Gå til innhold

Levering av defekt X360.


Merlin

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Forrige uke fikk jeg de tre røde lysene. (Ring of Death) og jeg skal bytte den inn. Jeg kjøpte konsollen på Elkjøp 2 desember. Har hørt mye prat om DHL her. Er det mulig å bytte den på Elkjøp og få ny? Trenger tips. Er ikke veldig optimistisk når det gjelder å rekke launchen til Saints Row, men håper å ha den tilbake når Pro Evolution Soccer 6 kommer i oktober / november. Setter stor pris på hjelp =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det går ikke ann å bare bytte den på Elkjøp? 30-dagers returrett; vet ikke hvordan dette funker, men regner med at en må bytte varen før det har gått 30 dager?

6694192[/snapback]

Ja, selvfølgelig må du bytte inn varen igjen før de 30 dagene har gått....

 

Det du kan gjøre, er jo å kjøpe en ny en på Elkjøp, og så putter du din gamle oppi den nye esken. Deretter går du til butikken med esken og sier du vil benytte deg av 30-dagers-garantien deres :p

 

Det skal vel funke, men kanskje klikker de på deg om de finner ut at du a) leverer inn en annen Xbox enn den som tilhører esken, eller b) leverer inn en Xbox som er defekt i stedet for å sende den på gratis reparasjon!

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva som er galt med Xbox'en din. Men om den har en mangel så dekkes du av Forbrukerkjøpsloven. Da kan du levere den til Elkjøp og de må reparere den innen 8 virkedager, om de ikke klarer det har du krav på låneprodukt som er tilsvarende eller bedre enn Xbox'en du leverte inn.

 

Du skal forholde deg til selger! Så får de ordne med papirmølla, reperasjoner og sendinger.

Lenke til kommentar
De sier til deg over tlf. det du skal sende inn, så står det i pairene du mottar at med mindre du får beskjed om noe annet,skal bare hovudsystemet (konsollen) leverest inn.

6698815[/snapback]

Det sto ikke i de papirene jeg fikk...

6698895[/snapback]

 

Da har vi ganske enkelt ikkje fått de samme papirene :hmm:

Lenke til kommentar

jeg fikk ring of death for litt sida, og fikk høre det tok ca 3-4uker å få den i hus igjen, og da tenkte jeg med en gang på at jeg ikke ville rekke SR. det var en del surr med dhl, tok en hel uke før de kom.. et par dager etter fikk jeg mail om at den hadde kommet fram til verkstedet i tyskland, 3 timer sendere fikk jeg en ny mailom at den hadde blitt sendt derfre og jeg kunne forvente å få den i løpet av 2-5 dager:)

Lenke til kommentar

Hmm, min Xbox 360 har hengt seg tre ganger idag. Har vel spillt i 5 timer, har testet ut div. demoer.

 

Hvor lenge varer garantien?

Kjøpte også konsollen min hos elkjøp.no, men jeg regner med jeg skal ringe MS hvis jeg bestemmer meg for å sende den inn, eller?

Endret av Johnx
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...