Gå til innhold

Noen som har prøvd Elkjøp på bildelevering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overførte 168 bilder til fremkalling hos elkjøp. Bildene kunne hentes 1 uke etter, til den nette pris av 84 kr :). Jeg har ingen ting å utsette på bildekvaliteten. Og det er ihverfall ingen ting å si på prisen. Så jeg anbefaler deg å prøve, så får du se selv.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har jobba med en Canon fotoskriver med mer eller mindre hell.. mest det siste kanskje. Dyrt papir og blekk, stadig rensing osv.

Sendte over et bilde som jeg vet er sylskarpt til Canon for å få en prøveutsktift tilbake. Valgte Canon Pixma iP6600D til dette. Kan ikke si jeg ble noe speislt imponert over resultatet. Bl.a. er fargetonen alt for rød.

I dag fikk jeg over 100 bilder fra Elkjøp. Er egentlig mektig imponert over kvaliteten på bildene. 0,50 pr bilde og ikke noen kostnader når de ble hentet i butikk.

Mulig jeg som ikke er helt med på dette med å lage egne fotoutskrifter, men kostnadsmessig er jo regnestykket helt sykt når det gjelder vanlige fotografier til familiebruk.

Lenke til kommentar

Elkjøp og Lefdal har samme tjeneste til samme pris. Genialt billig! Kvaliteten er den samme som Japan foto, ettersom de bruker samme labratorium.

 

Elkjøp fikk best i test hos "TV2 hjelper deg"... ikke at man alltid skal ta det som god fisk.

 

For en stund tilbake kostet bildene 10 øre pr stykk. Vi bestilte 224 bilder til den nette sum av 22,50 :-D

Lenke til kommentar

Hey St Thicket,

 

it is correct, that the Elkjöp/Lefdal pictures come from the same supplier (CeWe Color) as our pictures. It is not correct, that they have the same quality!

 

Japan Photo customers get their prints for several monthes already on "Fuji SupremeII" paper, the best photo paper available worldwide. Elkjöp is getting their pictures on Kodak Royal paper. This is also not a bad paper, but still not comparable in colours and durability. Our change was made after TV2/nettavisen has tested, but before it was published. TV2 has seen this mistake later on and has meanwhile corrected their test results. You can see it on their web page.

 

And one other thing, Japan Photo with "ph" ;-)

 

Have a very nice evening

 

Stephan

Japan Photo

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Elkjøp reklamerer med følgende priser:

 

9cm*: NOK. 0,59/stk.

10cm*: NOK. 0,79/stk.

11cm*: NOK. 1,29/stk.

13cm*: NOK. 5,00/stk.

15cm*: NOK. 10,00/stk.

20cm*: NOK. 15,00/stk

 

og med følgende formater:

 

10x15 cm

10,2 x 15,3

2:3

800X1200

 

13x18 cm

12,7 x 19

2:3

1000X1500

 

og så videre i større størrelser

 

Betyr dette at de billigste bildene nå koster hele 79 øre pr stk?

9 cm finnes jo ikke i utvalget deres og ville i tillegg blitt uvanlig lite.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Det som ser rart ut her, er at de ikke lenger printer 10x13, men kun 10x15. Da beskjærer man jo de bildene som har 4:3 sideforhold, evt. strekker de til feil proporsjoner. Evt. bruker man kanskje 9x et-eller-annet til det, men da blir jo bildene for små på begge sider for fotoalbum. 11x15 (?) blir jo for stort i høyden til å passe i vanlige fotoalbum.

 

Var litt rotete satt opp det systemet der synes jeg. Interessant om noen kunne komme med rapport etter de ha bestilt i følge det nye systemet.

 

Ellers synes jeg ærlig talt at prisen gjenspeiler kvaliteten på sånne billigsteder. Man ser det kanskje ikke umiddelbart uten sammenligning, men fra et sted med litt mer omtanke rundt arbeidet, så får man mer liv i fargene (og ikke minst riktigere farger, samt at små feileksponeringer blir korrigert manuelt). Jobber selv på et fotolaboratorium, og undrer meg til tider hvorfor folk vil sine viktigste minner så vondt at de velger de billigste stedene ;) Og ja, jeg har sett eksempler og sammenlignet da tidligere El-kjøp og Japan Photo kunder kommer til oss for å se om vi klarer det bedre. Til og med Fotoknudsen, som er dyrere, har et brunskjær over bildene sine, som jeg synes er mindre pent.

 

Til El-kjøp, Fotoknudsen og Japan Photo ansatte og eiere på dette forumet: Dette er min mening, og på ingen måte reklame for der jeg jobber, da jeg ikke nevner dette med et ord noen steder på forumet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...