Gå til innhold

Fil for stor for Windows?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en DVD-rip lagret som et WinRAR-arkiv, størrelsen er 4,07GB.

Når jeg prøver å pakke ut filene med Win-RAR får jeg en melding som sier at disken er full. Men jeg har over 100GB ledig plass på min HD. Når jeg prøver å kopiere arkivet over til iPod'en min får jeg beskjeden: "Disk in destination drive is full."

Når jeg prøve å brenne arkivet på en DVD i windows utforsker får jeg beskjeden:

"Windows encountered a problem while trying to copy this file".

 

Er denne filen for stor for for Windows?

Jeg vet at 4GB er største individuelle filstørrelse for FAT32, men jeg bruker NTFS.

 

Noen som har noen idéer?

 

Takker og bukker for all god hjelp :)

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har 2 disker så har du kansje instalert winrar på C (windows) og du prøver og extracte til D (en større disk/partisjon).. winrar extracter altid til temp mapper først med mindre noe annent er definert i options. har du lite plass på C disken altså mindre en 4.7GB så er det ikke plass til og extracte fila til temp. bytt på options sånn at den extracter rett til D uten og gå via temp.

Lenke til kommentar
hvis du har 2 disker så har du kansje instalert winrar på C (windows) og du prøver og extracte til D (en større disk/partisjon).. winrar extracter altid til temp mapper først med mindre noe annent er definert i options. har du lite plass på C disken altså mindre en 4.7GB så er det ikke plass til og extracte fila til temp. bytt på options sånn at den extracter rett til D uten og gå via temp.

6666764[/snapback]

 

FAT32 filsystemet som du sannsynligvis har på disken du extractter DVD'en på tar ikke filer som er mer en 4GB. Hadde disken derrimot hvert NTFS, som takler 4GB-filer så hadde dette gått glatt :)

 

Høyreklikk på Min Datamaskin, Behandle/Manage, Diskbehandling/Diskmanagement, og velg partisjonen eller disken som er FAT32, høyreklikk og velg Formater og derretter velger du filsystem NTFS:

OBS: Ved formatering mister du all data på disken.

Lenke til kommentar
Høyreklikk på Min Datamaskin, Behandle/Manage, Diskbehandling/Diskmanagement, og velg partisjonen eller disken som er FAT32, høyreklikk og velg Formater og derretter velger du filsystem NTFS:

OBS: Ved formatering mister du all data på disken.

6669085[/snapback]

Nå antar jeg at problemet hans ble løst av eppis forklaring, men du kommer her med en anbefaling som ikke er så lur.

Det er jo ingen vits i å formatere for å forandre fra FAT til NTFS. Det er en kommando som heter convert som gjør jobben uten å miste data.

http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...convertfat.mspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...