Gå til innhold

fordeling av oppgaver på core 2


krest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg fikk svaret her, super pi kjører vell bare på en kjerne :D

 

hentet fra en test på guru3d:

 

 

Super PI 1M:

Opteron 165 @ 3GHz: 29.156s

 

Conroe @ 3GHz: 17.015s

 

Conroe @ 3.63ghz: 14.297s

 

Dual Run on Conroe @ 3GHz: 20.922s / 21.172s

 

Ganske syke resultater.

Lenke til kommentar
Oj, det betyr at hver kjerne er godt over dobbelt så rask som min Amd 64 3500+ :D gleder meg til conroen kommer gitt ;)

6685566[/snapback]

Conroe er bra ja, men du må ikke overdrive. SuperPI er en type test av ytelse på et område, så du bør sammenligne ulike typer ytelsetester.

6685701[/snapback]

 

SuperPI kan man vel kalle en ganske direkte test på hvor mye kalkulasjon en prosessor kan gjøre på en tidsenhet, og jeg vil si dette sier ganske ganske mye om hvor rask den faktisk er. Men det er selvfølgelig andre ting inne i bildet siden en PC består av mange komponenter, så jeg regner jo selvfølgelig ikke med at den er 4 ganger så rask i praksis:)

Lenke til kommentar

Grunnen til at conroe er så mye raskere på superpi er grunnet at cache minnet er mye større på conroe enn amd sitt. Derfor klarer den å laste inn hele programmet slik at den slipper å utveksle minne osv.

 

Tror ikke du vil se en like stor hastighetsforskjell på det vi kan kalle "normale" programmer.

Lenke til kommentar
Tror ikke du vil se en like stor hastighetsforskjell på det vi kan kalle "normale" programmer.

6691739[/snapback]

 

Nei, stemmer det. Benchmarker viser at selv om Core 2 Duo er opptil 3-4 ganger raskere i SuperPI, så er det jo langt i fra tilfelle i normal bruk. Der snakker vi om opptil 15-20% kjappere i f.eks spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...