Gå til innhold

Hva skjer hos Mamoz?


Anbefalte innlegg

Så det er snakka om kredittkjøp her da ? Er litt usikker på hva han mener med kredittyters ansvar ?

6683405[/snapback]

 

Varene ble betalt med Visakort.

Kortselskapet går god for min betalingsevne. De kan belaste min konto og overføre penger til Mamoz. Lovgiverene mener tydeligvis at de har et medansvar for at handelen blir gjennomført etter loven. Må innrømme at jeg ikke har tenkt i de baner før selv heller, men forbrukernes rettigheter står ganske sterkt i dette landet.

 

Skal ringe på nytt i dag.

Endret av ArtDeco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har Mamoz også noen frister. For det første med å hente CPU'en, og deretter 14 dager på å utbetale pengene.

Jeg tror ikke det sitter noen og er ondskapsfulle hos Mamoz, det er vel heller snakk om en systemfeil.

Hensikten med tråden var egentlig bare å få vite hva som skjer hos Mamoz. Om de står på konkursens rand eller noe slikt.

Jeg skal ikke hoppe på konklusjoner og hvertfall ikke bruke penger jeg ikke har. Vil nødig ende opp med skjegget i postkassa.

Lenke til kommentar
Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.

6681078[/snapback]

Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett.

6683902[/snapback]

 

-som er en del av kjøpsloven? :hmm:

6683907[/snapback]

Nei, som er en egen lov. Uansett er det Forbrukerkjøpsloven som ville hatt noe å si her, og ikke Kjøpsloven.

Lenke til kommentar
Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.

6681078[/snapback]

Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett.

6683902[/snapback]

 

-som er en del av kjøpsloven? :hmm:

6683907[/snapback]

 

nope, det er en egen lov. Og kjøpsloven dekker ikke deg som forbruker, men forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.

6681078[/snapback]

Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett.

6683902[/snapback]

 

-som er en del av kjøpsloven? :hmm:

6683907[/snapback]

Nei, som er en egen lov. Uansett er det Forbrukerkjøpsloven som ville hatt noe å si her, og ikke Kjøpsloven.

6686509[/snapback]

 

Nei, angrerett er ihht Lov om angrerett, aka angrerettloven.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ventet i over 6 uker for å få penger tilbake etter en retur.. Mast mange ganger, og får bare tomme løfter og ingen penger.. :thumbdown:

 

Edit: Prøvde nettopp å ringe dem, men gav opp etter 10 minutter med "vi er for tiden opptatt"-beskjeder.

Endret av radix
Lenke til kommentar
Har ventet i over 6 uker for å få penger tilbake etter en retur.. Mast mange ganger, og får bare tomme løfter og ingen penger..  :thumbdown:

 

Edit: Prøvde nettopp å ringe dem, men gav opp etter 10 minutter med "vi er for tiden opptatt"-beskjeder.

6825328[/snapback]

 

Vel, jeg fikk tilsutt pengene. Håper det ordner seg for deg også.

Men jeg handler nok ikke hos mamoz med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...