgangen var veldig stor. Puma skoen sitter ikke like godt på benet som Vaporen. Får ikke helt den ballfølelsen med puma skoene. + jeg føler skoene er innmari tunge også.. I forhold til Vaporene. :ermm:

 

Men men for heller bare vente i spennning til far skal over grensen og så innom Unisport :D

Lenke til kommentar

Mitt tips måtte vært disse tre:

 

-Umbro GT Pro, speedstøvle. Selv om jeg ønsker å sette speed i anførselstegn... Grunnen er at de ikke er spesielt lette, ikke spesielt avansert knottsystem og ikke altfor tøft design. Men de skal visst være meget gode sko.

 

-Umbro Stealth Pro 1&2, komfort, touch, power. Veldig gode sko som jeg har erfaring med fra tidligere. De fleste jeg kjenner som har de i dag skryter også masse av dem. Disse burde du virkelig vurdere, og er min favorit umbro sko.

 

-Umbro Speciali. Komfort, komfort, komfort og komfort. En elegant klassesko de fleste kan like. Enkel og ganske genial. Finnes også i en Elite modell!

 

http://www.unisport.dk/Kategorier/kategori/350/Umbro_fodboldstoevler_med_mindst_15%25_besparelse.html

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...