Gå til innhold

Jeg begynner å helle mot MacBook...


ExizHW

Anbefalte innlegg

Er nå på seriøst utkikk etter laptop, og begynner å helle mer og mer mot en MacBook.

 

I den anledning har jeg selvfølgelig et par spørsmål;

 

Det er jo som kjent tre versjoner, to hvite og en sort. Skal ikke legge skjul på at den sorte i mine øyne ser klart best ut, men prisforskjellen kan tvilsomt forsvares? Når det gjelder de to andre, vil man merke særlig forskjell? Vet at prosessoren er kraftigere/svakere, men er det verd de 1500 ekstra?

 

Når det gjelder minne. Mange her sier at man ikke bør kjøpe minne via Dell, heller fikse selv. Gjelder det samme fra Apple? Kan man fint sette inn ei brikke selv, og slippe å betale 750 kroner for det?

 

Og sånn generelt, er det virkelig ingenting negativt med MacBook? Synes alle som har bare skryter og skryter. Noe teit må det vel være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner heller å hell tilbake.

 

Mac pcer er oppskryt uten like! Hold deg til drivsikre og kompatible dell, acer, compaq, toshiba pcer! Mitt tips til deg.

 

Du skjønner jeg kjøpte en Mac for et par måneder siden... Og jeg angret som f! Har klart å selge den, så nå er alt som d skal være.

Lenke til kommentar
Begynner heller å hell tilbake.

 

Mac pcer er oppskryt uten like! Hold deg til drivsikre og kompatible dell, acer, compaq, toshiba pcer! Mitt tips til deg.

 

Du skjønner jeg kjøpte en Mac for et par måneder siden... Og jeg angret som f! Har klart å selge den, så nå er alt som d skal være.

6677441[/snapback]

For guds skyld ikke len deg mot ECS Elitegroup. Da faller du!

 

Men støtter det AMDXP sier. Asus er også drivsikre. Dell funker men det er mange Logoer/snarveier man pent kunne greid seg uten det samme gjelder Programmene som følger med.

Lenke til kommentar
Men støtter det AMDXP sier. Asus er også drivsikre. Dell funker men det er mange Logoer/snarveier man pent kunne greid seg uten det samme gjelder Programmene som følger med.

6677460[/snapback]

 

Kan ikke si jeg har samme erfaring med dell.. var vel et par få programmer jeg avinstallerte for å rydde litt opp, men ingen stor jobb. Faktisk overrasket hvor greit alt egentlig var iforhold til at det var en ferdiginstallert maskin jeg fikk. Normalt sett liker jeg og gjøre sånn selv.. :wee:

 

maskinen er en Dell XPS M1210, valgte den etter og ha snust litt på macbook'n selv. Men etter å ha testa en venninne sin nye macbook så takket jeg nei. Har ikke angret et sekund. macbook'n er unektelig pen og se på (men det er dell'n også), den er forholdsvis liten og lett, (men det er dell'n også), gir ok ytelse i forhold til pris, (men det gjør dell'n også). Den blir varm som ei steikeplate (noe dell'n ikke gjør), og til tross for at batterilevetiden skal være ganske ok så har jeg fått høre et par klager fra venninnen min om at batteriet dør ut etter bare 2-3 timers vanlig bruk. surfing og msn.

 

mac er ok maskiner det, men det passer ikke til meg på privaten. bruker de derimot daglig på jobb.

Lenke til kommentar

Det spørs vel litt på bruksområdene, men selv ville jeg styrt fint unna Macbook. Som det sies, utseendet på macbook er lekkert, men alt annet passer meg ikke. Siden jeg også liker å kunne spille noen spill, så er Macbook egentlig et ganske dårlig alternativ for meg.

 

Så jeg ville anbefalt deg å gå for en pc, og ikke en mac.

Lenke til kommentar

Jeg skal nå begynne å studere på Bi nå, imorgen faktisk og jeg har tenkt å kjøpe meg en macbook til studiene. Har tidligere hatt en Powerbook 12.1" og var veldig fornøyd.

 

Man har alt man trenger til studier, men spilling er en annen sak. De er vel ikke egnet til å spille på, selvom WOW går noenlunde bra på de faktisk.

 

Men hvis du bare skal bruke pcen til surfing, skriving og den slags ser jeg ingen grunn til å velge en masking som er overlegen på stabilitet, virusfri og rett og slett er en nytelse å bruke.

Endret av toranv
Lenke til kommentar
Men hvis du bare skal bruke pcen til surfing, skriving og den slags ser jeg ingen grunn til å velge en masking som er overlegen på stabilitet, virusfri og rett og slett er en nytelse å bruke.

6679047[/snapback]

 

En mac er på ingen måte overlegen på stabilitet, begynner å bli en stund siden 1998 nå. På tide at myten avlives. Virus er ikke noe problem på pc bare man tar de normale forhåndsregler og når det gjelder nytelsen så er det en smakssak. ;)

 

Har ingenting imot mac, og er heller ingen fanatisk pc fanboy. Noen liker det, andre ikke. Handler bare om personlige preferanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...