Gå til innhold

Ønsker anbefaling av PC spill - Adventure


Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen foreslå et godt spill for meg? Jeg har svært gode erfaringer med HL2, Call of duty 2 m.fl.

 

Det jeg nå er ute etter er et spill som er noenlunde likt til Tombraider serien (Ja jeg storkoste meg med det andre, tredje og fjerde spillet i serien) Resten er bare bleke kopier inklusive Legend. Med andre ord utforsking av spennende miljøer, løsning av gåter osv.

 

Jeg har ikke all verdens tid til å spille slik at spill som krever hele sjelen og total underkastelse for å lykkes er uinteressant.

 

Spillet kan være nytt eller noen år gammelt. Det viktigste er at det byr på masse more og noen utfordringer.

 

Setter stor pris på forslag :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tomb Raider går jo under "Action Adventure" sjangeren, så går ut ifra at du ikke leter etter et typisk "point & click" spill...

 

Andre spill under denne sjangeren må kunne være:

- Splinter Cell spillene

- Prince of Persia spillene

- Deus Ex

Samt Dreamfall som er nevnt ovenfor..

 

Liker du skrekk sjangeren er disse å annbefale:

- Resident Evil

- Silent Hill

- Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

 

Er litt vanskelig å definere denne sjangeren, men håper dette hjelper ;)

Lenke til kommentar
jeg anbefaler også fahrenheit

6695017[/snapback]

 

Helt enig! Satt klistret til skjermen da jeg spilte Fahrenheit. Her får du muligheter til å forandre spillets gang ved å gjøre forskjellige valg underveis. Gir også en del utfordinger og små gåter. Thumbs up! :cool:

6695553[/snapback]

Henger meg på denne. Skikkelig artig story selv om det ble litt teit med alle minispillene.

Lenke til kommentar
jeg anbefaler også fahrenheit

6695017[/snapback]

 

Helt enig! Satt klistret til skjermen da jeg spilte Fahrenheit. Her får du muligheter til å forandre spillets gang ved å gjøre forskjellige valg underveis. Gir også en del utfordinger og små gåter. Thumbs up! :cool:

6695553[/snapback]

Henger meg på denne. Skikkelig artig story selv om det ble litt teit med alle minispillene.

6695695[/snapback]

fikk faktisk lyst til å plukke det opp igjen nå og prøve å få en annen slutt

Lenke til kommentar

Vet ikke om det bare er meg men om vil du ha et fengende "gåte-løsningsspill" vil jeg anbefale Return To Mysterious Island". Synes det er et av de beste spillene i den sjangeren. Ble helt utrolig hekta og slet med å få sove om natta før jeg hadde rundet det. :no:

 

Spiller Safecracker nå og det er absolutt verdt en titt det også.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...