wæng Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Hei allesammen!! Jeg begynner nå på skole og vurderer å gå til kjøp av en bærbar pc. Jeg kommer ikke til å drive med de store tingene på pc. Det går mest i word, film, musikk og noe photoshop. Så har jeg kommet over disse pcene da. Begge HP Pavilion hp dv6060 og hp dv2017 Lurer da på hva er den store forskjellen mellom de to pcene her? dv2017 bruker intel duo core t2050, mens dv6060 bruker amd turion TL50. Vet noen hva forskjellen er mellom disse to eller hvilken som er "best". Liker disse to pcene pga utseendet. Men hvis noen har noen tips om andre bærbare så hadde vært fint. Jeg tenker da på en laptop med følgende funksjon: *rask *min. 80 gb *min. 1024 mb ram * ok skjermkort *design *helst 14", men 15" går også *små stæsj som bluetooth, cam osv og koster rundt 10 lapper.. takker for hjelp..
Nuffern Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 (endret) Der jeg jobber så har vi fått inn en del av HPs nye maskiner, og de er rett og slett bare nydelige. Det oser også langt mer kvalitet og design på disse enn hva som er gjennomsnittet for laptops. Jeg kan også anbefale DV6014. Denne koster 900 kr mindre enn DV6060, og eneste forskjell er TL50 mot TL52 samt at det er 80 GB harddisk kontra 120 GB. Litt mer vennlig mot studentlommeboka, og ikke vesentlig anderledes enn DV6060. Personlig så ville jeg ha foretrukket en 14", og da er DV2017 et godt valg. Denne bruker Intel Core Duo, som etter det jeg har skjønt skal være en del svakere enn Turion 64 X2 (som også støtter 64 bit). Der jeg jobber har vi fått inn DV2032, som er den samme som DV2017 men med den kraftigere AMD Turion 64 X2 TL-52. Skjermkortet er noe svakere (Geforce 6150), men prisen på maskinen er den samme. Vil egentlig si at denne er et bedre kjøp enn DV2017 dersom du begrenser spillingen litt. Endret 17. august 2006 av Nuffern
goofinator Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Der jeg jobber har vi fått inn DV2032, som er den samme som DV2017 men med den kraftigere AMD Turion 64 X2 TL-52. Skjermkortet er noe svakere (Geforce 6150), men prisen på maskinen er den samme. Vil egentlig si at denne er et bedre kjøp enn DV2017 dersom du begrenser spillingen litt. 6695218[/snapback] Har vurdert dv2004ea, som er den samme som dv2017ea, men med AMD Turion X2 TL-50, GeForce Go6150 og 80GB harddisk. Skjermkortet er dårligere, har jeg selvfølgelig fått med meg...men hvordan er det i forhold til mitt utdaterte GeForce 4 TI4600? Maskinen får jeg også en god tusenlapp billigere enn 2017....
Nuffern Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 (endret) * slettet innlegget fordi jeg jeg rotet litt med hodet =) * Endret 17. august 2006 av Nuffern
akira7 Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 (endret) Hva er forskjellen mellom AMD Turion 64 X2 vs. Intel Core Duo når det kommer til spill, batteri, ytelse? Endret 17. august 2006 av NiwT
manav Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 (endret) Der jeg jobber så har vi fått inn en del av HPs nye maskiner, og de er rett og slett bare nydelige. Det oser også langt mer kvalitet og design på disse enn hva som er gjennomsnittet for laptops. Jeg kan også anbefale DV6014. Denne koster 900 kr mindre enn DV6060, og eneste forskjell er TL50 mot TL52 samt at det er 80 GB harddisk kontra 120 GB. Litt mer vennlig mot studentlommeboka, og ikke vesentlig anderledes enn DV6060. Personlig så ville jeg ha foretrukket en 14", og da er DV2017 et godt valg. Denne bruker Intel Core Duo, som etter det jeg har skjønt skal være en del svakere enn Turion 64 X2 (som også støtter 64 bit). Der jeg jobber har vi fått inn DV2032, som er den samme som DV2017 men med den kraftigere AMD Turion 64 X2 TL-52. Skjermkortet er noe svakere (Geforce 6150), men prisen på maskinen er den samme. Vil egentlig si at denne er et bedre kjøp enn DV2017 dersom du begrenser spillingen litt. 6695218[/snapback] Vurderer sterkt DV2017, du får mye for pengene med mange HP maskiner, har den bluetooth, virker ikke slik ut i fra HP's sider? Men viktigst av hvordan er batteritiden? Det finner jeg ikke oppgitt noe sted. Kan den konkurere med Dell Latitude D620 feks? Endret 17. august 2006 av manav
wæng Skrevet 17. august 2006 Forfatter Skrevet 17. august 2006 Personlig så ville jeg ha foretrukket en 14", og da er DV2017 et godt valg. Denne bruker Intel Core Duo, som etter det jeg har skjønt skal være en del svakere enn Turion 64 X2 (som også støtter 64 bit). Der jeg jobber har vi fått inn DV2032, som er den samme som DV2017 men med den kraftigere AMD Turion 64 X2 TL-52. Skjermkortet er noe svakere (Geforce 6150), men prisen på maskinen er den samme. Vil egentlig si at denne er et bedre kjøp enn DV2017 dersom du begrenser spillingen litt. 6695218[/snapback] Hvor jobber du hen Nuffern? Jeg prøver å få tak i en dv20**, men finner ikke mange steder som selger det. Orker ikke å kjøpe via nett. Var innom Siba idag, og de selger dv2017, men hadde gått tomt for den. Ser på hjemmesiden til HP at utenom forskjellige prosessortype og skjermkort, at dv2017 har høyere cache (2mb mot 1mb) Super Multi DVD brenne(??!) og Intel Pro/Wireless 3945. Hva innebærer dette?? Uansett, hvor får jeg tak i en av disse pcene?? Helst en butikk med god service. Og om jeg hadde gått for dv2017, hvor mye hadde jeg merket av ytelse mot dv2032? Og om jeg hadde gått for dv2032, hvor mye hadde jeg da merket på spillinga? Spiller ikke noe særlig, men det ville isåfall vært HL, Fifa og litt strategi.
Nuffern Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Vurderer sterkt DV2017, du får mye for pengene med mange HP maskiner, har den bluetooth, virker ikke slik ut i fra HP's sider? Men viktigst av hvordan er batteritiden? Det finner jeg ikke oppgitt noe sted. Kan den konkurere med Dell Latitude D620 feks? 6696612[/snapback] Ingen av de nye skal ha BT. Har ikke fått 17" utgavene inn ennå, så jeg vet ikke om disse har det eventulet. Har ikke fått funnet ut batteritiden ennå, men vil anta at den ligger på 2,5-3 timer ved "snilt" bruk. =)
Nuffern Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 (endret) Hvor jobber du hen Nuffern? Jeg prøver å få tak i en dv20**, men finner ikke mange steder som selger det. Orker ikke å kjøpe via nett. Var innom Siba idag, og de selger dv2017, men hadde gått tomt for den. Ser på hjemmesiden til HP at utenom forskjellige prosessortype og skjermkort, at dv2017 har høyere cache (2mb mot 1mb) Super Multi DVD brenne(??!) og Intel Pro/Wireless 3945. Hva innebærer dette?? Uansett, hvor får jeg tak i en av disse pcene?? Helst en butikk med god service. Og om jeg hadde gått for dv2017, hvor mye hadde jeg merket av ytelse mot dv2032? Og om jeg hadde gått for dv2032, hvor mye hadde jeg da merket på spillinga? Spiller ikke noe særlig, men det ville isåfall vært HL, Fifa og litt strategi. 6696620[/snapback] Jobber på ComputerCity på Alnabru. Ligger i samme bygg som Ullern bil og Rimi (3 min fra Siba på Furuset). Vi har DV2017, DV2032 og DV6014 på lager. Vil påstå at vi har god service. Ikke selger vi kjøleskap heller. Det med cache ville jeg ikke si at er avgjørende for valg av maskin, når de to modellene har forskjellige prosessortyper. AMD-versjonen yter nok noe bedre på prosessorfronten. På en annen side har DV2017 et nokså bedre grafikkort enn DV2032. Har du tenkt å spille HL, FIFA og strategispill så hadde jeg helt klart gått for DV2017. Intel Core Duo er på ingen måte noen slapp fisk om du skulle tro det. Sparker skikkelig fra seg. Det at de har Super Multi DVD betyr bare at de kan brenne DVD-RAM i tillegg til DVD+/-R/RW. Ikke et mye brukt format idag. Intel Pro/Wireless 3945 er det WLAN-kortet som sitter i maskinen. Er ikke spesialist på nettverk, men det er ikke noen forskjeller av merkbar natur på dette kortet og andre. Mulig at det passer noe bedre sammen med chipset'et på hovedkortet, enn med andre kort. Enkelt og greit fortalt: Ikke tenk på det. Stikk innom om du har tid. DV2017 står utsilt, og DV2032 kommer ut av esken iløpet av morgendagen. Har fått inn så mange nye modeller at vi har ikke hatt plass til alle i utstilling. Luksusproblem. =) Endret 17. august 2006 av Nuffern
manav Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Noen tester av DV2017 på nett. Finner ikke noe selv, har den et annet modellnavn i utlandet kanskje? Og hva er prisen deres på den maskinen?
wæng Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 var innom computercity idag og handlet av nuffern. kjempe god handel og fikk masse veileding og råd av ham. gikk for dv2032, foreløpig veldig fornøyd med den.. men har ikke kommet så langt med pcn enda, så får se hvor førnøyd jeg blir etter å ha brukt den en stund. men disse pcene ser jo veldig lovende ut.. begge koster 8990,- på computercity.
Nuffern Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Noen tester av DV2017 på nett. Finner ikke noe selv, har den et annet modellnavn i utlandet kanskje? Og hva er prisen deres på den maskinen? 6698226[/snapback] Den er nok altfor ny til at noen har testet den. Skal ikke ha vært tilgjengelig mer enn et par dager har jeg forstått. Den skal hete det samme selv om den selges i andre land/regioner. Eneste forskjellen er i de to siste bokstavene i navnet. DV2017ea, DV2017ru, DV2017us osv. Syntes HW burde teste en av disse maskinene, da det har vært en ekstrem etterspørsel etter de. DV2032 er jo den splitter nye AMD Turion 64 X2, og det kunne ha vært intressant å vite hvordan disse yter i forhold til Turion 64, Core Duo og Pentium M. Hyggelig at du ble fornøyd, wæng. Alltid morsomt å selge en maskin som man selv sikler på (ikke rent bokstavelig da.. hehe). Du får bare stikke innom om det er noe du lurer på. Stort eller smått.
Nuffern Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Kult hvis noen av folka her på forumet som har kjøpt en av de nye HPene hadde lagt ut brukertester. Man har en egen forumgruppe her for nettopp slike innlegg. Litt bilder av maskinene, litt benchmarks, batteritid, støynivå osv.
Zindre Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 (endret) Kult hvis noen av folka her på forumet som har kjøpt en av de nye HPene hadde lagt ut brukertester. Man har en egen forumgruppe her for nettopp slike innlegg. Litt bilder av maskinene, litt benchmarks, batteritid, støynivå osv. 6700053[/snapback] Jeg bestilte en dv2017ea for kun få timer siden fra amentio.no 8500 inkl. frakt der :!: Vil legge ut mitt førsteintrykk her når jeg får den. Antagelig tidlig neste uke. Forresten noen som har erfaring med levering fra amentio? PS! Gratulerer wæng Endret 24. august 2006 av Zindre
coban Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Hei allesammen!! Jeg begynner nå på skole og vurderer å gå til kjøp av en bærbar pc. Jeg kommer ikke til å drive med de store tingene på pc. Det går mest i word, film, musikk og noe photoshop. Så har jeg kommet over disse pcene da. Begge HP Pavilion hp dv6060 og hp dv2017 Lurer da på hva er den store forskjellen mellom de to pcene her? dv2017 bruker intel duo core t2050, mens dv6060 bruker amd turion TL50. Vet noen hva forskjellen er mellom disse to eller hvilken som er "best". Liker disse to pcene pga utseendet. Men hvis noen har noen tips om andre bærbare så hadde vært fint. Jeg tenker da på en laptop med følgende funksjon: *rask *min. 80 gb *min. 1024 mb ram * ok skjermkort *design *helst 14", men 15" går også *små stæsj som bluetooth, cam osv og koster rundt 10 lapper.. takker for hjelp.. 6694328[/snapback] Denne Toshiba fra Lefdal Prosessortype (CPU) Intel Core Duo Prosessornummer T2050 Prosessorhastighet i Ghz 1,60 Minnetype (RAM) DDR2 Minnehastighet i MHz 533 Minne i MB 1 024 Maksimalt oppgraderbart minne i MB 2 048 Cache i Kb 2 048 Lagringskapasitet i GB 80 Harddiskhastighet i rpm 5 400 Lydkorttype Integrated stereo Lydkort i bit 16 Integrerte høyttalere Integrert Subwoofer Skjermkorttype ATI Radeon X1400 Dedikert videominne i MB 128 Delt videominne i MB 128 Analogt modem Nettverkskort (10/100) Trådløst nettverkskort DVD-brenner CD-ROM hastighet (les) 24x DVD-ROM hastighet (les) 8x CD-R hastighet (skriv) 24x CDRW hastighet (overskriv) 4x DVD-R hastighet (skriv) 8x DVD-RW hastighet (overskriv) 4x DVD+R hastighet (skriv) 8x DVD+RW hastighet (overskriv) 4x DVD+R DL hastighet (skriv) 2,4x 3 ½" Diskettstasjon Minnekortavleser Fjernkontroll Skjermtype TFT WideScreen Skjermstørrelse i tommer 15,40 Maks. skjermoppløsning 1280 x 800 Standard WXGA TV-utgang Type TV-utgang S-Video TV-Tuner PCMCIA (antall) 1 PCMCIA (type) II USB 2.0 (antall) 4 FireWire (IEEE 1394) 1 IrDA Bluetooth Andre tilkoblinger VGA Batteritype Li-ion Pekeutstyr Touch Pad Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition Programvare InterVideo WinDV, Microsoft Works 8.0, InterVideo WinDVD Creator (2Platinum), Sonic Record Now!, Microsoft Office OneNote 2003, ConfigFree, Toshiba Management Console, on-line user's manual, Toshiba utilities, drivers Høyde i cm 3,68 Bredde i cm 36,00 Dybde i cm 26,70 Vekt i kg 2,75 Varekode SATA100680 Kan bli din for usle 8995,- Kan ikke skjønne annet enn at dette er et mye bedre kjøp.
Nuffern Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 (endret) Et tips, Coban. Når du skal legge til så mye produktspesifikasjoner så er det greit å enten linke til en annen nettside, eller å skjule teksten slik at leser selv må trykke på den for å kunne lese. Å si at Toshibaen blir et "mye bedre kjøp" er nok ikke helt korrekt. Ja, den er noe bedre utstyrt enn DV2017 da den har BT, TV-tuner og bedre skjermkort. På en annen side så er DV2017 14", og derfor blir mindre og enkelere å ta med seg. Den har også et integrert 1,3 MP kamera i skjermen. Det kommer helt an på hvilke behov man har. DV6060 er en maskin som har langt bedre ytelse på CPU (T2050 vs. TL-52), 120 GB vs. 80 GB, WebCam og marginalt svakere grafikkort. Toshibaen har igjen BT og TV-tuner. Den er altså ikke et langt bedre kjøp. For de fleste vil DV6060 være et bedre kjøp. Eneste grunnen til å velge Toshibaen er pga BT og TV-kort. Ikke akkurat det de fleste vektlegger mest. Endret 25. august 2006 av Nuffern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå