Gå til innhold

Vill ha minusgrader på cpu


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

CD-rom og harddisk har ingenting med superkjøling og gjøre. Rettere sagt, hardisken kan godt holde romtemperatur, men ikke kaldere. Det har ingen hensikt, og slitasjen vil øke enormt hvis du f-eks kjøler den ned til minusgrader. Hvis den i det hele tatt vil virke.. Det samme gjelder for CD-rom.

Derimot så kan alle microchipper kjøles ned til 150 minus. Eller deromkring :grin:

Dvs. hovedkort m/CPU, ram og skjermkort.

Dette vil definitivt øke ytelsen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på det der med -120*C... Siden alt av elektriske komponenter leder dårligere jo kaldere det blir osv. Gikk og lurte på det hele grunnkurs el., men fikk aldri no skikkelig svar :/ Superledere ville være fantastisk, derfor kan jeg forstå flytende nitrogen, men, øh... nm, jeg er sikkert heeelt på jordet.

 

Men i dag kjøpte jeg inn et høyreist Chieftec Dragon Black... skal erstatte min ærverdige 4 år gamle miditower... har lyst å sende inn bilde av miditower'n til casemod-delen av overklokking.no, og påstå jeg har jobbet hardt for å få den så skjev, stygg, og nedbrutt :grin:

I allefall, 6000,- satt av til kjøling og modding. Holder det til både en utrolig pen maskin _og_ skikkelig kjøling? Vannkjøling er fristende, og langt ifra SÅ dyrt. Men hva er neste trinn på stigen, for å si det sånn?

Lenke til kommentar

Hei til alle tullinger som er innom denne siden.

 

Jeg har en litt annen vinkling på saken.

 

Til alle eletrikere, rørleggere, betongsagere og

ellers alle med egnet borutstyr til å bore ca et

Ø80 hull i ytterveggen. Enten den er av tre eller betong. Lettere tilgang på kald luft skal du lete lengre etter. Særlig 2 januar!

 

Etter du har boret hullet, imens dama, barna eller

foreldrene dine er ute en tur, kobler du en

fleksibel slange mellom hullet i veggen og maskinen.

 

Har du bordkledning utvendig trenger du ikke å bore

igennom denne, da du kan hente lufta i mellom lektene. Betongvegger krever utvendig ventil, den får du på bygger'n eller no.

 

I maskinen din setter du inn en vifte som selvsagt

suger inn den kalde uteluften.

 

Dette kan bli særlig bra for de som bor i Røros, Karasjokk og andre kalde steder. For de som bor

på vestlandet kan bruke dette året rundt, da uteluften skjelden bikker 20 grader.

 

PS! husk at kabeltrekket i veggen ligger vanligvis

20-30 cm over gulvet, og litt på kryss og tvers også.

 

Utføres uten tilatelse på eget ansvar.(og glede)

 

Lykke til!

 

 

R K Skaar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...