Gå til innhold

Kommer aktiv i DC++ på én maskin, men ikke den 2.!


ahumoe

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg veit at det er massevis av guider for hvordan man kommer aktiv i DC++ og at det er "bare" å følge disse. Men problemet mitt er at jeg får det til på den ene maskinen min, men ikke den andre. Begge maskinene er koblet til den samme routeren (som er noen dager gammel for de som lurer). Jeg har prøvd å bruke forskjellig porter uten hell, og også de samme som den andre maskinen bruker (hvis det skulle være noe magisk ved disse).

 

I tillegg har jeg skrudd av brannmuren (Windows Fierwall), og brukt akkurat samme versjon av DC++ på begge pc'ene. Jeg er egentlig ganske fortvilet for jeg synes oppsettet på begge maskinene ser omtrent identiske ut. :hrm: På maskin nr. 1 har jeg også akkurat installert XP på nytt.

 

Er det noen som vet hva som kan være galt? :hmm:

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NAT i router er vel konfigurert riktig og rutet til riktig maskin ut ifra portnummer?

6706789[/snapback]

 

Nå er jeg ikke helt sikker hva du mener. Vet ikke hva NAT og portnummer er :blush:. Kanskje det er noen flere instillinger jeg må gjøre i routeren!? :hmm: Jeg legger ved et bilde av oppsettet. Som dere ser så er oppsetet til de to maskinene "like", så det burde jo være greit. Den som er merket med rødt, er til pc'en som ikke virker.

post-46831-1156011336_thumb.jpg

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
Har du prøvd å åpne en annen port eller har du bare prøvd med port 1300?

6707194[/snapback]

 

Jeg har prøvd å bruke forskjellig porter uten hell, og også de samme som den andre maskinen bruker (hvis det skulle være noe magisk ved disse).

 

Jeg tror det sier det meste om det.

Lenke til kommentar
Prøv med f. eks. 1410 og 1420. Har du skrevet inn external IP i DC++ options?

6709587[/snapback]

 

Ja jeg har gjort det. Men nå tror jeg at jeg fant feilen :); jeg har brukt Net Limiter, og så stod den på uten at jeg viste det. Grensen var satt for lavt eller noe.

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...